It is currently 24-Sep-2018 7:44


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 18-Jul-2014 7:46 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 10-Jul-2014 7:08
Posts: 43
Automobil: B2000
Lokacija: Kać
Iskreno, nisam bas ubedjen da se DPF moze tako jednostavno eliminisati i softverski "zaglupiti" svi oni senzori i sonde na izduvu da ne reaguju sto njega nemaaaaa....;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Jul-2014 11:20 
Mazda driver
User avatar

Joined: 28-May-2012 4:49
Posts: 129
Automobil: Mazda3
Lokacija: Beograd
ja recimo ne volim kad ispred mene vozi neko ko je "eliminisao problem" (dpf i slicno), pa kad nalegnu na papucicu gasa i zacrne okolinu... takodje i oni sto podignu snop svetlosti farova da bi bolje videli, a u stvari zaslepljuju nadolazeci saobracaj.... rekao bih da ih ne interesuje da postoji okolni svet.

standardna reakcija nasih majstora na bilo kakav problem kod kola je: to je sigurno dpf/egr... bolje da skines to.
a nije samo kod kola to situacija. neverovatno je sta sve razni majstori savetuju.

samo ne znam sta su silni inzenjeri po tim velikim kompanijama radili i mislili kad su pravili te motore i uredjaje, pa pravili te komplikovane sisteme koji nam samo izbijaju pare iz dzepova. ;)
'ajte, molim vas. :)

na zalost, naucio sam da majstorima ne verujem olako. ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re:
PostPosted: 18-Jul-2014 12:02 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5018
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 1.6 tdi
Lokacija: Slovenija
misa1973 wrote:
Iskreno, nisam bas ubedjen da se DPF moze tako jednostavno eliminisati i softverski "zaglupiti" svi oni senzori i sonde na izduvu da ne reaguju sto njega nemaaaaa....;)

Softverski se ne može skroz eliminisati, već se "prevari" kompjuter da uvek očitava da je stepen zaprljanosti na minimumu i tako nikad ne pokreće regeneraciju. Ako se uradi sa pravim programom, to je sigurna priča, ali i košta 400e.
Boric-u, ovi što naprave dimnu zavesu, to je do lošeg motora ili lošeg chiptuninga. Do skoro automobili nisu ni imali dpf, pa ako su ispravni, ne dime. Meni takođe zadimi kada ga zgazim do kraja, dok na 140 konstantno i pri normalnim ubrzanjima ne. DPF je najbolje ne dirati dok se ne pokuša sve sa regeneracijom jer je doći će vreme kada će se gledati ko koliko zagađuje i na osnovu toga dodeljivati neki bonusi-malusi. Ja sam prvi za to i ako spadam u onu drugu grupu jer sam čipovao i skinuo sve. :) Mene je blam da zgazim pun ako ima neko iza i da ga ostavim da udiše dim, to je znak nekulture, a isto tako mi dođe da izguram sa puta one za golfovima guzonjama koji dime i na leru! :mad:

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Jul-2014 12:07 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 10-Jul-2014 7:08
Posts: 43
Automobil: B2000
Lokacija: Kać
Likewise....nego, boric, jesi dolivao vec Eolys?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Re:
PostPosted: 18-Jul-2014 12:27 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2432
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
skydriver6 wrote:
misa1973 wrote:
Iskreno, nisam bas ubedjen da se DPF moze tako jednostavno eliminisati i softverski "zaglupiti" svi oni senzori i sonde na izduvu da ne reaguju sto njega nemaaaaa....;)

