It is currently 21-May-2018 1:08


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 25-Apr-2018 9:43 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Zdravo drugari, [emoji3]

Nešto me ovih dana brine ova moja Mazulja[emoji848]
Možda je neko imao isto ili slično iskustvo? :Help me

Još pre par meseci primetio sam da kod prvog startovanja motora i kad auto stoji npr. više sati, dešava se to da iz auspuha izlađe poprilično dima i to traje nekoliko sekundi nakon čega prestaje.
(Dim se ne oseća na ulje, samo na sagoreni dizel).

S obzirom na to, da ranije nisam primećivao da se tako nešto dešavalo, kao i to i da je vreme u tom nekom periodu bilo jako promenljivo, smatrao sam da je u pitanju neka vrsta kondenzacije iz katalizatora pomešane sa izduvnim gasovima.
Sve je to počelo nakon tzv. produvavanja na autoputu i vožnje do 200kmh (dobro pročistio ceo sistem).:Prut
Danas iako je jako toplo, vlage ni grama, opet isto! :Dimnjak

Pored toga (možda je vezano za isto a možda i ne)!?
Ne tako često, dešava mi se da nakon prvog startovanja motora tj. nakon 10 i više sekundi rada u leru ( laički rečeno), ne čujem onaj kratak zvuk promene rada, koji obično signalizira da je motor spreman. Ako ne dođe to tog zvuka a krenem i dodam gas, počinje nekakvo iritantno lupanje u motoru. Pretpostavljam da isti nije spreman za dodavanje gasa. :Ljut
Gas slabo prima i sve to tako traje manje više minut, i nakon što nešto kao probije, onda motor radi kao da se nije ništa predhodno dešavalo.
Obično, nakon svakog startovanja sve bude u redu, sem tog tzv. oblaka dima nakon prvog ili ne tako čestog startovanja motora.

Napominjem da se isto dešava i nakon urađenog malog servisa u ovlašćenom servisu pre manje od mesec dana kad je auto detaljno pregledan i bio prikačen na dijagnostiku. Tada mi je rečeno da je sve u redu :Okett!

Od kada je dovežen iz CH, uvek je tankiran na LUK-u (Ekto-dizel). :[emoji529]
Za ovih 16 meseci od kako je auto kod mene nikad ni jedna lampica nije prikazala grešku ili problem, nije se upalila niti zatreperila.
Motor inače radi kako treba, dobro se odaziva na gas, do zamene ulja ili za pređenih 8000k potrošio je oko 0,5l.
Potrošnja goriva je u normali. Po bordu od 7 do 8,5l grad, od 5 do 6,5 autoput do 150 kmh. Ne dimi u vožnji, turbina se maltene i ne čuje, a kad zatreba, lepi za sedište.

Posle malog servisa ponovo vozio autoputem i opet produvavanje do nekih 160kmh.
Ulje i dalje na maksimumu iako je pređeno od malog servisa oko 700k.
Ne cima, ne trese, ne gubi snagu. Ponaša se odlično.

Nije mi jasno šta se događa? [emoji848][emoji16]
Image

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25-Apr-2018 10:06 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1156
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Proveri vakum creva , ako ima neka rupica moze da zeza tako i da ne kontrolise sve klapne i generalno ceo sistem ne funkcionise bas lepo.
Posle nekog vremena moze na primer da mu ne treba jedan deo sistema gde je ta potencijalna pukotina, kao npr. klapna pred usisom koja sve vreme samo treba da stoji otvorena i samo da se pri gasenju zatvori, i kad mu taj deo ne treba neki solenoid zatvori taj deo i ostatak vakum sistema onda bude kako treba i sve ide po propisu.
Takodje gumena creva za gorivo oko pumpe i dizni mogu da pustaju i opet slicni problemi.
Ovo je da kazem najlakse i ako ima neke rupice smesne pare su da se zameni, ja sam stavio neko plasticno crevo 4mm , metar je 26 dinara, a pravilo mi je u vise razlicitih situacija cudne probleme oko performansi. Samo detaljno mora bas i rupa kao iglica moze da bude problem. Ako su sva savrsena onda neki dalji korak.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 26-Apr-2018 6:28 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 4979
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 1.6 tdi
Lokacija: Slovenija
Osim ovoga što je kolega naveo kao sam da proveravaš, ja tu ne bih čačkao ništa. Rekli su u servisu da je sve u redu, a oni na dijagnostici vide sve parametre, sve elektroventile i dizne. Ako kreneš da čačkaš, možeš nadrljati jer ti govorim iz ličnog iskustva. Tako da samo toči i vozi.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 26-Apr-2018 7:24 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
@skydriver6 :Respect

