It is currently 26-Apr-2019 5:56


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 03-Apr-2019 7:08 
Mazdaš u povoju

Joined: 01-Feb-2018 10:20
Posts: 11
Automobil: Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija: Kutina
Pozdrav svima.

Imam problem sa svojmo Mazgom... Unazad 2 mjeseca mi se učestalo pale lampice motora i sustava proklizvanja. Dijagnostika javlja EGR Unsuficient flow. Sada za vikend sam skinuo EGR komplet dolje i oprao ga dimmerom do čistog sjaja. Sve je funkcioniralo dobro 3-4 sata i nakon toga su se lampice opet upalile sa istom greškom. Moram napomenuti da se lampice skoro nikada ne upale kada sjednem ujutro u auto (kada je motor hladan) već se pojavljuje samo kada negdje vozim, auto postigne radnu temp, ugasim ga i kada ponovno krenem. Tada se u 99% slučajeva lampice pale. Nisam čistio dolaznu cijev do EGR-a nego samo ventil. Cijev izgleda čisto i prohodno, barem koliko sam mogao vidjeti. Auto vuče odlićno, ne dimi ni zeru, ulja ne troši niti malo. Na satu je trenutno 217 000, ali mašina unutra je sa 140 000 jer sam imao havariju sa radilicom prošle godine...

Iste lampice su mi se palile i prije zime, ali vjerovali ili ne, tada je problem bio u termostatu. Kada bi temperatura pala, mazga je javila te greške...
Što da probam sljedeće? Da li je netko možda imao sličnu situaciju? Da li je moguće na mom modelu auta komletno ugasiti EGR?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Apr-2019 7:25 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Apr-2016 6:08
Posts: 612
Automobil: Mazda 3 BK (MZ-CD)
Lokacija: Beograd
Trebalo bi da moze, ali postoji mogucnost da je tebi sam ventil neispravan i da klapna zaglavljuje bez obzira na to sto si ga ocistio. U tom slucaju bi trebalo da odes kod nekoga da ga softverski deaktivira ili u najgorem slucaju da stavis novi.
Iskreno, ne verujem da dijagnostika gresi, a ne verujem ni da je prvi put pogresila.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Apr-2019 7:37 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 514
Location: Loznica/Niš
Automobil: Mazda Premacy / Hyundai Accent
Lokacija: Loznica
Jesi proverio funkcionisu li vakumski ventilcici koji kontrolisu EGR, i radi li senzor pozicije EGR-a ako ga imas? Posto kazes da si vec cistio sam ventil, mozda je problem u ovim ociglednim sitnicama.

_________________
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 424.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 9.150 KM


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Apr-2019 8:11 
Mazdaš u povoju

Joined: 01-Feb-2018 10:20
Posts: 11
Automobil: Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija: Kutina
Moguće da je i ventil neispravan, ali buni me to što se to ne dešava kada je auto hladan, tj kad krećem npr ujutro na posao. Desi se samo kada ga upalim već zagrijanog i krenem voziti. Prije par tjedana sam išao na more i upalilo mi se prije autoceste u Kutini, ugasio sam grešku dok je mašina radila i sljdećih 500km se nije upalila. Kada sam prvi put ugasio auto i nakon 2 sata ga ponovno upalio, greška se upalila kroz 10ak km.... Dali egr radi stalno ili samo prilikom zagrijavanja motora?

Kako da provjerim dali rade vakumski ventili? pokušao sam vući zrak na bibak za vakum i ne mogu , ajmo reći, vuči zrak kroz taj bibak... senzor pozicije je pretpostavljam onaj priključak na vrhu EGR-a. Njega kada sam iskopčao dok je motor radio, ecu je prijavio kompletno drugu grešku i to mi se čini ok..


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Apr-2019 8:30 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 514
Location: Loznica/Niš
Automobil: Mazda Premacy / Hyundai Accent
Lokacija: Loznica
Sem ispravnosti samog EGR ventila, ispitaj protokomer i creva vazduha. Meni je na premasiju godinama palio kod greske za EGR ventil, iako je isti bio ispravan, a problem je bio u puknutom crevu vazduha pa je protokomer ocitavao manju vrednost protoka od realne i zato palio gresku EGR ventila.

Na netu imas sajtove gde mozes da izracunas vrednosti protoka vazduha za datu kubikazu i broj obrtaja, pa uporedi sa vrednostima ocitanim na diagnostici.