Softverski se ne može skroz eliminisati, već se "prevari" kompjuter da uvek očitava da je stepen zaprljanosti na minimumu i tako nikad ne pokreće regeneraciju. Ako se uradi sa pravim programom, to je sigurna priča, ali i košta 400e.
Boric-u, ovi što naprave dimnu zavesu, to je do lošeg motora ili lošeg chiptuninga. Do skoro automobili nisu ni imali dpf, pa ako su ispravni, ne dime. Meni takođe zadimi kada ga zgazim do kraja, dok na 140 konstantno i pri normalnim ubrzanjima ne. DPF je najbolje ne dirati dok se ne pokuša sve sa regeneracijom jer je doći će vreme kada će se gledati ko koliko zagađuje i na osnovu toga dodeljivati neki bonusi-malusi. Ja sam prvi za to i ako spadam u onu drugu grupu jer sam čipovao i skinuo sve. :) Mene je blam da zgazim pun ako ima neko iza i da ga ostavim da udiše dim, to je znak nekulture, a isto tako mi dođe da izguram sa puta one za golfovima guzonjama koji dime i na leru! :mad:

On misli na ovo
https://www.youtube.com/watch?v=wcqK3jdgMtw
A i meni dimi kada ga nagazim. I to kao i tebi , bio sam sad nedavno u ovlascenom i rekli su mi da je sve ok , a to sto dimi to dimi . Kazu samo kod ovih tek kupljenih ne dimi . Nasi su se vec nakupili necistoca na razne strane ( dizne , sistem goriva EGR i dovodi...) i to je to .

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Jul-2014 12:35 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 4:06
Posts: 2814
Automobil: Alfa 159
Lokacija: Beograd
@skydriver6 Jel ti dimi kada ga palis ujutru ili samo kada pritisnes gas do kraja?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Jul-2014 12:39 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5018
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 1.6 tdi
Lokacija: Slovenija
Jutros recimo posle minut-dva u msetu vrlo malo plavkasto. Kasnije na leru ne, ali ima onaj gadan izražen smrad dizelaški kada ga uparkiram u garažu. Ako vozim normalno ne dimi i važno mi je da onaj iza mene ne oseća nikakav smrad u tom režimu. Išao iza mene drugar i snimao kamerom, pa smo testirali auto. Imam i snimak, ali ne znam kako da odvojim samo to što mi treba od materjala na čitavom disku, pa da postavim na Yuotube.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Jul-2014 12:54 
Mazda driver
User avatar

Joined: 28-May-2012 4:49
Posts: 129
Automobil: Mazda3
Lokacija: Beograd
crni dim je visak, tj. nesagorelo gorivo koji se izbacuje kroz izduv. vrlo "zdravo" za udisanje. ;)
ali nekako posle eliminisanja tih sistema (dpf i sl.) daleko izrazenije nego pre. moguce je da su ti motori tad u zaista losem stanju, tj. stepen iskoriscenosti im je dosta pao, pa ne uspeju da sagore gorivo i izbacuju ga napolje.
opet, nije samo vidljiv deo koji izlazi iz izduva taj koji je stetan po ljude i okolinu.

@misa: pravo da ti kazem, ni ne znam sta je to :) (citao malo po netu i nesto me ne privlaci)

@guslar: to je lik sa oktavijom kome webasto nesto bas i ne radi kako treba. webasto sistem funkcionise po principu onih peci sto rade na naftu. jednom kad se pokrene, ne bi trebalo da prestaje sa radom pre nego sto postigne efekat za koji je namenjen, a ne sme da krene pa da stane pa da krene opet pa da stane i tako u nedogled...

@skydriver: u kom formatu ti je fajl?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re:
PostPosted: 18-Jul-2014 1:42 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2225
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
boric wrote:
samo ne znam sta su silni inzenjeri po tim velikim kompanijama radili i mislili kad su pravili te motore i uredjaje, pa pravili te komplikovane sisteme koji nam samo izbijaju pare iz dzepova. ;)
'ajte, molim vas. :)


Pa na to su i mislili, da nam izbijaju pare iz dzepova :mrgreen:

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 18-Jul-2014 3:27 
Mazdaš u povoju

Joined: 23-Jan-2013 10:41
Posts: 16
Lokacija: Beograd
skydriver6 wrote:
Jutros recimo posle minut-dva u msetu vrlo malo plavkasto. Kasnije na leru ne, ali ima onaj gadan izražen smrad dizelaški kada ga uparkiram u garažu. Ako vozim normalno ne dimi i važno mi je da onaj iza mene ne oseća nikakav smrad u tom režimu. Išao iza mene drugar i snimao kamerom, pa smo testirali auto. Imam i snimak, ali ne znam kako da odvojim samo to što mi treba od materjala na čitavom disku, pa da postavim na Yuotube.

Uploaduj ti sve na youtube. Tamo ima alatljika za skracivanje.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 18-Jul-2014 8:26 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 10-Jul-2014 7:08
Posts: 43
Automobil: B2000
Lokacija: Kać
Da dodam i ja par iskustava sa mojom Mazdom, a vezano za DPF problematiku..

Prvo, sipka za ulje je stvarno cudno savijena i tesko ju je ocitati :) Ali, iz 2-3 treceg puta se i to moze dosta precizno odraditi. I jeste vazno povremeno je proveravati, da bi se videlo koliko je nivo presao oznaku MAX (meni je do sada najvisi bio na oko 1/3-1/2 rastojanja izmedju MAX i X).
S obzirom koliko je razlika izmedju MIN i MAX u odnosu na MAX i X, laicki bi se moglo konstatovati da se u nekom momentu motor vise podmazuje dizelom, nego uljem! :) Zato je VEOMA bitno gde se sipa eurodizel i kakvog je kvaliteta, a o koriscenju originalnog ulja da ne govorimo.

Sto se redovne regeneracije tice, postoji nacin da se primeti kada je u toku - putni racunar odjednom pokazuje vrednosti potrosnje 20-30% vece nego sto je normalno, a cini mi se i da se zvuk iz izduvne promeni, tj. imate utisak (...doduse moj utisak, moguce da gresim:) ...) kao da se cuje onaj brener kojim se prlje svinje negde izmedju prednjih sedista, ali ispod kola. Nesto slicno kao kad radi Eberspacher grejac, samo mnogo tise.

@boric - Eolys je to ulje koje se koristi za regeneraciju DPF kod 1.6 motora.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 18-Jul-2014 9:16 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1186
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Ovo sto kazete da auto dimi kad se skine katalizator ili dpf ili egr bilo sta nije tacno. Dok sam na mazdi imao katalizator nije dimila ali kad se dao malo jaci gas izlazilo je crno , ne mnogo ali je ste. Kad sam ga skinuo par hiljada kilometara je crnilo kao sasavo i i zbacivalo parcice iz auspuha odnosno cadj i sta sve ne koja se vremenom nakupila tu. Zadnje dve godine iz mog auta nema ni trunke crnog dima ima samo onog klasicnog sivog kad se bas nagazi hladan ili tako nesto. Jedina losa stvar je sto smrdi ali nema nekog vidljivog dima, osim ovih navedenih.
Na laguni npr. imam sve kako je fabrika stavila pa zato kad dam i mali gas kad krecem ili kad zagazim odma izbacuje crn dim koji je toliko gust da e bar 10 sekundi zadrzi tu gde je, takodje ako gazim u mestu ostvalja mrlju, a kad se bas nagazi ostavlja liniju od nekoliko metara. Sad to radi malo manje ali mozda 10% manje zato sto je produvan i zbog sonax cistaca za dizne.
Crni dim je tu iz nekoliko razloga:
-razno razne naslage u usisnoj grani koje je su tu zbog EGR-a i kad se da gas i duze vreme vozi jakim gasom one se malo odlepe i sagore pa onda neko vreme ima manje dima,
-katalizatori i DPF smanjuju brzinu vazduha kojom se gasovi krecu kroz izduvni sistem i tako se u izduvu posle njih nakuplja svasta i svakom prilikom kad se da gas zbog veceg protoka to se izduvava i to je taj crni dim koji izlazi , kada se to skine protok je uvek veci nego sto je bio sa njima i onda to dimi neko vreme ali posle nekog vremena kad se to sve ocisti nema nicega osim klasicnog dima, kojeg mora da bude jer ipak tu ima sagorevanja ne moze da bude bez dima.
-moze da bude i kad motor lose sagoreva ali to je u retko slucaj jer se to primeti i po zvuku pa ljudi srede to ali ovaj konstantan crni dim nije od toga.

Kada se otklone EGR, katalizator i DPF u izduvu se smanjuje kolicina CO i CO2 sto je crni dim , a povecava se kolicina NOx-a sto je neki azot oksid cini mi se a to je onaj smrad koji se oseca. To je jedina losa stvar kod ovoga kad auto radi ako ste u garazi ugusicete se. A dobre stvari su :
-nema izduvnih gasova u usisu sto znaci da nema ni naslaga
-nema kontaminacije ulja do koje dolazi zbog izduvnih gasova u usisu, tako da se produzava vek ulja u motoru
-bolji odaziv na gas
-manja potrosnja
-mnogo agilniji motor na nizim obrtajima jer se turbina brze zavrti
-manja temperatura vazduha koji ulazi u motor.

Meni su se na tehnickom kad su merili izduvne gasove cudili jer nisu videli dizel sa takvim brojkama , posto kod nas na jugu se kola jos manje odrazavaju nego u BG NS i okolini. Imam snimak izduva da ga nadjem i da ubacim i odmah postavljam link. :D Izvinjavam se za ovoliki post.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 18-Jul-2014 9:54 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2432
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
U sustini , sve sto si rekao je meni potvrdio koji radi u ovlascenom ( nasamo) i rekao kao oni to ociste , uzmu kesh i to bude ok dok se opet ne nakupi. Uzrok svega toga je neadekvatno gorivo kod nas kao i gradska voznja i penzionerska ( kod mene je ovo slucaj , po bordu mi je prosecna brzina od 50 do 56 km/h) Zato mi je Roki i preporucio produvavanje povremeno na 3500 obrtaja.

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 18-Jul-2014 9:56 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 4:06
Posts: 2814
Automobil: Alfa 159
Lokacija: Beograd
U pravu si, ali skoro svaki auto koji nema katalizator ili DPF filter dimi plavicast dim kada se upali... Druga stvar je to da isti prave vecu stetu nego koristi, fabrika ih ne bi ni ugradjivala u automobile :)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 18-Jul-2014 10:19 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1186
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qoozIpd_jvE[/youtube]
Evo snimka , loseg je kvaliteta ali vidi se da tu nema nista posebno. I nije plavo ovako vec je sivo ali losa kamera sa jeftinog telefona ucinila svoje. Auto nije paljen skoro punih 7 dana i hladan je zato ima ovog dima da je vruc ne bi ni toga cak bilo, probao sam jednom stavio sam list papira direktno na auspuh i turirao nista nije ostalo, to sam probao kod C3 jedne lagune kod njih nije bilo strasno C3 je ostavio crn krug prva laguna crnu mrljicu, moja laguna zacrnila i list i prste sve :D

A nema vise dobrog nego loseg dobro je takodje aboravio sam da navedem da se motor brze zagreje s EGR-om ali zato povecava potrosnju smanjuje kvalitet ulja Katalizator i DPF guse motor a i EGR i sta sve ne , ajde u nemackoj i moze tamo se vozi brzo pa nema tolikih naslaga a verujem da i oni moraju da ciste to. Ali meni npr. posto imam 90% gradsku voznju i povremeno izadjem na auto-put ne bi bilo isplativo da malo malo pa mora m sve to da ocistim, tako da mi je skidanje svega toga nekako mnogo bolje. Mada ja mozda nisam bas objektivan ali i novom autu bi poskidao sve sto moze , nekako ne volim da ga ometa nesto u radu. :drive:
Samo kad se produvava treba duze da se vozi na tih 3500, ne kazem ti ne radis tako ili bio ko ali moj cale na primer misli da ga nagazi malo tri cetiri puta do 4k rpm i to je , a treba da se vozi malo duze pri vecim obrtajima naravno ako ima mogucnosti za to , jer pri malo duzem radu na vecim obratajima pocinju da se odlepljuju naslage, a jednom dva puta na kratko skoro da nema neki uticaj , i ako ima ima vrlo mali.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Sep-2016 12:31 
Mazda lover
User avatar

