It is currently 21-May-2018 12:57


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 14-Feb-2018 9:20 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Zadnjih par dana dok sam u Nis-u sam vozio ujakovu Sonatu (znam da nije mazda, ali mislim da za datu temu nije bitno), i imam hronican problem sa magljenjem prozora, cak i kada ne pada kisa.

Koliko sam po internetu citao, a godinama iskustvo je pokazalo da je to najbolje podesavanje je, zimi koristiti grejanje (max brzina ventilatora), sa uvlacenjem spoljasnjeg vazduha, i podesenim da duva u sajbnu (ili noge-sajbna), kada se stakla odmagle prebaciti da duva u noge, ali nikako ne gasiti ventilator, vec po potrebi smanjiti temperaturu, a brzinu venta drzati na pola. Na mojoj mazdi se stakla odmagle kroz minut/dva (i brze ako je motor zagrejan), dok se na sonati ne odmagljuju ni posle sat vremena voznje, i to sa jednim putnikom.

Znam da je gotovo nemoguce odmagliti sve prozore zimi, pogotovu ako pada kisa a auto je pun putnika sa vlaznom odecom i obucom, ali se prednja,zadnja soferka kao i bocni prozori u nivou vozaca mogu odmagliti. Na sonati ni kada sam sam, nemogu da odmaglim prozore, odmaglim prednju soferku delimicno, i prednje prozore kod retrovizora medjutim, bocna i zadnja stakla su zamagljena da se sa njih cedi voda, grejac zadnjeg stakla mora non stop da radi, a i tad se jako lose vidi kroz zadnju soferku.

Ista podesavanja kao na mazdi, na sonati ne daju nikakav efekat, ako upalim klimu malo se vise odmagli ali opet neprihvatljivo. Stakla se magle cak i kada ne pada kisa, ali u manjem obimu, pa je podnosljivije voziti. Leti kada se koristi klima za odmagljivanje, na sonati sa upaljenom klimom nemam problema, ali je PK kais truo pa gubim servo ako radi klima, a cim je iskljucim stakla se odma zamagle, sto na mom premacy-u nije slucaj.

Prvo sto mi je palo na pamet je da neradi motor za izbor svezeg vazduha i onog iz kabine, ali kada pritisnem dugme cuje se jasna promena zvuka strujanja vazduha, pa pretpostavljam da motor radi kako treba.
Druga teorija je zaprljan filter klime, ali bi on prouzrokovao slab protok vazduha, koji bi mogao da smeta pri odmagljivanju, ali mislim da to nije problem.
Treca stvar na koju sumnjam je los termostat, jer temperatura motora nikad ne dodje do pola, cesto je izmedju minimuma i cetvrtine, a grejanje u kabini je najblaze receno mlako.
Zadnja stvar na koju sumnjam, i koja moze da bude najgora i finansijski, a i da se diagnostikuje i nadje, je da voda negde curi, i da se akumulira u kabini, mozda na podu ili tako negde, pa da se zato magle prozori.

Ima li ko kakvu ideju ili iskustva? Isti problem ima i par drugara na raznim vozilima, na nekima cak zaledi kondezacija iznutra. Sve ideje su dobrodosle.


Last edited by chupo on 14-Feb-2018 10:47, edited 1 time in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 14-Feb-2018 10:36 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2368
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Po meni ova treća je skoro neizbežna . Može biti da je negde popustio po sastavu u patosu pa da kvasi tepih. Da nema šiber ?

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 14-Feb-2018 11:56 
jr. Mazdaš

Joined: 07-Feb-2017 4:17
Posts: 83
Lokacija: Bgd
Slažem se sa Guslarom. Ako si proverio da svež vazduh ulazi a i dalje sve magli na kolima onda je nažalost voda negde našla ulaz unutra. :|


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15-Feb-2018 8:31 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Ako ima mali hladjak iza kontrolne table moguce da tu pusta pa magli

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15-Feb-2018 9:54 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7304
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Kreni prvo redom i sve lepo proveri kao sto si i nabrojao... a onda ostaje najgora tj. najteza solucija da se proveri da li pusta ili je zacepljen... a to je mali hladnjak... ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15-Feb-2018 3:43 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Mislim da mali hladnjak nije, jer je drugar imao problem sa curenjem hladnjaka, njemu je prvo maglila sajbna, a i osecao se miris antifriza. Plus sto nivo vode u hladnjaku ne opada, pa bi rekao da srecom nije do malog hladnjaka.

Medjutim gepek je pun raznih kutija i krsa, ali sam video da je tepih na dnu gepeka mokar i da je poceo da budja. Posto auto ima motorizovanu antenu, pretpostavljam da curi kroz nju, samo mi nije jasno kako ulazi u kabinu. Kad bude malo lepse vreme, raspremicu gepek pa cemo videti dalje.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15-Feb-2018 9:33 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
chupo wrote:
Treca stvar na koju sumnjam je los termostat, jer temperatura motora nikad ne dodje do pola, cesto je izmedju minimuma i cetvrtine, a grejanje u kabini je najblaze receno mlako.


