EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post Reply
kreso777
Mazdaš u povoju
Posts: 11
Joined: 01-Feb-2018 10:20
Automobil (Car): Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija (Location): Kutina

EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by kreso777 » 03-Apr-2019 7:08

Pozdrav svima.

Imam problem sa svojmo Mazgom... Unazad 2 mjeseca mi se učestalo pale lampice motora i sustava proklizvanja. Dijagnostika javlja EGR Unsuficient flow. Sada za vikend sam skinuo EGR komplet dolje i oprao ga dimmerom do čistog sjaja. Sve je funkcioniralo dobro 3-4 sata i nakon toga su se lampice opet upalile sa istom greškom. Moram napomenuti da se lampice skoro nikada ne upale kada sjednem ujutro u auto (kada je motor hladan) već se pojavljuje samo kada negdje vozim, auto postigne radnu temp, ugasim ga i kada ponovno krenem. Tada se u 99% slučajeva lampice pale. Nisam čistio dolaznu cijev do EGR-a nego samo ventil. Cijev izgleda čisto i prohodno, barem koliko sam mogao vidjeti. Auto vuče odlićno, ne dimi ni zeru, ulja ne troši niti malo. Na satu je trenutno 217 000, ali mašina unutra je sa 140 000 jer sam imao havariju sa radilicom prošle godine...

Iste lampice su mi se palile i prije zime, ali vjerovali ili ne, tada je problem bio u termostatu. Kada bi temperatura pala, mazga je javila te greške...
Što da probam sljedeće? Da li je netko možda imao sličnu situaciju? Da li je moguće na mom modelu auta komletno ugasiti EGR?

User avatar
igor_harris
Mazda lover
Posts: 612
Joined: 04-Apr-2016 6:08
Automobil (Car): Mazda 3 BK (MZ-CD)
Lokacija (Location): Beograd

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by igor_harris » 03-Apr-2019 7:25

Trebalo bi da moze, ali postoji mogucnost da je tebi sam ventil neispravan i da klapna zaglavljuje bez obzira na to sto si ga ocistio. U tom slucaju bi trebalo da odes kod nekoga da ga softverski deaktivira ili u najgorem slucaju da stavis novi.
Iskreno, ne verujem da dijagnostika gresi, a ne verujem ni da je prvi put pogresila.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

User avatar
chupo
Mazda lover
Posts: 542
Joined: 21-Jul-2016 10:02
Automobil (Car): Mazda Premacy / Hyundai Accent
Lokacija (Location): Loznica/Niš

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by chupo » 03-Apr-2019 7:37

Jesi proverio funkcionisu li vakumski ventilcici koji kontrolisu EGR, i radi li senzor pozicije EGR-a ako ga imas? Posto kazes da si vec cistio sam ventil, mozda je problem u ovim ociglednim sitnicama.
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 429.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 12.200 KM

kreso777
Mazdaš u povoju
Posts: 11
Joined: 01-Feb-2018 10:20
Automobil (Car): Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija (Location): Kutina

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by kreso777 » 03-Apr-2019 8:11

Moguće da je i ventil neispravan, ali buni me to što se to ne dešava kada je auto hladan, tj kad krećem npr ujutro na posao. Desi se samo kada ga upalim već zagrijanog i krenem voziti. Prije par tjedana sam išao na more i upalilo mi se prije autoceste u Kutini, ugasio sam grešku dok je mašina radila i sljdećih 500km se nije upalila. Kada sam prvi put ugasio auto i nakon 2 sata ga ponovno upalio, greška se upalila kroz 10ak km.... Dali egr radi stalno ili samo prilikom zagrijavanja motora?

Kako da provjerim dali rade vakumski ventili? pokušao sam vući zrak na bibak za vakum i ne mogu , ajmo reći, vuči zrak kroz taj bibak... senzor pozicije je pretpostavljam onaj priključak na vrhu EGR-a. Njega kada sam iskopčao dok je motor radio, ecu je prijavio kompletno drugu grešku i to mi se čini ok..

User avatar
chupo
Mazda lover
Posts: 542
Joined: 21-Jul-2016 10:02
Automobil (Car): Mazda Premacy / Hyundai Accent
Lokacija (Location): Loznica/Niš

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by chupo » 03-Apr-2019 8:30

Sem ispravnosti samog EGR ventila, ispitaj protokomer i creva vazduha. Meni je na premasiju godinama palio kod greske za EGR ventil, iako je isti bio ispravan, a problem je bio u puknutom crevu vazduha pa je protokomer ocitavao manju vrednost protoka od realne i zato palio gresku EGR ventila.

Na netu imas sajtove gde mozes da izracunas vrednosti protoka vazduha za datu kubikazu i broj obrtaja, pa uporedi sa vrednostima ocitanim na diagnostici.
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 429.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 12.200 KM

kreso777
Mazdaš u povoju
Posts: 11
Joined: 01-Feb-2018 10:20
Automobil (Car): Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija (Location): Kutina

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by kreso777 » 03-Apr-2019 12:58

Krenuti ćemo od toga pa se nadam da je takva nekakva glupost u pitanju... Hvala na odgovoru...