Znam druže kroz kakve si ti muke prolazio sa nabeđenim serviserima i kolko su te i psihički i materijalno iscrpli [emoji35]

Za sada, sem pregleda creva i spojeva ništa drugo neću dirati, sem ako nemam konkretne i sigurne odgovore na problem ili ako se stanje drastično ne pogorša [emoji3][emoji106]

@mazdapremacy, hvala na predlogu. Možda predlog upali :Respect i za tebe.
Meni to u vezi creva nije palo na pamet :Palac [emoji6]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 26-Apr-2018 2:45 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1156
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Pa ovo je generalno lako da se proveri jedino sto moras da skines su plasticni poklopac i kutija za vazduh posto ispod ima dosta racvanja i krivina gde najpre pucaju. A ova ispod moze da curne ulje od serva il tako nesto pa da puknu ipak su skoro 15 godina stara.
Kao sto kaze Sky ovo sam ako nadjes nesto super ako ne nadjes vozi opusteno i to je to.
Naravno ako naidjes na pukotine i moras da zamenis neko, vadi jedno po jedno da ne mozes da promasis mesta.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 27-Apr-2018 6:11 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Skinuo sam plastiku sa motora i izvadio kutiju sa filterom vazduha baš kao što mi je predložio @mazdapremacy :palac

Pregledao sam sva creva, nisam ih skidao. Nisam ni pokušavao da skinem bilo koje jer ni vizuelno, ni pipanjem nisam pronašao neku pukotinu a creva deluju dobro, kao nova su, čvrsta i jaka. Šelne na njima su stegnute. Creva nigde masna od ulja ili neke druge tečnosti, sem jednog koje je sa zadnje strane motora bliže kabini. [emoji848]
Crevo vodi od motora, zategnuto je šelnom i povezano sa jednim debljim crevom.
Vidi se na fotografijama, slikano je iz dva ugla.
Kad bi mi neko objasnio zašto je tu masno i čemu služe ta creva, da možda nije to uzrok pojave onog dima prilikom hladnog starta??? :Glup

Na dodor mi deluje da crevo nije oštećeno i stegnuto je.

Pored toga primetio sam oko dihtunga masnoću od ulja. Slikano je i to. Verovatno je nekako tu dospelo ulje, možda iz semeringa bregaste? Jednom prilikom mi je jedan majstor rekao da po malo propušta semering bregaste, da je to neznatna količina ulja kao i to da to nije ništa strašno. Vidi fotografije!
To su ta dva mesta gde sam primetio neku masnoću. Ostalo, tj. motor i oko motora je suvo.
Ona mala creva oko dizni u pumpe deluju dobro i zategnuto.
Slikao i to. [emoji3]:FotografImageImageImageImageImageImage

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Last edited by Giga on 05-May-2018 8:29, edited 2 times in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 27-Apr-2018 8:38 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Ako si resio da ganjas kvar, koji mozda postoji a mozda ne, jer crn dim pri startovanju je normalna pojava/ bar mi je tako rekao moj majstor kada sam ja bio zabrinut tom pojavom na premasiju/ moras to raditi metodicki i sa ciljem.

Prvo i OBAVEZNO je da nadjes fabricki servisni manual za specificno tvoj model. To ti je meka i medina za popravku, bez toga samo nagadjas i gubis vreme / veruj mi govorim iz licnog iskustva, imao sam probleme sa performansama /, ovako ces imati jasne informacije koje su komponente u kom sklopu, kako trebaju da rade, sta su normalne vrednosti i parametri i ostale relevantne informacije imas u servis manualu.

Onda krenes logicno, nadjes u manualu diagnosticke procedure, za recimo crn dim iz auspuha. Pisace ti redom sta i kako da proveravas, koje vrednosti da ocekujes i sta da radis ako nisu dobre. Trebace ti mnogo vremena, zivaca i para, ali na kraju ces sa sigurnoscu naci gde lezi problem.

