Savet za kupovinu - Mazda 323 (BJ) 2.0DiTD

Post Reply
Stari clan
Mazda lover
Posts: 626
Joined: 20-Nov-2009 12:19

Novi clan - savet za kupovinu

Post by Stari clan » 08-Sep-2008 3:03

Pozdrav svima,

Nadam se da cu ovde dobiti dobar savet vezan, za moju odluku o kupovini drugog automobila.
Naime ja sam vec par godina vlasnik 323BF 3dr 1986 godiste.
Iako sam zaista prezadovoljan njime, u poslednje vreme veliki broj sitnih kvarova i drugih problemcica nagnao me je da razmisljam o kupovini druge Mazde.
Sada imam mogucnost da kupim 2002 323F 1.9DiTd za 6500EUr.
Potreban mi je dobar savet, kakav je model, motor i sl.
Na stranim forumima uglavnom se mogu cuti pohvale ali kako je ovaj auto slobodno mogu reci redak na nasim ulicama, znacajno bi mi bilo da cujem utiske vlasnika.

Unapred zahvalan

User avatar
nikola52
Mazda driver
Posts: 147
Joined: 14-Nov-2009 1:36
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Trazim Mazdu 3 ili 6 da kupim
Odakle nam dolazite (where are you from): Novi Beograd

Re: Novi clan - savet za kupovinu

Post by nikola52 » 08-Sep-2008 9:59

Motor nije 1.9 vec 2.0 DITD (1998 ccm; 74 kw ili 101 ks).
Motor je odlican i bez problema.
U zavisnosti od km, svakako uraditi veliki servis (zupcasti, klinasti, hidrospaner, mehanicki spaner, pumpa za vodu, ulje i svi filteri i tecnost u hladnjaku. Nije zgoreg promeniti i ulje za kocnice).
Pregledaj motor da li je suv, posebno pogledaj ispod pumpe visokog
pritiska ("bosch pumpa") da nije vlazno, kao i ispod njega donje crevo hladnjaka. Ako je masno - otisao je ventil pumpe (160 eura) i obavezna je zamena donjeg creva, jer je mekano i propada usled razornog dejstva nafte.
Sve ostalo normalno gledanje... limarija, amortizeri, diskovi na svim tockovima, uporne sponice napred i pozadi....

dragan

Savet za kupovinu - Mazda 323 (BJ) 2.0DiTD

Post by dragan » 01-Dec-2009 5:04

Prvo da pozdravim sve na forumu! Eto, mozda cu vam se i ja prikljuciti za stalno :-)

Razmisljam o kupovini mazde 323. Na primer, video sam par u oglasima 2.0 DiTD 2001-2002 godiste za oko 5000-5500e, presle 120k - 150k. E sad, potrebna mi je pomoc oko kupovine... Pocev od "da li je ovo dobar izbor ili ne?", pa do preporuke servisa gde mogu sto pouzdanije i korektnije da provere auto pre nego sto ga kupim.

Hvala svima!

P.S. Nadam se da je ispravno mesto za ovakvu temu.

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Re: Kupovina 323

Post by Vocko » 01-Dec-2009 5:42

Pozdrav Dragane, drago mi je što si nas pronašao.

Da li te interesuje 323(S) ili 323F, pošto se i jedna i druga mogu naći u DiTD izvedbi.

Mi smo je porodično vozili 4.god, a ja poslednjih godinu dana, pre nego što smo je prodali. Sve informacije o našem, bivšem, autu možeš pročitati ovde.

Generalno treba obratiti pažnju na to da li tzv. Bosch pumpa curi na ventilima, jer je to poznati problem, koji ako se ne sanira na vreme, moze opteretiti džep poprilično. Ventile za pumpu ni po koju cenu ne kupovati u ovlašćenom servisu, jer postoji jeftinije, a jednako kvalitetno rešenje (nikakvo budženje, već zamena dela). Na njima je potrebno štelovati i ventile na svakih 30000km.
Treba obratiti pažnju na koroziju po rubovima i u dnu svih vrata, kao i gepeka. Takođe treba proveriti da li su ispusti na sajtnama očišćeni u suprotnom i sajtne korodiraju iznutra.