_________________
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 424.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 9.150 KM


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Apr-2019 12:58 
Mazdaš u povoju

Joined: 01-Feb-2018 10:20
Posts: 11
Automobil: Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija: Kutina
Krenuti ćemo od toga pa se nadam da je takva nekakva glupost u pitanju... Hvala na odgovoru...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Apr-2019 2:01 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2362
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Možda je glupo ali da li si skinuo greške posle čišćenja . Meni Roki očistio ali izbacivao dok nissm skinuo grešku u ovl servisu

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-Apr-2019 7:30 
Mazdaš u povoju

Joined: 01-Feb-2018 10:20
Posts: 11
Automobil: Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija: Kutina
Naravno.. Skinem ih svaki put kada se upale... Imam onaj OBD2 bluetooth uređaj za 10ak dolara sa ebaya... govno je, ali odrađuje posao... :lol :lol


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-Apr-2019 6:35 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 4710
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Ima smisla ovo što Guslar piše, kako sam razumeo da treba obrisati greške preko originalne dijagnostike jer mislim da neke kineske samo "skinu" iste da ih ne vidiš, ali nisu pobrisane.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-Apr-2019 11:02 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 514
Location: Loznica/Niš
Automobil: Mazda Premacy / Hyundai Accent
Lokacija: Loznica
Bilo koja "kineska" diagnostika koja ima EOBD protokol ce bez problema obrisati kodove gresaka na bilo kom autu nezavisno od proizvodjaca, to naravno kazem za ECU ili Engine Management, ABS i Airbag su druga prica. Jedini put kada se greske nemogu obrisati su trajni problemi sa samim elektricnim kolima, odnosno circuit greska. Ostale greske se setuju u radu, i uslov za generisanje greske je jako bitan.

Na vozilima ove generacije se u samom ECU nalazi SRAM cip koji odredjene parametre rada kao i kodove gresaka drzi u svojoj memoriji. SRAM cipovi imaju osobinu da pri gubitku napona gube sadrzaj, pa ces skidanjem kleme akumulatora na par minuta biti siguran da si greske obrisao, ako ih imas i nakon skidanja kleme, onda je ili trajna greska ili je ECU neispravan. Za novija vozila, do recimo 10ak godina starosti ovo pravilo ne vazi, odnosno skidanje kleme nece obrisati greske, i to najcesce na nemackim vozilima.

Ono gde kineska diagnostika nece citati i brisati greske su greske koje nisu deo EOBD ili OBD2 sistema, a te greske su interne i vezane specificno za taj model i marku auta. VW, BMW i MB su jedni od proizvodjaca koji imaju znatan broj fabricki definisanih gresaka, sa kojima jeftinije kineske diagnostike nece moci da manipulisu. Koliko sam ja upucen, mazde ove generacije to nemaju.

EOBD/OBD2 greske se prepoznaju po cetvorocifrenom broju i oznaci P za powertrain. Primer greske koju OP ima bi bio P0401 ili nesto slicno sto znaci da je to EOBD/OBD2 greska koju bi kineska diagnostika mogla da brise bez problema. Fabricki specifice greske imaju cesto 6 cifara i pocinju bez oznake P.

Ako OP ima sumnje u rad svoje diagnostike, treba da proba da istom posalje komandu za brisanje gresaka, i da ugasi kontakt i ponovo ukljuci i ocita greske bez startovanja motora. Ako ih tada ima onda postoji problem sa diagnostikom, ako se vrate tek kada se motor strartuje ili auto provoza, onda nije stvar do diagnostickog uredjaja.

_________________
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 424.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 9.150 KM


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-Apr-2019 8:46 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2152
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Ne postoje fabricki definisane greske. Te greske sa pet cifara su interna definicija obd P gresaka. I za bmw i za audi i za mecku, svaka greska je povezana sa odgovarajucom P greskom.

Image

Greske koje su izbrisane nakon brisanja odma gase check lampicu. Tu se odmah vidi da li je brisanje uspesno ili nije.

Kad se da kontakt greska se moze ponovo javiti ako je takva da "check sistem" je detektuje odmah pri kontaktu a neke greske se javljaju tek kad je upaljen motor.

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-Apr-2019 12:18 
Mazdaš u povoju

Joined: 01-Feb-2018 10:20
Posts: 11
Automobil: Mazda 6 2.0 D, 100 kw
Lokacija: Kutina
Ova dijagnostika baš obriše greške skroz kao da sam skinuo klemu sa akumulatora... Nisam još stigao otići do majstora da pregleda sva crijeva i spojeve, ali nadam se da ću stići sljedeći tjedan... svakako javim ako išta otkrijem...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-Apr-2019 3:09 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2362
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Tada nisam imao dijagnostiku već skidao klemu i greška je nestajala ali se vraćala ubrzo sve dok nisam otišao u ovl. I onda sam bio miran nekih 60 - 70000

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net