ALI, pre svega toga bi ti savetovao da nadjes isti ili slican auto i da vidis kako se ponasa u datim situacijama, mozda je to sasvim normalno. Ja sam zamalo poceo da "popravljam" auto koji se "pregreva", da nisam nasao vlasnika premasija /doduse crvenog - a moj je sivi/ i od njega cuo da se njegov auto sa 200k manje na satu isto ponasa, to mi je bilo dovoljno da shvatim da je to normalna pojava za moj model, i da tesko da cu to ikako ispraviti.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 27-Apr-2018 10:43 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Hvala ti druže i ovo mi mnogo znači!

U svakom slučaju neću žuriti sa ganjanjem kvara kojeg možda i nema. Samo sam radoznao i malo sam zabrinut, jer ranije nisam primećivao da se to dešava ili na to nisam obraćao pažnju. Možda je i neiskustvo sa savremenijim dizelima u pitanju, neznam?

Ma, ništa strašno s obzirom da nemam nikakvih problema sa performansama auta, potrošnjom goriva i drugim činiocima.

U suštini, gledaću da se dobro informišem pre nego što bilo šta preduzmem povodom toga.
I zato su mi jako bitni saveti i mišljenja poznavaoca mazdi i ljudi koji se na bilo koji način razumu, ili su vlasnici, ili su bili ponosni vlasnici mazdi sa dizel motorima.

Još jednom hvala [emoji3][emoji106]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 28-Apr-2018 11:46 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Da li to dimljenje kod hladnog starta i čukaranje motora odmah nakon kretanja može da ima veze sa akumulatorom??? :Pitam se pitam?[emoji848]

Rekao mi komšija da je dok je imao u autu stari akumulator, imao je isti ili skoro isti problem sa Eskortom. Kad mu je njegov majstor rekao da kupi novi akumulator i da će to prestati.
On poslušao majstora, kupio novi akumulator i sve prestalo.

Malo mi je u tom trenutku to bilo nelogično, ali kad bolje razmislim možda ima nekog smisla? [emoji3]

Zamolio bi nekog od forumskih majstora tj. doktora za mazde, za mišljenje ili iskustvo na ovu moju temu :palac



Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Apr-2018 1:28 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1156
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Ono crevo koje si slikao masno je pcv iliti iberlauf, masno je jer kroz njega idu uljna isparenja, a nazalost i ulje pogotovu ako su podloske iole nacete bude jos masnije.

Sto se tice akumulatora moze malo na performanse da utice jer svi ventili koji rade na struju zavise i od napona pa neke vece varijacije mogu malo na to da uticu.

Koliko tebi uopste dima izadje? Malo je teze ovako preko foruma posto naravno svi imamo razlicitu interpretaciju i predstavu u glavi. Je l crn ili beo, crn onako jedan "puf" i da se razidje nije opasno baci malo nesagorelog goriva dok ne upali u ta prva dva tri kruga.

Ono sto si pisao za kondenzaciju tesko sad, to kad je bas hladno i to krene malo nakon startovanja i kad katalizator digne temperaturu nestaje, izgleda kao vodena para.
Sutra cu da nateram majku da ga upali da ja stanem iza jer nemam prilike da vidim nikad kad ja palim mozda ima i kod mene.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Apr-2018 2:54 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Te price meni na kadetu kocki ovo resilo problem, ja na renou 5 imao ovakav problem ne treba uzimati za ozbiljno, jer su skroz razlicite generacije vozila i rade na razlicitim principima.

Konkretko, ko zna u kakvom je njemu stanju alnaser na tom eksortu, a los alnaser je jako probirljiv po pitanju akumulatora. Onda dolaze grejaci, ako su pri kraju, motor ce tesko paliti po hladnom vremenu. Treca promenljiva mu je motor, ako je recimo eskort iz 1989 onda ko zna u kakvom je stanju blok, karike ventili i sve ostalo. Mozda mu je motor pri kraju pa brze verglanje novog akumulatora malo pomogne i eto bolje pali.

Ako mislis da ti je do akumulatora, onda odes u batery shop, u Loznici ih ima dva, za Nis nazalost neznam gde su i koliko ih ima, iako sam tamo studirao 6 godina, no to je druga stvar. Odes u batery shop, kazes sumnjam da mi je los akumulator, oni ga zakace na masinu, i masina odma ispise, valja ili ne. Ako ne spremis od 50 - 100 eura, i kupis nov, i tad uopste ne mora da znaci da si problem resio.

Za alnaser takodje, izmeri amper klestima koliku struju povlaci, isto bi trebalo to da mogu da ti urade u battery shop-u i u odnosu na specifikaciju ces jasno znati u kakvom je stanju alnaser, sto je struja veca znaj da je alnaser gori, osim ako nije prolupao motor pa se alnaser muci mehanicki da ga okrece, to je nesto drugo. Za moj auto specifikacija kaze da je alnaser 2.4KW iliti 200A na 12V. Kada sam merio, doduse u sopstvenoj reziji, izmerio sam 400A i to sa zagrejanim motorom. Znaci alnaser je pri kraju, pitanje je dana kada ce crci, toga sam svestan i nece me iznenaditi njegovo otkazivanje.

Sve nasta sumnjas mozes lagano ispitati, samo idi redom. Kad vec pominjes lupanje pri startovanju, da ti nije otisao zamajac ili nedaj boze prolupao motor, to je nazalos na tim motorima ne tako retka pojava. Snimi simptome koje imas, pa ti dalje mozemo pomoci.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Apr-2018 3:22 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Dima izađe kako kad. Kad je vlažnije vreme bude ga više ili se više primećuje, kao manja dimna zavesa iza auta, neznam kako da opišem?

Kad je toplo vreme, kao ovih dana manje ga je, jedva se primeti iz kabine ili se uopšte ne vidi.
Jutros na primer, nakon paljenja a nisam ga palio dva dana. Ništa!
Nije bilo dima ili ja ništa nisam video, iako sam odmah istrčao iz auta da vidim kolko će ga biti, a vetra uopšte nije bilo? [emoji848]
Ponekad ne moram da izlazim uz auta već kroz retrovizor ili kroz zadnje staklo vidim oblak iza auta i ako mi je otvoreno ili delimično otvoreno neko od stakala a vetar duva oseća se miris i u kabini.

Obično nije velika količna dima. Izbaci je za oko 2-4 sek. Dim je pre bi rekao sive boje ili tako nešto.
Kao što sam na početku teme opisao, oseća se na sagorelu naftu, uopšte nema mirisa sagordlog ulja.

Najverovatnije je, kao što kažeš @mazdapremacy, da ostane nesagorelog goriva i onda sve to zajedno sa kondenzom ako ga ima, izbaci kao (puf), to izbacivanje traje nekoliko sekundi, i to je to!
Nema šta drugo da bude jer nema potrošnje ulja i veće potrošnje gorova, a sve ostalo je uobičajeno i funkcioniše kako treba. [emoji3]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Last edited by Giga on 29-Apr-2018 7:06, edited 1 time in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Apr-2018 7:00 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Ne mislim da je do akumulatora, razmišljao sam i ranije o tome da odem da mi izmere sve što treba oko akumulatora i alnasera ali nikako da odem.
Od kad je auto kod mene nisam proveravao akumulator: prut

Zadnja provera vršena je u CH u 4-om mesecu 2016, tako piše na nalepnici na akumulatoru :bravo za CH

Ja sa istim za dve zime nisam imao problema, bez obzira kolko je auto stajao i kolki je bio ninus. Uvek je palio i još uvek pali iz prve bez dužeg verglanja. Kako bi neki rekli "na krug- dva" ili "na pola ključa", bez obzira kolko je potrošača uključeno kod startovanja motora.

A to za njegovog Eskorta nisam uzimao za ozbiljno.

Zamajac je dobar, bar tako mislim. Čitao sam na forumu sve teme vezane za zamajac.

U vožnji i leru nema vibracija čak i na većim obrtajima, ručica menjača je mirna, nigde ništa ne lupa, ne lomi, ne trese točkove, ne trese motor, nema proklizavanja, ili bilo šta već što bi slutulo na kvar kvačila i na to da je zamajac crko ili je pri kraju.

Pre bi onako laički rekao da je kod mene u pitanju neki senzor ili nešto vezano za pumpu ulja ili podmazivanje, pa se onda povremeno (kad nešto ne odradi svoj deo posla), znači ne stalno, kao što sam i opisao. To se dešava samo onda kad krenem i dodam gas nakon hladnog starta. Onda lupa kao da je nešto nepodmazano ili nedovoljno podmazano i da nedugo zatim kao da nešto probije kako bi ja rekao "dovoljno podmaže" i sve radi dobro "kao podmazano" [emoji106]

Da je zamajac u pitanju mislim da bi lupanje bilo konstantno. U ovom mom slučaju je isto kao i kad sam kupio auto pre 16 mesrci i kad mi majstor rekao da je zamajac dobar.[emoji3]

Da je motor prolupao nedaj Bože, predpostavljam da auto ne bi imao snagu, trošio bi više ulja, dešavali bi se i neki drugi priblemi. Ovako, motor prede, ne lupa. [emoji529] Veoma brzo postiže željenu bezinu, u preticanju i kod oštrije vožnje lepi za sedište, ima i više nego dosta snage. [emoji3]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Apr-2018 7:58 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1156
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Ja palio jutros istrcao odma ima nekoliko talasa onako crnkast providan redak dim i onda nastavi po malo.
Ja mislim da dokle god nemas ogromne oblake crnog dima kad god dajes gas (kad odu dizne), nema sekiracije.