Što se tiče vožnje... Taj auto sa ispravnim trapom i dobrim gumama je pravo zadovoljstvo za vožnju. U suprotnom teško da bih napravio 24000km za nešto manje od godinu dana, a zaista sam je vozio svugda i u svim (ne)mogućim vremenskim uslovima. Ogibljenje je tvrđe nego kod nekih drugih proizvođača, ali zato bolje leži na putu i po krivinama.
Motor je hibrid tj među-generacija između klasičnog dizela (prethodne generacije 323) i novih motora sa direktnim ubrizgavanjem (koje koriste od Mazda 3), te je nešto bučniji pri radu.
Upravljanje je direktno i na volan se prenose sve informacije sa podloge, te je jako zabavna za vožnju i pri većim brzinama.
F ima praktičniji gepek za porodičnog čoveka, a kapacitet mu je moguće proširiti tako što se zadnja klupa povuče malo unapred. S startno ima prostraniji gepek, ali je kabaste predmete teže prenostiti zbog ograničenja ulaznog otvora.

Najbolje je, a i ujedno i najskuplje, zakaziti u Mazda Profil (ovlašćeni servis) kontrolni servis, na kome će mehanički pregledati auto i zakačiti ga na kompjuter da provere sve sistem. Taj pregled košta oko 2500din.
Druga varijanta je da se auto odveze kod proverenog majstora. Moje poverenje je apsolutno naklonjeneno Rokiju (imaš kontakt na sajtu - Japan auto servis R.R.) i on može mehanički pregledati stanje auta i dati svoju procenu, koja se, u mom slučaju, uvek pokazala tačnom.

Ako te još nešto zanima, slobodno pitaj.


P.S. Većina tih 323 na oglasima su iz uvoza. Predložio bih ta pogledaš belu u S varijanti, iz Beograda. Sve što je čovek napisao je apsolutno tačno, iako je prešla 190k km, svi servisi su rađeni u ovlašćenom servisu i po priči momaka iz servisa, vredna je kupovine.
Čovek je i član ovog foruma - nick BubaJez, samo se nije aktivirao od kako smo prešli na novi server.
Image

dragan

Re: Kupovina 323

Post by dragan » 01-Dec-2009 6:31

Hvala na iscrpnom odgovoru.

Upravo sam nasao tu Mazdu u oglasima. I S i F mi odgovaraju. Zbog manjeg trzista nemam slobodu da izvoljevam, inace bi to bila F varijanta.

Inace, evo onih na koje sam ja naisao:

- http://www.mojauto.rs/polovni-auto/429515" onclick="window.open(this.href);return false;

- http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... _323_ditd/" onclick="window.open(this.href);return false;
(takodje ima i na halooglasi.rs, gde pise registrovan do novembra 2010)

Za 10-ak dana cu i aktivno da se angazujem oko kupovine, dotle (evo) pripremam teren. 2500din stvarno nije puno za kompletnu proveru. Hvala i za preporuku za Rokija, nasao sam sajt i uzecu ga u obzir. A posto mi je bas u komsiluku, hteo bih da pitam i za servis General Auto.

Pozdrav!

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Re: Kupovina 323

Post by Vocko » 01-Dec-2009 7:21

General Auto, na našu žalost (obzirom da sa njima imamo najbolju saradnju), nema mogućnosti da pregleda Mazde 323 DiTD putem kompjutera. Mogu samo vizuelno i mehanički da je pregledaju, što nije dovoljno.

Ova sa Čukarice ima viši nivo opreme od ove iz ZR (to se vidi po ručici menjača), pa su i materijali koji se koriste u unutrašnjosti nešto kvalitetniji, ali je nisam viđao po gradu (zapamtio bih zbog krovnog nosača). Ova iz ZR mi se čini da se prvi put pojavila na ime kupca, ali nemoj me držati za reč.

Obavezno pitaj gde je auto održavan, jer ima par servisa kojima ne bih dao ni ulje da mi doliju, a ne da urade bilo šta na autu.
Image

User avatar
RedboX
Majstor kvariša
Posts: 3779
Joined: 09-Nov-2009 12:40
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Elantra 1.6 2016 (bila 323BJ)
Odakle nam dolazite (where are you from): Novi Beograd

Re: Kupovina 323

Post by RedboX » 01-Dec-2009 9:20

Bela ima bele cajgere sto mislim da nije islo kod obicnih paketa opreme nego nevi visi tj sportskiji :)

zelena pise da ima cd charger a radio je fabricki. Vocko jel kod vas na orginalnom radiju ima opcija da se ukaci charger?

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Re: Kupovina 323

Post by Vocko » 01-Dec-2009 9:55

Bela ima bele cajgere, jer je 2002 godište, a oni su standardni na 02-03 modelima, u USA je postojao i 03.5 model, jer im je kasnije stigla Mazda3.

Pise da ima CD šaržer i ta mogućnost postoji na fabrickom radio/CD aparatu.
Image

dragan

Re: Kupovina 323

Post by dragan » 01-Dec-2009 10:23

Neverovatno kako mi je promakao ceo jedan podforum!!! I to sa upravo mojom tematikom! (Mozda zato sto sam radio search pre registracije, ali sad vise nije bitno.)

Hvala na pomoci, videcemo uskoro sta ce dalje biti. Steta za General auto. Nije valjda da cu biti osudjen samo na Profil? Cak i da su maksimalno korektni, monopol kao pojava mi se ne dopada.

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Re: Kupovina 323

Post by Vocko » 01-Dec-2009 10:29

Sto se tice dijagnostike - jedini su.
Sam "kompjuter" za dijagnostiku se nabavlja direktno od Mazde i poprilicno je skup, te se novo otvovrenim zastupništvima ne isplati da ga uzimaju, jer nisu prodali nijedno vozilo starije generacije (pre Mazda6 tj. Mazda3). U GeneralAuto-u imaju univerzalni kompjuter za starije generacije, ali ne sarađuje sa interfejsom na BJ 323 DiTD, dok sa benzincima, iz BJ serije, radi bez problema.
Image

User avatar
amavrenski
Mazdolicus Maximus
Posts: 1231
Joined: 13-Nov-2009 5:11
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): 1990. 323f gt, 2004. M6 CD136
Odakle nam dolazite (where are you from): Zrenjanin

Re: Kupovina 323

Post by amavrenski » 02-Dec-2009 5:51

ova iz zr-a, mislim da nije prvi vlasnik, ako se to "vlasnik" odnosi na to. sad u skorije vreme su se pojavile 2-3 BJ-F... a to mesto Elemir, je nekih 8 km od zrenjanina. cisto radi informacije. treba licno pogledati.

peckoni

Saveti kod kupovine 323f 2.0 Titd

Post by peckoni » 08-Oct-2011 12:50

Gledao sam par 323f titd, pa me zanimaju iskustva vlasnika. Potrosnja, delovi, servisi sa ovaj model.

Na sta obratiti paznju kod kupovine? Negde na netu sam citao da ovi motori prelaze i po 500000km.
KOliko kosta izdrada rezervnog kljuca, posto sve mazde sa placeva imaju samo po jedan kljuc.

Svaki savet je dobrodosao

pozdrav

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Post by Vocko » 09-Oct-2011 12:24

Rezervni kljuc pre par godina je kostao oko 100e, jer ima kod u sebi. Kakva je situacija sa cenom sada, zaista ne znam.
Kod njih su najproblematicniji ventili na Denso pumpi, pa njih treba pregledati da li cure, takodje treba redovno stelovati ventile tj na svakih 30000km.

Nije najbrza i nije najmanji potrosac medju dizelima. Sam motor je koplikovaniji od obicnog dizela, a jednostavniji od CR, posto su ga napravili kao neko prelazno resenje izmedju ta dva. Oznaka motora je RF.

Zadnji rubovi su im problematicni, kao i ivica vrata gepeka (ako je hatch u pitanju).

Na trapu se uglavnom menjaju samo uporne sponice (stabilizatori), a u zavisnosti od kilometraze i gumice na trapu (balans stangle npr). Amortizere treba proveriti ako je auto presao preko 100k km, posto znaju da pocnu da cure, mada je to potrosni deo i ne smatram ga razlogom za odbijanje od kupovine.

To je to sto mi odmah pada napamet, a slobodno pretrazi forum, naci ces jos informacija, bilo je vise puta reci o DiTD-u ;)
Image

User avatar
mazdapremacy
Mazdolicus Maximus
Posts: 1147
Joined: 15-Jul-2010 1:43
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): mazda PREMACY 2.0 DiTD
Odakle nam dolazite (where are you from): Leskovac

Post by mazdapremacy » 27-Nov-2011 3:36

ima li neka razlika izmedju ditd i titd ako nema onda mozemo da pricamo
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Post by Vocko » 28-Nov-2011 11:32

Samo je pogresno napisao, postoji samo DiTD.
Image

User avatar
mazdapremacy
Mazdolicus Maximus
Posts: 1147
Joined: 15-Jul-2010 1:43
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): mazda PREMACY 2.0 DiTD
Odakle nam dolazite (where are you from): Leskovac

Post by mazdapremacy » 30-Nov-2011 3:47

peckoni ja imam premacy sa ditd motorom moj je preso oko 350.000 km na satu je duplo manje tako da pazi kad kupujes. Ja sam takodje dobio samo jedan kljuc i jos nisam izradio drugi a i daljinski mi ne radi .
Imam auto oko 1.5 godinu nisam imao problema sa onim sto je original na autu (ono sto je fabricki ) . Imao sam problem s alternatorom zato sto su ovi ljudi od kojih sam kupio auto stavili od nekog drugog auta bio je 40ah slabiji ,i sa bosh pumpom jer je bila prespojena nekako . Nista od toga se nebi desilo da nisu mrckali ovi iz "Royal Ride-a " . Ja sam skinuo katalizator i sad ima oko 112 ks i 50 nm vise . I razlika je osetna tako da trosi oko pola litra manje . Auto je i dalje utegnut jedino sto sam menjao su stabilizatori na vesanju i to je to. moze da predje i preko 500000 ako se cuva kako treba. Potrosnja je u gradu oko 7.5-8.5l/100km ali ja brzo vozim i vecinom sa klimom ukljucenom . Kod tebe ce potrosnja biti bar 1 l manja zbog aerodinamike jer moj auto je 20 cm vislji i tezi 150 kg .
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE

jomi74bor

jomi74bor

Post by jomi74bor » 02-Dec-2014 6:03

Pozdrav svima,uspeo sam i ja da se uclanim na sajtu,postao bih vlasnik mazde 323f ditd 2002g ali bih zeleo prvo malo da se raspitam na sta treba da obretim paznju prilikom kupovine ;)

User avatar
626_GW
Mazdolicus Maximus
Posts: 2163
Joined: 01-Jun-2013 7:10
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Odakle nam dolazite (where are you from): Novi Sad

Re: jomi74bor

Post by 626_GW » 02-Dec-2014 7:43

Sto se tice limarije obrati paznju na zadnje rubove, vrata i gepek - tu hoce da rdjaju rubovi pogotovo.
Pumpa goriva mora da bude suva, da ne cure ventili na njoj. Turbina retko crkava i dizne takodje. Kvacilo nema plivajuci tako da nije skupo.
Abs senzori mogu da prave problem, uglavnom zadnji crkavaju.
I vidi da ne blinka lampica grejaca to je check engine i da ne dimi...
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
626_GW
Mazdolicus Maximus
Posts: 2163
Joined: 01-Jun-2013 7:10
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Odakle nam dolazite (where are you from): Novi Sad

Re: jomi74bor

Post by 626_GW » 02-Dec-2014 8:25

I takodje obrati paznju na set zupcatog kompletan sa hidrospanerom i ostalim je jako bitno menjati na vreme, jer ako pukne kais unisti ventile i klackalice.
To se menja u sklopu velikog servisa pa gledaj da uzmes primerak gde je to uradjeno
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091" onclick="window.open(this.href);return false;

jomi74bor

Re: jomi74bor

Post by jomi74bor » 02-Dec-2014 9:17

Ne dimi nista ne blinka radi ko satic jeste malo pokazala na rubovima ali tu ubijamo cenu,svidja mi se sto nema plivajuci zamajac :) ,kakav je auto za odrzavanje obicno kazu japanci su skupi eto cisto servis i prednji trap me interesuje

User avatar
626_GW
Mazdolicus Maximus
Posts: 2163
Joined: 01-Jun-2013 7:10
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Odakle nam dolazite (where are you from): Novi Sad

Re: jomi74bor

Post by 626_GW » 02-Dec-2014 9:46

Servis mali oko 50-60 evra.
Sto se tice prednjeg trapa za 626 sam skoro uzimao i otprilike prednji trap: seleni 2x2200+2x800, spone prednje oko 1300kom, gumice balans stangle 200, kugle 1300kom; za 323 je verujem isto ili nesto jeftinije...
Odrzavanje nije skupo, originalni delovi jesu skupi ali zamenski (sta ima) su ok cene. ALI ako kupis dobru mazdu delovi ce ti retko trebati :D
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
srh
Moderator
Posts: 3414
Joined: 30-Jan-2010 3:00
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): mazda premacy 1.8 16v
Odakle nam dolazite (where are you from): beograd

Re: jomi74bor

Post by srh » 02-Dec-2014 9:47

cene delova nisu nista skuplje od ostalih evropskih automobila u toj klasi,ali zato duplo duze traju. :)

User avatar
Djole
Moderator
Posts: 6606
Joined: 23-Aug-2010 2:18
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Odakle nam dolazite (where are you from): Beograd

Re: Savet za kupovinu - Mazda 323 (BJ) 2.0DiTD

Post by Djole » 02-Dec-2014 10:14

Tema prebacena u odgovarajucu, pa je samo procitaj od pocetka i sve ce ti se samo kazti... :D

Post Reply

Return to “O modelu”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests