Chip tuning - plug and play

Modifikacije koje utiču na performanse automobila
Post Reply
User avatar
kunta
Mazdaš početnik
Posts: 41
Joined: 25-Jul-2013 10:45
Automobil (Car): mazda 6 i mazda 323f
Lokacija (Location): Beograd

Chip tuning - plug and play

Post by kunta » 20-Feb-2015 11:07

Pozdrav svima,

Gledam nesto mazde po netu i naleteh na ovo http://www.racechip.com/chiptuning/mazd ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Po ovome sto pise ispada da moze da se uradi tuning za 5 minuta...

Da li je neko mozda probao, video ili cuo od nekog za ovo? Ima stvarno raznih cena. Od 149 EUR pa do koliko hoces...

Ukoliko radi, 149 EUR za dodatnih 34 konja i nije tako puno a instalacija je krajnje jednostavna.

Sta mislite? Ukoliko radi mozda bi se i castio za rodjenadan :cool:

User avatar
Mare123
Mazdolicus Maximus
Posts: 2717
Joined: 01-Feb-2014 4:06
Automobil (Car): Alfa 159
Lokacija (Location): Beograd

Re: Chip tuning - plug and play

Post by Mare123 » 20-Feb-2015 11:44

Ne znam sta bih ti rekao... I ja sam citao dosta o ovome i mogu ti reci da i meni izgleda primamljivo, ali to se uglavnom praktikuje na relativno novijim kolima kojima si prvi vlasnik i znas im tacnu kilometrazu, stanje motora itd... Ja se iskreno ne bih igrao sa tim stvarima jer moze skupo da te kosta posle popravka motora, turbine i drugih stvari... Ja ti ne preporucujem da stavljas to, ali kako hoces... Evo ti ovde malo vise o tome ukoliko vec nisi pogledao ovaj snimak.
https://www.youtube.com/watch?v=ZskjIjKK9oE" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
kunta
Mazdaš početnik
Posts: 41
Joined: 25-Jul-2013 10:45
Automobil (Car): mazda 6 i mazda 323f
Lokacija (Location): Beograd

Re: Chip tuning - plug and play

Post by kunta » 22-Feb-2015 3:05

@ Mare
Hvala na odgovoru druze, tek sad vidim da imaju zastupnike kod nas u zemlji i da ne mora da se narucuje iz inostranstva. I mene pomalo brine da li bi auto "dobro" podneo povecanje snage ali me ipak vuce da probam...

Posto se niko drugi ne javlja pretpostavljam da to niko nije radio, a bas bi voleo da cujem iz prve ruke da li stvarno ima razlike.

User avatar
Djole
Moderator
Posts: 6612
Joined: 23-Aug-2010 2:18
Automobil (Car): Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija (Location): Beograd

Re: Chip tuning - plug and play

Post by Djole » 22-Feb-2015 3:31

Misljenja su tu malo podeljena...
Skydriver je chipovao svoju 6-icu na 170ks (pogledaj u njegovoj temi) pa se konsultuj i sa njim, iz prve ruke.

User avatar
skydriver6
Mazdolicus Maximus
Posts: 4713
Joined: 07-Dec-2012 11:37
Automobil (Car): Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija (Location): Slovenija

Post by skydriver6 » 22-Feb-2015 4:39

Ja nisam bio za gotove verzija programa i zato me je koštalo više. Ukoliko je motor i prateći delovi odličan, onda je ovo dobra i jeftinija ideja, ali za polovne motore je najbolje najpre proveriti sve parametre i na osnovu toga odabrati program koji je najbolji za konkretan motor.
Inače, razlika je evidentna i motor ubija kako vuče. Nakon čipovanja sam dobio potvrdu na dyno testu da motor zaista ima snagu koju smo dogovorili. Vuče daleko bolje na malom gasu, a na punom gasu umeju i da proklizaju točkovi i na suvom u drugoj.

User avatar
srh
Moderator
Posts: 3420
Joined: 30-Jan-2010 3:00
Automobil (Car): mazda premacy 1.8 16v
Lokacija (Location): beograd

Post by srh » 23-Feb-2015 9:09

treba biti jako porezan kod ovih stvari...voditi racuna gde se i kako radi, nekoliko mojih drugara je to radilo kod nekih ne bas profi likova pa su im posle crkle turbine...konkretno na meganu i peugeotu 607!!!

User avatar
Djole
Moderator
Posts: 6612
Joined: 23-Aug-2010 2:18
Automobil (Car): Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija (Location): Beograd

Re: Chip tuning - plug and play

Post by Djole » 23-Feb-2015 9:00

Tako je, mada njima bi i ovako pocrkale turbine... Image4 Najgori su chipovi koji imaju univerzalne mape, i oni se krecu vec od 50€, ono sto je Sky odradio je ozbiljnija prica ali zato i kosta. Mada ja opet nesto nisam za to da remetim fabricke mape, jos uvek sam skeptik... makar dok se to jos malo ne usavrsi. ;)

User avatar
srh
Moderator
Posts: 3420
Joined: 30-Jan-2010 3:00
Automobil (Car): mazda premacy 1.8 16v
Lokacija (Location): beograd

Post by srh » 23-Feb-2015 9:04

tako je,ovi su bas platili ja mislim 50 eur. ja bi vrlo rado cipovao ali isto sam malo skeptik...
mada gledao sam nesto po netu i vidim da moj motor ima od 101 ks,116 ks i 131 ks i gleajuci slike tih motora po netu ne vidim ni jednu razliku na njima i sve se vise nosim mislju da je u pitanju fabricki ciptuning ako mogu tako da ga nazovem!!!

User avatar
kunta
Mazdaš početnik
Posts: 41
Joined: 25-Jul-2013 10:45
Automobil (Car): mazda 6 i mazda 323f
Lokacija (Location): Beograd

Re: Chip tuning - plug and play

Post by kunta » 24-Feb-2015 11:44

@ Djole: Nikako da vidim tvoju trojku ovde u kraju. :D

@ Sky: Citajuci tvoju temu covek i dobije inspiraciju da uradi nesto na autu :palac
Pre mesec dana sam ugradio svetlo kod nogu u kabini (samo belo koje se pali kada se otvore vrata) i zamenio sijalice koje su pocrkale u centralnoj konzoli. Mislim da su to isti momci koji su tebi radili svetla.
Procitao sam upravo kako si ti tvoju sesticu čipovao, pa mi je ovo delovalo kao neko jednostavnije rešenje koje bi pretpostavljam dalo efekat srazmerno uloženom novcu. Ne verujem da bih bas dobio 35 konja za te novce ali i dobitak od 15-tak konja bi svakako bio osetan. Svakako i mene koleba mogućnost da se nešto pokvari usled dodatne snage jer moja mazda ipak ima solidnu kilometrazu (280 hiljada km). Ja sam je uzeo od poznanika na 258000.
P.S. ako možeš molim te da mi pošalješ kontakt čoveka koji ti je farbao mazdu, ja bih isto radio nešto sitno pa da pitam za cenu.

@ Srh - Realno za 50 EUR kod nekog ne bas profi tipa ne bi ni ja radio čipovanje :D
Ova firma koju sam nasao na netu deluje profi. Ima predstavnistva u dosta zemalja i deluje ozbiljno. Ali svakako mislm da je to ipak lutrija sa polovnim motorima koji su dosta prešli.

Svakako ću još dobro razmisliti pre nego što bilo šta uradim.

User avatar
skydriver6
Mazdolicus Maximus
Posts: 4713
Joined: 07-Dec-2012 11:37
Automobil (Car): Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija (Location): Slovenija

Post by skydriver6 » 25-Feb-2015 4:23

Koliko sam ja razumeo, ako se čipovanje uradi u ozbiljnoj kući, opasnost za motor i prateće delove se javlja tek kod korišćenja pune snage, tj kod "aktiviranja" onih konja koje ranije nisi imao. Takve situacije su retke, ja jesam u nekoliko navrata pritisnuo pun gas, ali to izbegavam. Uživam u lepšem odzivu na gas i boljoj krivi obrtnog momenta u normalnoj vožnji.

User avatar
Mare123
Mazdolicus Maximus
Posts: 2717
Joined: 01-Feb-2014 4:06
Automobil (Car): Alfa 159
Lokacija (Location): Beograd

Post by Mare123 » 25-Feb-2015 6:44

Pa to i jeste pravi razlog zbog kojeg vecina vozaca radi cipovanje, jer ti kada pritisnes gas do kraja i bez cipa lepi te za sediste. Ali se problem javlja kod voznje u malim obrtajima gde se auto muci. Zato ja mislim da je cipovanje dobra stvar ukoliko se uradi profesionalno na autu sa relativno malom kilometrazom kao sto je Sky uradio. A ako ti cipovanje radi tamo neki Pera za 40-50e, onda uglavnom dolazi do ostecenja motora i crkavanja turbine... Inace svaka fabrika dozvoljava povecanje snage motora do 30%, tako da je potreban samo dobar tjuner koji ce to kvalitetno i profesionalno da uradi. Ono sto sam cuo je da sad u ozbiljnim tjunerskim kucama povecavaju samo pritisak common rail sistema cime se smanjuje i potrosnja goriva, a pritisak turbine ostaje isti, tako da se na taj nacin sprecava prevremeno crkavanje turbine.

User avatar
kunta
Mazdaš početnik
Posts: 41
Joined: 25-Jul-2013 10:45
Automobil (Car): mazda 6 i mazda 323f
Lokacija (Location): Beograd

Re: Chip tuning - plug and play

Post by kunta » 03-Mar-2015 9:18

Nikako da stignem da odgovorim :(

Ma i ja upravo razmisljam o tome da bi konstantno gazenje na maksimumu obrtaja sigurno bilo lose za motor, turbinu i sve pratece delove. Ali me zanima da li normalna voznja gde bi imao vise snage na menjem broju obrtaja moze da utice lose na navedene delove.