Koje ulje koristis?

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Apr-2018 8:42 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Pretpostavljam da to znači da nisam u problemu, otprilike je tako i kod mene, samo što ga ponekad bude malo više, ponekad malo manje.

Evo danas i po drugi put, nakon pljuska i kiše opet upalio, istrčao i nema oblaka dima. Možda to može biti i do goriva, zavisi kakav dizel naiđe od punjenja do punjenja.

Od pre nepun mesec dana u ovlašćenom u Nišu sipana Dexellia 5w30 Ultra DPF.

Koje je ulje bilo u autu pre zamene neznam, pretopstavljam da su i u CH sipali isto.
Kad sam kupuo auto prodavac nakon carine rekao mi je, da je auto došao na prikolici i da je nakon urađenog malog servisa auto prešo samo stotinak kilometara što se i videlo na šipci gde se ulje žutilo. [emoji3]
Takođe je u servisnoj stajao pečat servisa sa datumom i kilometražom na kojoj je servis rađen.

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Apr-2018 9:24 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1156
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Odlicno onda nema brige, za ulje sam pitao da nije 10w jer s njim zna malo da klepece hladan motor.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 30-Apr-2018 10:36 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
E, dobro si to rekao :bravo

Samo što kod mene i sa starim i sa novim uljem klepeće ali samo na hladan motor.

Odmah nakon startovanja motora čuje se blago pojačan zvuk kao da se dizne ili ventili malo jače čuju.
Već nakon kretanja sa parkinga, bez obzira da li je predhodno odradio pola minuta-minut u leru, ili 10-ak sekundi i kako dodajem gas klepetanje se jače čuje i sve to traje neko vreme dok ne složi rad i dok se malo motor ne zagreje, onda to klepetanje prestane kao da se ništa nije dešavalo. Motor mirno radi, zvukovi nestanu, dobro prima gas i nema nikakvog klepetanja.
Znači auto izuva iz cipela!

Neznam da li to dizne klepeću ili ventili ili može biti da nešto drugo klepeće???

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 30-Apr-2018 10:42 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Na tom motoru se steluju ventili na 30ak hiljada km. Znas li kada je to zadnji put radjeno? Ako nisi siguran, kupi dihtung poklopca glave, i idi kod majstora da ih proveri. U mom slucaju nisu radjeni preko 150k, ALI su svi bili u specifikaciji, sto znaci idi da ti majstor prvo proveri zazor ventila, ako nije dobar neka ih nasteluje.

Ja sam imao problem da zupcanih koji pokrece vakum pumplu klapara i zveci ko lud, pogotovu dok je hladan motor, njegovom zamenom motor je nacisto utihnuo, a zvucalo je kao da su ventili u raspadu. Skini vakum pumpu i vidi u kakvom je stanju zupcanik.

Dizne takodje znaju da budu glasne, ali se isto mogu proveriti kod bosiste. Ako sumnjas na njih, skini ih i odnesi na testiranje.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 30-Apr-2018 10:59 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7304
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Kod Ditd motora se steluju ventili na svakih 30 000km, kod 6-Ica MZRCD ide na svakih 120 000km.
Proveri to obavezno, ako ne znas kad je radjeno, radi odma jer vrlo brzo stradaju bregaste!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 01-May-2018 12:21 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Imam servisnu iz CH koja je došla sa autom. U njoj vidim da je na 120000 rađen veliki servis u ovlašćenom servisu, pa pretpostavljam da su tad štelovali ventile.
Sad je na satu 157000.
Mislim da nisu ventili ali u svakom slučaju proveriću. Pregledaćemo i zupčanik vakum pumpe i još po nešto.

Pre nepunih mesec dana, menjao ulje , filtere ulja i vazduha u ovlašćenom servisu.
Zahtevao sam da detaljno pregledaju auto i kažu mi da li je sve u redu i da li treba nešto da se zameni sad ili u skorije vreme. Pregledali sve, kačili i dijagnostiku. Nakon preuzimanja auta šef servisa rekao je da je auto dobar i sve je ok :prut

Mislim da bi na dijagnostici videli da dizne nisu u dobre, za ventile i zupčanik vakum pumpe neznam da li se dijagnostikom može utvrditi da li su ok. [emoji3]

Pošto je motor bio vruć majstor mi rekao da lepo i tiho radi, a ja zaboravio i propustio da im kažem za klaparanje na hladan motor jer se ređe dešavalo :glup, :glup

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 01-May-2018 12:45 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1156
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
https://youtu.be/qR2L_JZkTBc

Evo ti dobar snimak za vakum pumpu mada ona se cuje i vruc i hladan.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 01-May-2018 11:20 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Hvala na snimku. [emoji106] Doobar snimak! Baš tako klapara ali samo na hladan motor neko kratko vreme. Ako se čuje i na vruć motor, pretpostavljam da nije to, ili je tek počeo zupčanik vakum pumpe da se čuje i dobija luft. Jbg nemam poima! Videću šta će reći majstor? [emoji3]
Evo danas ujutro se isto desilo klaparanje nakon polaska sa parkinga na hladan motor a kasnije kao i obično ne.

Vozio nekih 70 km. u jednom pravcu, upao u gužvu u Sokobanji, kolona vozila duža od kilometra. Nekih par kilometara bilo je kreni stani (x) puta. Putovali sat vremena od ulaska u Sokobanju do Ozrena. Da se naježiš! Auto radio besprekorno svo vreme, klepetanja nije bilo. Nekoliko puta gasio auto na po nekoliko sati i nakon svakog paljenja nije bilo klepetanja jer je motor bio vruć. Na pravinama i u preticanjima gazio ga muški, vuče ko lud i nečuje se ništa da lupa ili klapara.
Ma radi besprekorno!

Danas pre polaska u Sokobanju svratili smo na EKO pumpu da natočim gorivo, reko, ajde da malo promenim benzinsku pumpu (16 meseci stalno točim samo na LUK-u Ekto-dizel). Kad ono pumpadžija mi nudi WYNN`S ljubičasto pakovanje i kaže da im je danas na akciji.

-Aditiv INJECTOR CLEANER za DIESEL motore - aditiv za dizel gorivo.

Uzmem bočicu čitam, piše :

-Čisti sistem za dizel gorivo. Podmazuje pumpu i injektore. Smanjuje karakterističnu buku kod dizela.
Smanjuje emisiju crnog dima. Bezbedan za katalizatore.
Sprečava koroziju i pojavu rđe u sistemu za gorivo.
Kompenzuje nedostatak podmazivanja kod goriva sa niskim sadržajem sumpora.
Za sve dizel motore sa i bez turbo punjača.

Sipemo jednu bočicu od 325ml i još 20l aviodizela, u rezervoaru je već bilo oko 20l. Pošto ide na 40l goriva (minimum 20l).
Da vas ne zbuni što se na fotografijama vidi pakovanje plave boje, to je do svetlosti prilikom slikanja. Radi se o pakovanju ljubičaste boje :prut

Videćemo sutra na hladno da li će doći do nekih promena.

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka
ImageImage


Last edited by Giga on 02-May-2018 3:09, edited 2 times in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-May-2018 2:56 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Danas nakon starta hladnog motora, istrčao sam da vidim da li ima crnog dima na izduvu. Skoro da ga nije ni bilo, a tagođe nije bilo ni onog blago pojačanog zvuka motora.

Imam utisak da Wynn`s deluje. Motor mirno radi i šapuće :bravo

Jedino je sve isto sa onim klepetanjem nakon polaska sa parkinga i blagog dodavanja gasa :zid

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-May-2018 3:13 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1156
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Mogu ti aditivi da pomognu u nijansama, ja gledao kod mene ima dima al je bas providan pa se ne primecuje lako. Mislim da su kod Sky-a na bivsoj sestici aditivom i dugom voznjom resili klepetanje dizni, samo sto je kod njega bilo mnogo jace.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-May-2018 4:29 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 49
Lokacija: Niš
Čitao sam tu temu, možda sam zato u podsvesti hteo da probam, znajući da će kad se iole pročisti sistem motor mirnije raditi a verovatno i manje dimiti. [emoji3]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net