User avatar
Guslar
Mazdolicus Maximus
Posts: 2388
Joined: 29-Sep-2012 9:33
Automobil (Car): Mazda 6
Lokacija (Location): Despotovo- Bačka Palanka

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by Guslar » 03-Apr-2019 2:01

Možda je glupo ali da li si skinuo greške posle čišćenja . Meni Roki očistio ali izbacivao dok nissm skinuo grešku u ovl servisu

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!

kreso777
Mazdaš u povoju
Posts: 11
Joined: 01-Feb-2018 10:20
Automobil (Car): Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija (Location): Kutina

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by kreso777 » 04-Apr-2019 7:30

Naravno.. Skinem ih svaki put kada se upale... Imam onaj OBD2 bluetooth uređaj za 10ak dolara sa ebaya... govno je, ali odrađuje posao... :lol :lol

User avatar
skydriver6
Mazdolicus Maximus
Posts: 4713
Joined: 07-Dec-2012 11:37
Automobil (Car): Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija (Location): Slovenija

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by skydriver6 » 04-Apr-2019 6:35

Ima smisla ovo što Guslar piše, kako sam razumeo da treba obrisati greške preko originalne dijagnostike jer mislim da neke kineske samo "skinu" iste da ih ne vidiš, ali nisu pobrisane.

User avatar
chupo
Mazda lover
Posts: 542
Joined: 21-Jul-2016 10:02
Automobil (Car): Mazda Premacy / Hyundai Accent
Lokacija (Location): Loznica/Niš

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by chupo » 04-Apr-2019 11:02

Bilo koja "kineska" diagnostika koja ima EOBD protokol ce bez problema obrisati kodove gresaka na bilo kom autu nezavisno od proizvodjaca, to naravno kazem za ECU ili Engine Management, ABS i Airbag su druga prica. Jedini put kada se greske nemogu obrisati su trajni problemi sa samim elektricnim kolima, odnosno circuit greska. Ostale greske se setuju u radu, i uslov za generisanje greske je jako bitan.

Na vozilima ove generacije se u samom ECU nalazi SRAM cip koji odredjene parametre rada kao i kodove gresaka drzi u svojoj memoriji. SRAM cipovi imaju osobinu da pri gubitku napona gube sadrzaj, pa ces skidanjem kleme akumulatora na par minuta biti siguran da si greske obrisao, ako ih imas i nakon skidanja kleme, onda je ili trajna greska ili je ECU neispravan. Za novija vozila, do recimo 10ak godina starosti ovo pravilo ne vazi, odnosno skidanje kleme nece obrisati greske, i to najcesce na nemackim vozilima.

Ono gde kineska diagnostika nece citati i brisati greske su greske koje nisu deo EOBD ili OBD2 sistema, a te greske su interne i vezane specificno za taj model i marku auta. VW, BMW i MB su jedni od proizvodjaca koji imaju znatan broj fabricki definisanih gresaka, sa kojima jeftinije kineske diagnostike nece moci da manipulisu. Koliko sam ja upucen, mazde ove generacije to nemaju.

EOBD/OBD2 greske se prepoznaju po cetvorocifrenom broju i oznaci P za powertrain. Primer greske koju OP ima bi bio P0401 ili nesto slicno sto znaci da je to EOBD/OBD2 greska koju bi kineska diagnostika mogla da brise bez problema. Fabricki specifice greske imaju cesto 6 cifara i pocinju bez oznake P.

Ako OP ima sumnje u rad svoje diagnostike, treba da proba da istom posalje komandu za brisanje gresaka, i da ugasi kontakt i ponovo ukljuci i ocita greske bez startovanja motora. Ako ih tada ima onda postoji problem sa diagnostikom, ako se vrate tek kada se motor strartuje ili auto provoza, onda nije stvar do diagnostickog uredjaja.
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 429.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 12.200 KM

User avatar
626_GW
Mazdolicus Maximus
Posts: 2160
Joined: 01-Jun-2013 7:10
Automobil (Car): EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija (Location): Novi Sad

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by 626_GW » 05-Apr-2019 8:46

Ne postoje fabricki definisane greske. Te greske sa pet cifara su interna definicija obd P gresaka. I za bmw i za audi i za mecku, svaka greska je povezana sa odgovarajucom P greskom.

Image

Greske koje su izbrisane nakon brisanja odma gase check lampicu. Tu se odmah vidi da li je brisanje uspesno ili nije.

Kad se da kontakt greska se moze ponovo javiti ako je takva da "check sistem" je detektuje odmah pri kontaktu a neke greske se javljaju tek kad je upaljen motor.
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091" onclick="window.open(this.href);return false;

kreso777
Mazdaš u povoju
Posts: 11
Joined: 01-Feb-2018 10:20
Automobil (Car): Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija (Location): Kutina

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by kreso777 » 05-Apr-2019 12:18

Ova dijagnostika baš obriše greške skroz kao da sam skinuo klemu sa akumulatora... Nisam još stigao otići do majstora da pregleda sva crijeva i spojeve, ali nadam se da ću stići sljedeći tjedan... svakako javim ako išta otkrijem...

User avatar
Guslar
Mazdolicus Maximus
Posts: 2388
Joined: 29-Sep-2012 9:33
Automobil (Car): Mazda 6
Lokacija (Location): Despotovo- Bačka Palanka

Re: EGR problem, M6, 2005, 100kw

Post by Guslar » 05-Apr-2019 3:09

Tada nisam imao dijagnostiku već skidao klemu i greška je nestajala ali se vraćala ubrzo sve dok nisam otišao u ovl. I onda sam bio miran nekih 60 - 70000

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!

Post Reply

Return to “Motor, menjač i prenos”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests