It is currently 16-Jun-2019 11:20


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ] 
Author Message
PostPosted: 06-Feb-2019 11:15 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 44
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
Pozdrav entuzijastima na forumu !

Imam problem sa motorom koji nije ranije do kraja resen. Kod mene ima malo majstora za ovaj motor (2.0 td 81kw) pa pokusavam i sam da otklonim kvar i opet vozim bezbedno.

Ukratko, motor auta koji sam kupio je imao havariju kod predhodnog vlasnika. Zamnjene su usisne klackalice (polomile se), zupcasti kais, hidro spaner i roleri. Ocigledno posledice pucanja ili prezubljivanja zupcastog kaisa.
Posle 20 000km normalne voznje mi se desilo da motor prezubi u toku zime 3x !!! To se desavalo prilikom paljenja motora i to po 1 do 2 zuba na radilici. Kod majstora sam menjao i zupcasti kais i hidro spanere i opet isto, Uvek posle prezubljivanja je kais zatečen labav bez obzira sto je hidro saner stavljan nov.

Kad se motor ugasi,tacka na razvodu se zaustavlja 180 stepeni ranije u poređenju sa drugim autom sa ispravnim motorom (ditd 74kw) gledano na radilici. Mozda i to ukazuje na nesto.

Molim za savet i pomoc !


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 08-Feb-2019 2:37 
Mazda lover
User avatar

Joined: 17-Feb-2012 10:12
Posts: 541
Location: valjevo
Automobil: mazda 626 gt
Lokacija: Valjevo
Ser7525 wrote:
Pozdrav entuzijastima na forumu !

Imam problem sa motorom koji nije ranije do kraja resen. Kod mene ima malo majstora za ovaj motor (2.0 td 81kw) pa pokusavam i sam da otklonim kvar i opet vozim bezbedno.

Ukratko, motor auta koji sam kupio je imao havariju kod predhodnog vlasnika. Zamnjene su usisne klackalice (polomile se), zupcasti kais, hidro spaner i roleri. Ocigledno posledice pucanja ili prezubljivanja zupcastog kaisa.
Posle 20 000km normalne voznje mi se desilo da motor prezubi u toku zime 3x !!! To se desavalo prilikom paljenja motora i to po 1 do 2 zuba na radilici. Kod majstora sam menjao i zupcasti kais i hidro spanere i opet isto, Uvek posle prezubljivanja je kais zatečen labav bez obzira sto je hidro saner stavljan nov.

Kad se motor ugasi,tacka na razvodu se zaustavlja 180 stepeni ranije u poređenju sa drugim autom sa ispravnim motorom (ditd 74kw) gledano na radilici. Mozda i to ukazuje na nesto.

Molim za savet i pomoc !

Nema veze sto je nov hidro spaner ako ne zateze kako treba, sve krece od tog spanera da prezubi i polomi klackalice po meni je bolje kupiti dobar polovan spaner nego nov koji je kineski i ne zna mu se radni vek. Ja sam na mojoj mazdi menjao i stavio polovan sa nekog stranca, evo vec gazi 30000km bez problema.


Top
Online Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 08-Feb-2019 10:21 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1147
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Moja 95000 sa kaišem koji je stavljen kad je kupljena 2010. godine, a španer ostao isti, pretpostavka je da je neki kvalitetan stavljen ko zna kada ranije i da zato još radi. Ima u servisnom uputstvu specifikacija koliko sile treba da daje pa vidi da proveriš taj koji ti je prezubio moguce da je labav dosta, a i zavisi koja je marka, Roki je pisao u nekoj temi koja marka je dobra za kaiš, roler,španer...

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 08-Feb-2019 4:42 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 528
Location: Loznica/Niš
Automobil: Mazda Premacy / Hyundai Accent
Lokacija: Loznica
Iskreno ne bih stavljao polovan hidraulicni zatezac i vodenu pumpu. To je savet lika koji mi je prodao set zupcastog kajisa, a takodje je vlasnik premasija kao mog, a i moj majstor se slozio, da se pri zameni kaisa obavezno menja zatezac. Rekli su mi da moze da se desi da procuri i polako da popusti pritisak, i da u toku voznje se samo rasputsti kajis, a onda bye-bye klackalice i mozda jos gore ventili.

Kada sam menjao zupcasti kais stavio sam nov NTN zatezac i vodenu pumpu, navodno je to "original", odnosno OEM deo. Bitno je da 70K kilometara za 2.5 godine nisam imao problem, a na ovo leto ili jesen me ponovo ceka zamena zupcastog. :(


Sto se problema koji "otvarac teme" ima, predlozio bi mu da prvo proveri zategnutost kaisa, postoji u fabrickom service manualu podatak o tome koliko kais sme da ima "lufta" kada je propisno nategnut. Takodje bi trebao da ima podatak negde o sili koju zatezac treba da ostvaruje, odnosno koliko NM je potrebno da bi se stisnuo. Kreni od tih ociglednih stvari pa idi jedno po jedno... Da mozda kais nije ostecen?

_________________
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 428.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 11.000 KM


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 08-Feb-2019 9:33 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2378
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Koliko znam u celom setu zubčenja meni je zatezač ubedljivo najskuplji deo. Vrv sa razlogom.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Feb-2019 12:42 
Mazda lover
User avatar

Joined: 17-Feb-2012 10:12
Posts: 541
Location: valjevo
Automobil: mazda 626 gt
Lokacija: Valjevo
chupo wrote:
Iskreno ne bih stavljao polovan hidraulicni zatezac i vodenu pumpu. To je savet lika koji mi je prodao set zupcastog kajisa, a takodje je vlasnik premasija kao mog, a i moj majstor se slozio, da se pri zameni kaisa obavezno menja zatezac. Rekli su mi da moze da se desi da procuri i polako da popusti pritisak, i da u toku voznje se samo rasputsti kajis, a onda bye-bye klackalice i mozda jos gore ventili.

Kada sam menjao zupcasti kais stavio sam nov NTN zatezac i vodenu pumpu, navodno je to "original", odnosno OEM deo. Bitno je da 70K kilometara za 2.5 godine nisam imao problem, a na ovo leto ili jesen me ponovo ceka zamena zupcastog. :(


Sto se problema koji "otvarac teme" ima, predlozio bi mu da prvo proveri zategnutost kaisa, postoji u fabrickom service manualu podatak o tome koliko kais sme da ima "lufta" kada je propisno nategnut. Takodje bi trebao da ima podatak negde o sili koju zatezac treba da ostvaruje, odnosno koliko NM je potrebno da bi se stisnuo. Kreni od tih ociglednih stvari pa idi jedno po jedno... Da mozda kais nije ostecen?

A ja iskreno nisam da stavim nov spaner i pumpu jer kod nas nema orginalni delova to sto majstori pricaju da je orginal nek ostave za sebe tu pricu i da znas taj motor ne moze da iskrivi ventile vec samo polomi klackalice i ja radim to vec 10 godina svaki dan tako da mi je Mazda u krv usla.


Top
Online Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Feb-2019 12:43 
Mazda lover
User avatar

Joined: 17-Feb-2012 10:12
Posts: 541
Location: valjevo
Automobil: mazda 626 gt
Lokacija: Valjevo
Guslar wrote:
Koliko znam u celom setu zubčenja meni je zatezač ubedljivo najskuplji deo. Vrv sa razlogom.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

Hidro spaner imas i od 100e i od 20e nov


Top
Online Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Feb-2019 1:14 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 44
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
Radujem se interesovanu za temu.
Promenio sam uglavnom nove spanere firme NTN i INA. Bez razlike. Imam servisno uputstvo prema kome je moguce staviti korisceni spaner. Predhodno se stegne stegom i stavi osigurac kao kod novog kada se kupi, da bi mogao da se namontira nazad. Od vitalnog je znacaja da se IZUZETNO polako, desetu po desetu milimetra, steze (da ide sa malim otporom). Ume to da potraje 5 do 10 min. Cela radnja se radi tako da spaner stoji vertikalno kada se steze, kao u motoru. Sve sam to postovao. Moj problem ne potice od spanera. ili kaisa.. Sve je to ok i neosteceno mada sam sve menjao 2x. Poslednji put sam promenio i rolere jer su pokazali mali luft kada prstima gnjavim centralnu cauru. Cak sam promenio i nosac rolera koga pritiska hidro spaner.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Feb-2019 8:19 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2378
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Mislim da sam ga plaćao nekih 11000 prvi put i drugi put 9000+.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Feb-2019 10:01 
Mazda lover
User avatar

Joined: 17-Feb-2012 10:12
Posts: 541
Location: valjevo
Automobil: mazda 626 gt
Lokacija: Valjevo
Ser7525 wrote:
Radujem se interesovanu za temu.
Promenio sam uglavnom nove spanere firme NTN i INA. Bez razlike. Imam servisno uputstvo prema kome je moguce staviti korisceni spaner. Predhodno se stegne stegom i stavi osigurac kao kod novog kada se kupi, da bi mogao da se namontira nazad. Od vitalnog je znacaja da se IZUZETNO polako, desetu po desetu milimetra, steze (da ide sa malim otporom). Ume to da potraje 5 do 10 min. Cela radnja se radi tako da spaner stoji vertikalno kada se steze, kao u motoru. Sve sam to postovao. Moj problem ne potice od spanera. ili kaisa.. Sve je to ok i neosteceno mada sam sve menjao 2x. Poslednji put sam promenio i rolere jer su pokazali mali luft kada prstima gnjavim centralnu cauru. Cak sam promenio i nosac rolera koga pritiska hidro spaner.

Taj nocas rolera sto si napisao sam menjao skoro na jednoj mazdi 6 2.0d posto su isti on je se iylizao gde ga napinje hidro spaner. I sta si zakljucio sad zasto je poslednji put prezubila?


Top
Online Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Feb-2019 10:02 
Mazda lover
User avatar

Joined: 17-Feb-2012 10:12
Posts: 541
Location: valjevo
Automobil: mazda 626 gt
Lokacija: Valjevo
Guslar wrote:
Mislim da sam ga plaćao nekih 11000 prvi put i drugi put 9000+.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

U Valjevu u Japan autu lik pridaje nov spaner za 2200 din pa ti vidi sad i objasni musteriji da to ne valja al ovaj se vadi novo je novo i sta da mu kazes


Top
Online Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Feb-2019 11:45 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2378
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Ja to prepustim majstoru koji ugrađuje. On bolje zna od mene.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Feb-2019 2:18 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 44
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
Sada se vozim sa svim tim promenjenim delovima u nadi da se problem nece ponoviti, Mada, nisam nasao razlog za prezubljivanje...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Feb-2019 7:18 
Mazda lover
User avatar

Joined: 30-Nov-2009 6:12
Posts: 637
Automobil: mazda 323 BJ
Lokacija: Resnik
Koliko sam ja citajuci o mazdi shvatio hidro natezac mora da se skladisti vertikalno, nikako horizontalno. Sabijanje ide silom od 24 kg ili nepunih 240NM. ako to ne zadovolji natezac ne valja.
E ja se zbog tog skladistenja nikako da odlucim da radim kod mene zamenu zupcastog


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Feb-2019 9:09 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 528
Location: Loznica/Niš
Automobil: Mazda Premacy / Hyundai Accent
Lokacija: Loznica
Ja kad sam menjao zupcasti, vodena pumpa i zatezac su bili skoro 15 hiljada, a ceo set mozda 25, pa pretpostavljam da sam stavio iole kvalitetniji hidraulicni zatezac i vodenu pumpu. Ja srecka nisam razumeo mislio sam da kaze da svaki nov zatezac nevalja, pa reko da ga pitam kako da se prepozna originalan polovan (odnosno da na zapadu nije stavljen kineski, pa auto kod nas rasturen u delove).

Moje neko iskustvo sa radom na industrijskim masinama, znaci ne direktno za aute (da ne bude komentara to nista ne vazi na mazdama), je da nazubljeni kais ili lanac hoce da preskoce ako nisu dovoljno dobro zategnuti, ili su matori i truli pa su svakao labavi. Na 3 masine koje sam automatizovao je cak napravljeno tako da se lanac raspusti u slucaju velikog opterecenja, i time spreci lomljenje odredjenih delova masine (skupih nozeva). Mozda je to i ovde slucaj da je hidro zatezac projektovan da se u slucaju havarije jednostavno raspusti.

_________________
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 428.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 11.000 KM


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Feb-2019 9:45 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2378
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
U garanciji ugradnje u ovlašćenom servisu glasi pravilo da se zubčasti kaiš menja na 240000 ( mislim da je tačan podatak , ne zamerite , ako grešim neka me neko ispravi ) ili tri godine čime su sebe ogradili od starenja kaiša.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Feb-2019 7:15 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 44
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
Ako vas intersuje mogu da vam dosta ispricam o svom iskustvu o zupcastom kaisu i svega sto ide u razvodu, a koje je prilicno traumaticno jer auto koristim i za duzi put i ako je star skoro 17 godina.
- Kod mene nikada nije prezubio u voznji, 3x prilikom paljenja motora. i to po hladnijem vremenu.
- Kad pogledam kais odozgo (skinem plasticni poklopac) kais je labav.
- Prilikom pregleda: za 1 do 2 zuba samo radilica ode napred.
- Hidro spaner je jako tvrd na pritisak prstima, a to bi trebalo da bude znak ispravnosti dela.
- Kada se "gedorom" okrece radlica ozubljenog motora, ne oseca se ekstra otpor koji bi ukazivao na teškoce kod okretanja motora.
- Jedina meni sumnjiva pojava je sledece:
Kada se ozubi razvod i izvuce osigurac na hidro spaneru, otklon spanera bude prilican da bi zategao kais. Prakticno ostane jos samp par milimetara koliko bi jos mogao da se istegne tj veoma je blizu kraja svojih mogucnosti zatezanja, Koji god spaner da stavim, stvar je ista. Zato sam promenio i nosac rolera koji spaner pritiska i otklon je sada za par milimetara manji. Da napomenem: ukupan otklon hidro spanera je oko 13-14 mm. A sada posle zamene je na hladno montiran stao na oko 9-10 mm, okom gledano. jer nemam sta da gurnem u tesnac da izmerim. cini mi se da je otklon mogao da bude i manji, ali ne znam kako da to izvedem.

Vozim za sada pa kako bude. :D


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Feb-2019 9:39 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 528
Location: Loznica/Niš
Automobil: Mazda Premacy / Hyundai Accent
Lokacija: Loznica
A da ti nije dao taj u prodavnici pogresan kais?

Mozda zvuci suludo, ali kada sam na jugu radio "veliki servis" prvi put sam dobio kais koji je bio duzi, odnosno nije mogao pravilno da se naspanuje pa sam morao da ga zamenim za odgovarajuci.

/offtopic/ Koliko ja znam interval zamene zupcastog je na premasiju oko 100k kilometara ili 5 godina, a moj je posle 3.5 godina i oko 105k bio skroz truo i kaze majstor da sam ga zamenio u 5 do 12, tako da vremenom od grejanja kais zna da propadne.

_________________
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 428.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 11.000 KM


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Feb-2019 10:21 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 44
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
Brojao sam zube: 153 i kod starog i novog. Brojao sam zube i na remenicama i pumpi. Bas zbog toga sto bi mi verovatno vise odgovarao neki kais sa par zuba manje. Ali takve nisam nalazio..


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 13-Feb-2019 9:08 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2378
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
chupo wrote:

/offtopic/ Koliko ja znam interval zamene zupcastog je na premasiju oko 100k kilometara ili 5 godina, a moj je posle 3.5 godina i oko 105k bio skroz truo i kaze majstor da sam ga zamenio u 5 do 12, tako da vremenom od grejanja kais zna da propadne.


U ovlašćenom sam dobio tu informaciju kada sam zvao da pitam za cenu velikog servisa koja je inače bila oko 140000 din pre 5 godina !


Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 13-Feb-2019 10:27 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 44
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
Interval zamene zupcastog kaisa, rolera i hidro zatezaca treba da bude
- prva zamena posle 120 000 km
- sve naredne zamene (info sa nasih prostora i Poljske) posle 50-60 000 zbog slabijeg kvaliteta zamenskih delova


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 14-Feb-2019 9:30 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1147
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Zvanicno ditd na 90k km a rf5 na 120k km , a razlog je 3mm siri kais koji prekriva ceo zupcanik i tih 3mm mu daju duze trajanje, ladno moze da se stavi od sestice na nase starije kais i da tera duze.
Meni pade na pamet sto chupo kaze za pogresan kais, ne znam postoji li elasticna i manje elasticna varijanta, mozda je to pogresan naziv, drug mi radi u delmax-u znam da kad prodaju jeftiniji neelasticni kais za stila 1.6 dolaze ljudi da im je pukao za 20-30 k km dok elasticni traje koliko treba da traje.

Evo slike iz servisnog uputstva za rf2, sve je isto cini mi se.

Image

Image

Image

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15-Feb-2019 7:58 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 44
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
Odlican prikaz za servis. Nije mi poznato da ima elasticnih kaiseva. Kada sam menjao zupcasti kais, nikada nisam video da je ostecen ili istegnut. Mislim na bilo koja kola do sada.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25-Feb-2019 2:08 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 14-Nov-2009 6:14
Posts: 1140
Location: U kanalu ;)
Automobil: Mazda 323 f BA 1.5
Lokacija: Pancevo city
Ser7525 wrote:
Odlican prikaz za servis. Nije mi poznato da ima elasticnih kaiseva. Kada sam menjao zupcasti kais, nikada nisam video da je ostecen ili istegnut. Mislim na bilo koja kola do sada.

:palac
Ni ja nikada nisam cuo za to kod zupcastog :o


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 01-Mar-2019 2:53 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 44
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
Posle konsultacija sa kompetentnim strucnjakom koji je saslusao moj problem, dosli smo do zakljucka da iz nekog razloga imam previse veliki otklon hidro spanera u sklopu. Tako radeci svoj posao zatezanja na granici mogucnosti tj na kraju svog istezanja, brzo strada i posle nekog vremena kais postane labav. Kod hladnog starta sa vecim otporom, labav kais preskoci tamo gde je kriticno, a to je na radilici. Prilicno logicno, rekao bih.
Ostaje da nadjem kais sa 150 zuba (umesto fabrickih 153) i 27mm sirok. Ili da nadjem roler veceg spoljnog precnika od 58mm, a 30 mm sirok. Nesto sam trazio ali bas i ne nadjoh osim kaisa za m6 koji je siri 3 mm, kao i roler od 60 mm koji je siri 3 mm...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net