Joined: 22-Aug-2016 9:34
Posts: 313
Automobil: Mazda 6, 2007, 2.0CD, 143ks
Lokacija: Pozarevac
Mozda je bila ova tema, a mozda i nije ali nema veze. Da li je pametno ukloniti dpf i fizicki i softverski iz auta. Upravo idem iz servisa gde sam odradio regeneraciju dpf, jer mi je upalio lampicu i usao u safe mode, i rekli su mi da je dpf vec pri kraju. Predlozili su mi uklanjanje dpf kao trajno resenje, jer pitanje je koliko ce moci jos kompjuterski da se regenerise i cisti, a pranje opet nije dugorocno resenje. Pa su mi preporucili tj da razmislim o fizickom uklanjanu. Kazu mi da nista ne gubim, a sigurno dobijam bolju voznju i manju potrosnju, po iskustvu njihovih klijenata koji su to odradili. Pa me interesuje da li je to pametno?

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Sep-2016 4:03 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Apr-2016 6:08
Posts: 606
Automobil: Mazda 3 BK (MZ-CD)
Lokacija: Beograd
Pa nije pametno jedino ako ti je stalo do zivotne sredine. Sto se tice auta, moze samo bolje da bude.

Sent from my GT-S6310 using Tapatalk


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Sep-2016 4:22 
Mazda lover
User avatar

Joined: 22-Aug-2016 9:34
Posts: 313
Automobil: Mazda 6, 2007, 2.0CD, 143ks
Lokacija: Pozarevac
pa i meni su u servisu rekli da ce auto da prodise, i da ce smanjiti sigurno potrosnju!

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Sep-2016 4:47 
Mazda lover
User avatar

Joined: 22-Aug-2016 9:34
Posts: 313
Automobil: Mazda 6, 2007, 2.0CD, 143ks
Lokacija: Pozarevac
Da li ima neko ko je uklonio dpf, pa da mi prenese iskustvo sa autom posle uklanjanja?

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Sep-2016 5:44 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Apr-2016 6:08
Posts: 606
Automobil: Mazda 3 BK (MZ-CD)
Lokacija: Beograd
Uloguj se na forum preko racunara, imas opciju search. Vise njih je prenosilo vec svoja iskustva.

Sent from my GT-S6310 using Tapatalk


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Sep-2016 8:12 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7339
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Evo ovde sve pise, samo kreni od pocetka... ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Sep-2016 10:19 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5018
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 1.6 tdi
Lokacija: Slovenija
I na hrvatskom forumu ima pozitivnih iskustava o uklanjanju. Samo je važno da ga ukloni skroz, ne da učita trajno minimalnu vrednost zaprljanosti. Ne samo da će auto prodisati, već je najopasnije što nafta usled safe mode vožnje završi u karteru.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Sep-2016 4:43 
Mazda lover
User avatar

Joined: 22-Aug-2016 9:34
Posts: 313
Automobil: Mazda 6, 2007, 2.0CD, 143ks
Lokacija: Pozarevac
Ma razumem ja sve oko dpf, nego ne znam koliko je pametno skidadi, znam da je sky skidao, ali njemu nije odradjeno kako treba, pa me interesuje da li je jos neko skidao i da prenese njegove utiske. Ja cu svakako sledece nedelje ici na skidanje, jer da ga perem, to nije resenje, da kupujem drugi ne pada mi na pamet, znaci skidanje je jedino resenje.

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Sep-2016 5:37 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2432
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Bitno je samo kada odeš da kažeš da nećeš da ti slaže komp da je čist jer će on preventivno kad tad krenuti regenerizaciju kada je ne bude dugo bili. Koliko smo razumeli treba učitati mapu sa modela kao što je moj znači bez dpf.

Ne prekidaj ženu kad ćuti !

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Sep-2016 5:43 
Mazda lover
User avatar

Joined: 22-Aug-2016 9:34
Posts: 313
Automobil: Mazda 6, 2007, 2.0CD, 143ks
Lokacija: Pozarevac
Naravno, da ga premapira kao da nemam dpf. Videcu sledece nedelje kako ce biti, pa sta mu Bog da.

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net