It is currently 21-Oct-2018 8:06


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24-Jun-2018 10:37 
Mazdaš u povoju

Joined: 18-Mar-2018 12:05
Posts: 8
Automobil: Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Lokacija: Bosna i Hercegovina Bugojno
Pozdrav,

interesuje me mišljenje onih koji su to radili na svom Mazda 6 ili nečijem vozilu odnosno mišljenje majstora ?

Naime, nedavno sam zamijenio vodenu pumpu, nasuo 3 litra G12 i ostatak vode. Dva dana poslije, uspio sam dosuti još skoro litar vode, prelivna posuda skoro puna G12.

Pojavila mi se sumnja da je dihtung glave prosviro na nekim mjestima i da motor pritiskom tjera vodu u prelivnu posudu ?

Ima li neko da je radio zamjenu dihtunga glave, koliko košta investicija otprilike, koji je to red veličine...

I da li će "gubljenje vode" kao problem biti riješen zamjenom dihtnga, i ravnanjem glave ?

Glava i blok su dva dijela, koliko znam, mora li se cijeli motor raskopati i radi li se ravnanje i bloka i glave ?

Volio bih čuti vaša mišljenja.

Inače moj auto ima na satu preko 330k


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Jun-2018 8:55 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 444
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Dao bi ti jedan savet, nemoj da pocinjes od najkomplikovanijeg i najskupljeg resenja problema, jer dihtung glave retko crkava osim ako motor nije zestoko cepan ili pregrejan.

Pojasni nam simptome, vodu dosipas u hladnjak, a onda nakon voznje prelivna posuda bude puna vode? Tu bi prvo krenuo od cepa hladnjaka, koji posle X godina zna da zablokira i pusta tecnost u jednom pravcu a ne u drugom. Jeli na tvom sistemu prelivna boca pod pritiskom ili ne?

Imas li belog dima iz auspuha u voznji? Pregreva li se auto u radu, pogotovu na vecim i duzim usponima?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Jun-2018 9:58 
Mazdaš u povoju

Joined: 18-Mar-2018 12:05
Posts: 8
Automobil: Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Lokacija: Bosna i Hercegovina Bugojno
Prelivna posuda ne može biti pod pritiskom jer ima crijevo koje ide iz hladnjaka čepa do prelivne samo se utakne u rupu na prelivnoj kao višak, bez zaptivanja okolo, samo je ubačeno crijevo, a čep hladnjaka kad otvori pod pritiskom pusti taj "višak vode" u prelivnu posudu.

To sam primjetio dva dana poslije mijenjanja vodene pumpe.

Zašto sumnjam na dihtung, u radu motora otvorim čep hladnjaka kad je auto normalno zagrijano kazaljka na sredini, mnogo balončića kad otvorim čep, i pustim onako otvoren da radi, pa počne da preliva pa se vrati i tako.

Možda je to normalno, meni kao laiku je sumnjivo. ovdje ne znam da iko ima CO2 tester kojim bi lahko utvrdio dali su ti balončići normalni ili su došli iz cilindara pa nabijaju pritisak.

Auto se ne grije danas je na dužoj relaciji prema moru sve bilo ok, pratit ću kroz koji dan kako će se ponašati u povratku.

P.S. bojim se kad to raskopa majstor da će mi reči e pored dihtunga bilo bi dobro da se zamijeni pa nabroji x dijelova, ode investicija daleko, a auto sa 330k na satu.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Jun-2018 11:35 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1187
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
I kod mene dok radi motor prska kad se otvori cep.
Kad menjas antifriz posle jednog ili dva zagrevanja motora a gledaj i grejanje da ukljucis da protera i odatle vazduh, vazduh izadje u bocu a tecnost iz boce ga zameni u sistemu, zavisi koliko je vazduha bilo moze celu bocu da skine prvi put.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25-Jun-2018 8:16 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Ako su baloncici u posudi najverovatnije dihtung...

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25-Jun-2018 9:57 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7353
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Pa valjda bi mesao ulje i vodu da je dihtung glave otisao... ;)
Inace kod zamene dihtunga, obradjuje se samo glava jer je aluminijumska pa se usled pregrevanja iskrivi i onda ne dihtuje.
Blok je od celika, tesko se krivi i ne obradjuje se.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25-Jun-2018 10:20 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Pa zavisi gde je probio dihtung ;)

Pritisak u sistemu i baloncici su uglavnom to, nazalost...

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25-Jun-2018 5:56 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1187
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Ja sam mislio da mu prska kad otvori hladnjak, a ne bocu.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 27-Jun-2018 9:06 
Mazdaš u povoju

Joined: 18-Mar-2018 12:05
Posts: 8
Automobil: Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Lokacija: Bosna i Hercegovina Bugojno
da, prskanje nije explozivno da me okupa, ali mogu se primjetiti balončići, a najveća mi je sumnja upravo to da je prelivnu napunio haman do vrha, pa sam mogao dodati još cijeli litar vode u hladnjak, tako da je sada mjera 50:50 3litra G12 i 3 litra vode.

e sad, kolika je šansa da mi je čep hladnjaka "popustio" tj. opruga pa ne stvara dovoljan otpor tečnosti i propušta...

Što se tiče ulja, mogu reći da je motor veoma zahvalan po tom pitanju, od zamjene do zamjene ulja, ne osjetim da se nivo pomakeo, uvijek isto.

Na šipki za mjerenje nivoa ulja ne mogu primjetiti balončiće, ulje je čisto, nivo uvijek isti.

Pratit ću ga još neko vrijeme prije nego se odlučim na zamjenu dihtunga, i ravnanje glave, što za sobom vodi poliranje ventila i šta sve još ide, zamjena podloški na diznama.

U svakom slučaju, ne smijem uči u zimu sa "dosipanjem vode" ili rashladne tečnosti što je poskupo.

Zna li neko koja je cijena seta dihtunga koji se moraj zamijeniti kad se radi ravnanje glave.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 27-Jun-2018 9:54 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2442
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
25€ je dihtung.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Jun-2018 10:35 
Mazdaš u povoju

Joined: 18-Mar-2018 12:05
Posts: 8
Automobil: Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Lokacija: Bosna i Hercegovina Bugojno
Hvala svima na odgovorima,

nego imam još jednu sumnju, opravdanu ili ne, povečano maglenje vjetrobranskog stakla, možda zbog kiše koja pada danima (u sred ljeta), a možda je mali hladnjak "prokapao", kako utvrditi pravu dijagnozu.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Jun-2018 11:38 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 4:06
Posts: 2820
Automobil: Alfa 159
Lokacija: Beograd
Mozda je i filter klime zaprljan. Treba i to proveriti i zameniti ako nije skoro menjan.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 30-Jun-2018 8:10 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 444
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Ako si koristio klimu za odmagljivanje stakala, gotovo sigurno da ce ti se sajbna kad ugasis auto zamagliti, znam iz iskustva kod mene, filter kabine menjam redovno. Proveri odvod vode od klime, mozda je zacepljen, ja sam imao taj problem, ali tada je voda prelivala u prostor gde su suvozacu noge.

Takodje vidi da ti sistem nije prebacen u mod za recirkulaciju, garantovano ce ti tada magliti stakla.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net