Tek sad skontao ovo... ako ne dostize dovoljnu temperaturu nema nikakve sanse da odmagli... Prvo termostat pa dalje

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 16-Feb-2018 10:00 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7304
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Pa to moze biti i do malog hadnjaka, ne mora da curi, dovoljno je da su njegovi dovodi zacepljeni (sto je isto cest slucaj) i da onda ne greje dovoljno. ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 16-Feb-2018 10:51 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2368
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Ako je mokar gepek to je 99% problem a u kabinu vlaga ulazi bez problema . Vlaga dolazi u gasovitom stanju .

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 16-Feb-2018 4:04 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Da, ali je sonata (2003) sedan, pa postoji barijera izmedju gepeka i kabine, zato pretopstavljam da nemoze da prodje u gasovitom stanju, jedino da curi preko sedista, mada su pod i sedista pozadi skroz suvi. Zadnji rubovi su takodje truli, ali ne vidim rupe, pa moze i tu da ulazi, ali bi bili mokri tepisi pozadi. Siber nema. Probacu da ostavim auto preko noci sa prozorima otvorenim na zeru, da vlaga moze da izadje napolje, pa videti dali se stakla opet magle.

@Djole
Moze da bude i da je mali hladnjak zapusen/zaprljan jer antifriz u posudi, a u hladnjaku manje, izgleda ocajno, cak kao da ima tragove kontaminacije uljem. Mogu da zamislim u kakvom je stanju mali hladnjak imajuci u vidu da je par godina auto prakticno stajao parkiran. Ako ubedim ujaka da menjamo termostat i antifriz, moramo makar probati da isperemo mali hladnjak. Ono sto je tu problematicno je sto moram koristiti neki regulator pritska, da ne napravim belaj jer mali hladnjak ne moze da trpi pritisak u vodovodu ili iz kompresora.

@626_GW
Hteo sam da eliminisem termostat kao promenljivu koja utice na ovu pricu, medjutim auto je imao frontalni udarac, pa su hladnjaci i klime a i motora savijeni, i jako je nezgodno namontirati karton, jer nema mesta izmedju njih (kao sto sam radio na Premacy-u kada su velike hladnoce), pa sam probao da oblepim prednju masku, medjutim tu sam odustao jer bi kisa i voda vrlo brzo unistile taj karton ispred, a i bilo bi bas ruzno. Neznam koliku ulogu ima temperatura vaduha, jer kod mene Premacy odmagljuje i kada je temperatura na pola ili na trecini, ali je i tada u autu toplije nego u sonati na maximumu (citaj da u sonati moras da sedis u jakni). Ako uspem da nekako namontiram napred karton, provozacu ga i videti ima li promene u temperaturi u kabini, ako nema, moram se igrati sa malim hladnjakom.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 17-Feb-2018 2:18 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
A jbm li ga dokle god duva mlako pitanje da li moze da odmagli, pogotovo ako je vise ljudi u kolima... Jel imas klimu u sonati? Probaj sa njom ako ima

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Feb-2018 8:55 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Ima klima, ali sa koriscenjem klime imaju dva problema, prvi je sto po hladnom vremenu ispod 10 stepeni, nema gotovo nikakvog efekta, i na sonati i na premacy-u, jednostavno se ne pali kompresor. Drugi problem na sonati, je sto je PK kais truo (kao sto sam pisao u prvom postu), i proklizava kada radi klima, pa gubim servo volan i alternator kada je vlazno vreme, i prodjem kroz baru, i onda ni leti ne mogu da koristim klimu za odmagljivanje.

Preksinoc sam stigao kuci, i koja je razlika u odmagljivanju izmedju premacy-a i sonate.... Ali mislim da sam ukapirao u cemu je problem, mazda ima mnogo veci protok vazduha kroz ventilaciju, i cak odmagljuje i dok je motor hladan, slabije, ali ipak odmagljuje. Ipak mislim da je problem na sonati i sto voda ulazi u kabinu, i tu se zadrzava, plus los protok vazduha kroz ventilaciju (prljav filter kabine, mada ne smrdi kad se upali klima kao u mazdi), i neispravan termostat.

EDIT: Problem u sonati imam kad sam sam, nisam ni probao sa vise putnika.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 19-Feb-2018 2:39 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Nije ti bitan kompresor da radi vec susac klime, ali dobro nebitno nadam se da ces resiti vec nekako...

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 20-Feb-2018 8:04 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Kako mislis susac? "dehumidifier device" ? To imaju samo luksuzna vozila reda S klase i slicno, nemaju ga ni sonata ni premacy. Ako mislis na "reciever/dryer", to je onda za susenje gasa unutar sistema klime. Da bi klima imala ikakvog efekta tempertatura mora biti bar desetak stepeni, jer gas u auto klimama isparava na oko 4 stepena.

Priznacu da si bio upravu za termostat. Danas sam se par sati vozao po snegu i lapavici, a i sutra cu, i nema teorije da odmagli dok je hladan motor, tek kada se dobro zagreje.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Feb-2018 7:18 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Pa da mora da bude toplo da zagreje malo stakla i onda odmagljuje...

Klima uredjaj isusuje vazduh i zato pomaze, taj susac izvlaci vlagu iz sistema klime, ali kako god vazduh iz klime je manje vlazan nego "obican"...

Image

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Feb-2018 7:19 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Image

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Feb-2018 7:22 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Probaj sa klimom kako ce se ponasati, a znas i sam na Mazdi kad ukljucics odmrzavanje soferke da odmah pali klimu automatski, nije to dzabe tako ;)

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Feb-2018 7:23 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2368
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
U manuelu je ovo opisano

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 21-Feb-2018 4:57 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Znam da klima treba da se koristi za odmagljivanje, pisao sam u prvom postu, ali sam i tu napomenuo da joj je efikasnost odmagljivanja pri hladnom vremenu ispod 10 stepeni nikakva, jer sam gas isparava na 4 stepena, plus se kompresor ne pali kada je napolju hladno, jer pritisak unutar sistema opadne. Sonata ima digitalnu klimu, i cim je u nekoj od pozicija za duvanje na sajbnu ona odma upali AC, ali kompresor se ne pokrece zbog hladnog vremena, pa nema nikakvog efekta na odmagljivanje. Leti je skroz druga prica...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Feb-2018 5:49 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2368
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Ja znam da ja na automatik klimi imam dugme za odmaglivanje . Kada ga uključim pokreće AC i za sekundu odmagli i odledi . Da li pokrene klimu ne znam . Znam da i zimi treba povremeno da se uključi klima da bi se ulje provrtelo . A ako je minus po tome i kompresor se pokrene. Definitivno kada se klima uključi ona isušuje vazduh . Moler kada mi kreči obavezno uključi klimu da hladi i ako je napolju hladno . Tako se sva vlaga izvuče iz prostorije . Prema svemu tome lomično razmišljajući kompresor radi i ako je napolju hladno . Molio bih nekoga ko je upućen da me ispravi ukoliko grešim.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 7:19 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Aj koga ne mrzi neka snimi video neki :)

Odmaglivanje sa i bez klime na 2-3c, pa da uporedimo...

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22-Feb-2018 4:56 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Snimio bi ja, samo mi je cimanje da maglim stakla dovoljno da bi mogao da se izvuce zakljucak....

@Guslar

To sto si rekao za domacinstva je tacno ALI, u sobi u kojoj radi klima je iznad 10ak stepeni, isto vazi i za one isusivace vazduha. Ako imas negde kucu ili vikendicu u kojoj niko ne zivi, idi i probaj da po ovakvom vremenu od par stepeni upalis klimu da hladi, ili jos bolje da isusuje, pa ces videti kakav ce efekat postici.

Kod automobila je situacija drugacija, oni uvlace svez vazduh "od napolje" sto bi rekli nislije. Vazduh ulazi spolja, ide kroz vrata za izbor svez vazduh/vazduh iz kabine, pa idu kroz isparivac klime koji vazduh hladi i isusuje, pa onda kroz vrata za toplo/hladno, pa kroz mali radijator koji vazduh greje, i onda ide u vrata koja biraju gde ce vazduh izlaziti iz instrument table. Gas kojim se pune auto klime je ili R12 ili R134 (osim mozda nekih novih luksuznih vozila za koja nisam siguran), a oni oba isparavaju na plus 4 stepena. Ako vazduh koji uvlacis spolja je ispod 4 stepena, kada on dodje do isparivaca nista se nece desiti, nece ga uopste isusiti, a i zbog niskog pritiska su male sanse da se kompresor i upali, i onda nikakvog efekta nema. Kada je napolju deset stepeni itekako ima smisla koristi AC da se odmagle prozori, ali kada je ovako hladno napolju je besmisleno.

Jedino kada bi isparivac klime mogao ici u minus je ako je klima bas prazna gasom, ili je los ekspanzioni ventili, ili je neko pametan stavio minusni gas u automobil...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 6:19 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Mazda Owners Manual 2002 za USA trziste (komp mi ne radi a ovo sam na brz.nasao...)

Image

Kratko i jasno objasnjeno bas u slucaju zamagljenih prozura sta se radi :)

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 6:20 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2167
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
I decidno napominju "koristite klimu da isusi vazduh"

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22-Feb-2018 6:39 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 342
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Image

Ovo kaze manual za premacy, i opet ponavljam, svakako treba koristiti klimu kada je vreme topilije, sada kada je hladno nema nikakvog efekta.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net