Realno ovaj motor se ne turira previse, preko 1800 obrtaja vuce kao lud :cool: Doduse ja ipak volim da osetim i u gradu kako lepo povuce na malo vecem broju obrtaja... :drive:

Medjutim, cipovanje ce morati da saceka malo posto me je neko bash fino udario dok mi je auto stajao parkiran (i to sam bio najnormalnije parkiran, ne ostavljam auto nikad po coskovima i tamo gde ne treba). Lepo je cvrknuo zadnja desna vrata i onaj mali deo lima izmedju tocka i vrata. :mad: :zid1: :mad: :zid1:

Posto bi to sigurno pocelo da rdja ostavio sam auto kod limara da se to sredi plus prednji i zadnji branik i jos poneka sitnica...

Kad bude gotov kacim fotke

User avatar
626_GW
Mazdolicus Maximus
Posts: 2156
Joined: 01-Jun-2013 7:10
Automobil (Car): EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija (Location): Novi Sad

Re: Chip tuning - plug and play

Post by 626_GW » 03-Mar-2015 11:37

Pod uslovom da ne nasviraju previse pritisak turbine najcesce sto strada je plivajuci zamajac i set kvacica. A ako se bas pretera razleti se motor naravno. Plati pravo cipovanje ako vec planiras da radis-bitno je da se podesi mapa lepo i da se isproverava na valjcima kriva snage da li je kako treba pa zatim doterati jos mapu po potebi.
Dalji tuning podrazumeva i menjanje komponenti jacim - veca turbina, ic, kovani klipovi/klipnjace itd...
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
kunta
Mazdaš početnik
Posts: 41
Joined: 25-Jul-2013 10:45
Automobil (Car): mazda 6 i mazda 323f
Lokacija (Location): Beograd

Re: Chip tuning - plug and play

Post by kunta » 04-Mar-2015 1:59

@626 GW

Pa za te novce se vise isplati kupiti noviji i jaci auto :lol4
Salu na stranu, nisam bas za takve zahvate. Mislio sam da ucarim par konja za relativno manje ulaganje ali izgleda da ipak nece biti nista od toga

User avatar
Mare123
Mazdolicus Maximus
Posts: 2717
Joined: 01-Feb-2014 4:06
Automobil (Car): Alfa 159
Lokacija (Location): Beograd

Post by Mare123 » 04-Mar-2015 11:40

Mozda je tako i bolje... Tvoj auto sa 136 konja sigurno nije slab, a pritom ima i ne tako malih 280 000 km predjenih. Bolje taj cip da ostane kada budes kupovao noviji auto, u protivnom sam malo skeptican po tom pitanju. Ukoliko se pritisak turbine ne dira, vec samo pritisak common raila, za turbinu i motor nema opasnosti, ali takav tjuning kosta skoro duplo vise od tih 150e ;) Sto kaze kolega 626_GW, najveca opasnost ide na kvacilo i menjac.

User avatar
Dankas
jr. Mazdaš
Posts: 79
Joined: 22-Apr-2015 9:36
Automobil (Car): Mazda MPV LX II
Lokacija (Location): Zagreb, HR

Post by Dankas » 26-Apr-2015 11:32

evo da se i ja ubacim...već godinu dana se mislim oko tog RC čipa. Ja u god dana traženja po netu nisam našao niti jedan neovisni rezultat dyno mjerenja s tim čipom. Dakle, da nije s racechip sajta ili neke njihove podružnice.

Većina ljudi ima ovakvu priču. Kažu da će kupit i otić na valjke. Onda kupe i auto čupa ko bleasv i vele da im je glupo sad ić na valjke i trošit lovu kad su sigurno dobili barem 30KS i da njima ne treba nikakv dokaz.

eh da, i auto malo više dimi. Prema svim pričama, RC samo podigne pritisak raila što ti može sredit dizne.

A ovo što navode kao prednost da ga možeš skinut i stavit na drugi auto samo znači da RC nikako nije podešen baš za tvoj auto nego je generički za sve, što je svakako loše. A za 250Eur koliko košta onaj PRO bez problema napraviš pošteno remapiranje. Istina, ostaje ti u autu, al ostaje ti i remen i vodena pumpa nakon velikog servisa, sigurno ni to ne vadiš prije prodaje. :cool:
Image

User avatar
skydriver6
Mazdolicus Maximus
Posts: 4713
Joined: 07-Dec-2012 11:37
Automobil (Car): Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija (Location): Slovenija

Post by skydriver6 » 27-Apr-2015 3:32

Sve si rekao, ne bih imao ništa da dodam osim da se složim. ;)

Post Reply

Return to “Tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests