It is currently 18-Dec-2018 3:15


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02-Feb-2014 1:48 
Moderator
User avatar

Joined: 30-Jan-2010 3:00
Posts: 3990
Location: kotez
Automobil: mazda premacy 1.8 16v
Lokacija: beograd
sta ste vi uradili na vasem mezimcu da ga pripremite za zimu?!
evo nekoliko saveta sta bi trebalo uraditi:
-obavezno pre zime popraviti sva ostecenja na limu , pozeljno uraditi i zastitu donjeg dela vozila. to ce spreciti da so koju bacaju putari ne nagrize sasiju i limariju vaseg vozila.
-detaljno pranje vozila posle svake voznje, posebno skrivenih mesta ce ocuvati vase vozilo.
-kociono ulje bi takodje trebalo zameniti ako je starije od dve godine,zbog sklonosti da upija vlagu izgubice svoja svojstva.
-kedere premazati glicerinom a u brave naprskati wd 40.
-takodje mozete stakla premazati tecnoscu protiv zamagljivana, stara taksi fora je da premazu stakla deterdzentom za pranje sudova.
-obavezno proverite metlice brisaca,zato sto cete ih verovatno mnogo cesce koristiti a imaju tendenciju da ako su stari ,guma ce se ispostiti i na malo nizoj temperaturi ce se stvrdnuti i pretvoriti u ''plastiku''.podrazumeva se da u posudi za pranje soferke sipate tecnost koja se nece zalediti usled zimskih uslova.
-naravno proverite stanje akumulatra, na onim akumulatorima koji to dozvoljavaju dolite destilovanu vodu ako hvali.proverite kontakte kod klema.ni u kom slučaju ne uključujte motor vozila koje zimi dugo miruje radi kratkotrajnog "zagrevanja" na parkingu, jer bi ste na taj način prouzrokovali motoru samo štetu, a nikako korist. Ne pokrećite motor ako ne nameravate da se vozilom zaputite u iole ozbiljniju vožnju! ako vozilo ne nameravate da koristite tokom zime izvadite akumulator i unesite ga u kucu.
-motor se moze zagrevati i u voznji, bitno je ne ulaziti u velike obrtaje dok se bar ne postigne radna temperatura motora, cak kazu da je pozeljnije ovako zagrevanje motora, nego u mestu!!!
- zimske gume se naravno podrazumevaju,u gepeku je pozeljno imati lance, neku mali asovcic... ako imate onaj vojni jna, taj je najbolji!!!
-takodje bi bilo pozeljno da ako idete na put, ponesete i par sveca u fioci automobila, jer poznato je da jedna malo veca sveca moze grejati unutrasnjost automobila i do nekoliko sati, a svi smo svedoci sta se ovih dana desava na putevima vojvodine...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-Feb-2014 2:26 
Mazda driver
User avatar

Joined: 14-Jan-2014 2:40
Posts: 192
Location: Podgorica
Automobil: Mazda 323f bj 2.0 ditd
Lokacija: Podgorica
@srh Hvala na informacijama :) a pogotovo što se tiče paljenja auta da bi se zagrijo a neće da se vozi... To mi je prošle zime bila praksa :( jer je bio veliki snijeg auto je stvarno radilo jedno 10min. ali nije vožen jer je bio zavean

Prošle godine je kod nas bilo ovako :)
Image

Što se mene tiče nisam sem standardne zamjene zimskih guma, provjere antifirza, zamijenio tečnost za stakla :) , Stavio nove brisače, saniranja manjih oštećenja na krovu od kamenjčića ništa drugo posebno nisam radio...
Imam običaj da namažem kedere ali još temperature u PG nisu niske...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02-Feb-2014 10:03 
Ne znam jel radio neko, kod mene dosta njih stavlja stiropor oko akumulatora kao izolaciju, ako su par dana niske temperature da ga ne iscrpi .

Inace moj je savet, mada nije samo za zimu, da se ni na koji put ne krece bez malo goriva . Zamislite ko je imao malo goriva u onim kolonama a zavejalo ga, sta da radi taj . Mene je tako uhvatio zastoj u Moraci, naleteo sam u 23h pa cekao do 03h u sred kanjona, srecom sam imao dosta goriva pa sam se grejao i dremuckao . Takodje uvek imam i cebe sa mnom, za sta god, posluzice .


Takodje nije lose da se baci nesto preko soferke ko nema garazu, jer lakse je da se zastiti nego da se cisti soferka po hladnom kada zamrzne .

Svi znaju, ali eto , rucnu ni pod razno ne ostavljati zimi da ne smrzne .

Ovo za svecu mi nije palo napamet, ali svakako da cu iskoristiti taj savet !

Za dizelase sam cuo da radi mrznjenja sipaju malo benzina u naftu ili nekih aditiva i naravno nikako da ne drze na rezervi .


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 02-Feb-2014 11:14 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7367
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Pred svaku zimu odradim sve te korisne savete sto je Srh naveo, dobro ne menjam antifriz, kociono ulje i ne farbam auto svake god. (mada je poslednje 2 zime tako ispalo :lol4 ) Elem, pred ovu zimu sam odradio bukvalno sve to, nisam samo brisace zamenio jer mi se ne daje bas 3000 din. koliko su za mene, pa cekam da nabasam na neku povoljnu varijantu.
Dodao bih samo da vlasnici dizelasa moraju malo vise paznje da obrate pred zimu, posebno oni sa starijim motorom jer tu uvek nesto moze da otkaze.
Obavezna provera grejaca, akumulatora i celog sistema za napajanje strujom! Nije lose odraditi to sto je Dzigi rekao za stiropor, narocito kod starijih dizelasa sa vecim aku. jer hladnoca, jos ako traje vise dana uzastopno izvuce svu energiju, pa je najbolje staviti jedan odozdo kao podlogu, posto tu gubi najvise energije i potom sa strane ako ima prostora. Kod novijih auta, on je uglavnom vec ususkan u kuciste. RedboX je to lepo odradio koristeci stirodur.
Ako ima jos neko da koristi D2, obavezno aditiv protiv smrzavanja, oni koji su na ED, mirni su do nekih -20c jer je cistiji od parafina pa ne ledi (mada to zavisi i od pumpe jer obicno oni vec dodaju neki aditiv) ja nisam dodavao nista a bilo je oko -25c i nisam imao problema.
Za hladan start kod dizelasa sa slabijim motorom, ponoviti kontakt 2-3 puta da grejaci bolje zagreju motor i ne drzati auto u mestu da radi duze od par min. kao sto je Srh naveo, najbolje i najbrze se greje u laganoj voznjici!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02-Feb-2014 3:37 
Moderator
User avatar

Joined: 30-Jan-2010 3:00
Posts: 3990
Location: kotez
Automobil: mazda premacy 1.8 16v
Lokacija: beograd
sto se tice antifriza, trebalo bi ga zameniti ako je starije od dve god, isto kao i kociono ulje,vremenom gubi viskoznost i bukvalno se pretvori u vodu, to se moze lako proveriti sa onom plasticnom spravicom koja pokazuje do kolko stepeni ispod nule moze da izdrzi antifriz pre nego sto zaledi.
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re:
PostPosted: 02-Feb-2014 4:13 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2457
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Ne bih da protivrecim ali ja sam cuo da se antifriz menja posle 2 godine i ako ima dovoljan minus jer iz baznog stanja prelazi u blagi kiselkasti rastvor pa samim tim steti zidovima motora kuda prolazi. Neka me neko ispravi ako gresim . Pa i na kraju da se oglase nase uvazene kolege serviseri da kazu sta imaju po tom pitanju.

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02-Feb-2014 4:18 
I ja mislim da je tacno ovo sto kaze Guslar .

A takodje jos jedna stvar nikako nece skoditi da se malo sistem procisti pred zimu kako bi grejanje bilo efikasnije, ja sam cisto prosle ili preprosle godine i ima efekta, a necete verovati, cistio sam sodom bikarbonom i izbacilo je dosta prljavstina, ono poput rdje . Nisam ocekivao da tako prostom i jeftinom metodom moze da se nesto postigne .


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02-Feb-2014 4:24 
Moderator
User avatar

Joined: 30-Jan-2010 3:00
Posts: 3990
Location: kotez
Automobil: mazda premacy 1.8 16v
Lokacija: beograd
naravno, sve je to tacno...i ja sam na prosloj mazdi isto cistio taj sistem sodom bikarbonom,i to dva puta, naravno da je pomoglo!!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02-Feb-2014 7:36 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Jun-2013 10:48
Posts: 928
Location: BGD
Automobil: Toyota Celica STI
Lokacija: BGD
Umesto sode probajte da sipate kalgon,onaj za ves masine sto reklamiraju,ja sam time cistio i jako je dobra fora... ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 03-Feb-2014 4:05 
Mazda driver
User avatar

Joined: 23-Jan-2010 7:21
Posts: 181
Automobil: Mazda3 1.6i(BL);Mazda3 1.6i BK
Lokacija: Aleksandrovac/Beograd
A ako niste uradili ništa od navedenih saveta, i ako padne neka ledena kisa, i jak mraz - evo resenja! :lol4 Dovoljno je nositi jedan čekić u džepu od jakne :lol4

_________________
Mazda3 1.6i CE (BL) viewtopic.php?f=195&t=48812
Mazda3 1.6i TE (BK) viewtopic.php?f=195&t=48830&p=764484#p764484


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 23-Jan-2017 11:19 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7367
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Da malo ozivimo temu, evo par korisnih saveta sto se tice pranja vozila zimi...

http://vesti.mojauto.rs/Saveti/610430/B ... najvaznije


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net