It is currently 14-Dec-2018 6:27


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 22-Apr-2013 5:43 
Super...hvala, i predpostavio sam da se tako brise negde na ovom tasteru info...izbrisacu kod sledeceg punjenja rezrvoara sve pa poceti iz pocetka..a sad nadjoh u kjizi od mazde da prilikom menjanja ulja treba resetovati dijagnostiku za motor ,jer ako se to ne restuje kod promene ulja, piseda moze doci do ostecenja DPF filtera...dali je to stvarno obavezno, jer meni ovaj moj mehanicar to sigurno nije kacio na komjuter i resetovao..


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2013 6:44 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5038
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Tačno je! Treba uraditi softverski reset ulja na nulu. To znači da se softverski učita vrednost nivoa ulja nakon zamene.Nakon toga, senzor prati ukoliko dođe do promene vrednosti (podigne ili smanji nivo ulja) i signalizira DPF lampom. Uzrok sam pominjao u prethodnom postu. Ni ja ovo nisam znao, već sam saznao na uklanjanju dpf-a, dakle suviše kasno. Kilometraža nam je slična, meni 128.000km, auto proizveden druge polovine 2006-te.
Ja sam pre neki dan išao u ovlašćeni servis da uradim ovo oko dijagnostike posle zamene ulja.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2013 7:22 
Znaci tu smo negde sa modelima...ja trenutno vozim na 126hkm a mislim daje treci mesec 2006..a malopre sam bio kod jednog naseg momka koji ovde radi u svojoj garazi sve marke, i pitao jel moze da uradi dijagnostiku i da mi resetuje to za ulje, ali on nema potrebnu elktroniku odnosno komjuter za dijagnostiku, pa cu videti da sutra ipak odem u mazdinu garazu i to uradim, a rado bih da i neko kaze u kakvom mi je stanju i kuplung odnosno kako kod nas kazu, kvacilo i korpa i lamela, jer citam da je i to kod ovoh modela slaba tacka, i umeju rano da stradaju..a verovatno cu ponovo i ulje da zamenim, jer mislim da mi je sipano ipak malo losije od ovog koje preporucuje mazda, odnosno 5w30, a i mislim daje malo vise sipano jer vec sada mi je posle predjenih nepunih 1000km vec iznad ovog F na meracu za nekih santimetar iznad, jer bilo bi mi inace cudno da tako odmah poraste nivo ulja na tako malo predjenih kilometara, mada i to citah da sa predjenom kilometrazom raste i moze sve do onog X a tada se mora zameniti...jer inace strada opet taj famozni DPF...eto, svi hvale disel motore,ali sa benzinskim tolike godine nisma moroa o ovakvim stavrima da mislim i brinem..menjas ulje i filtere i vozis dok motor ide..ali verujem d ace mene ipak ova mazdica lepo da posluzi samo da ja sve u svoje ruke uzmemi znam sta je uradjeno i u buduce sve na vrme odradujem redovno, pa onda nebi trebalo da bude jos duzi preiod problema sa njom...cerka i zet mi voze isto godiste isti model samo karavan i benzinac,i do sad osim redovnih servisa nikakvih , bas nikakvih, problema nisu imalli


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2013 10:48 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5038
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
To ako podiže nivo ulja nije rešenje voziti, pa menjati kada dođe do maksimuma. To bi značilo da uvek u ulju imaš nafte, te da se motor haba nekoliko puta više nego kada je sve ok. Manje više ako na kraju strada DPF, njega skineš i reprogramiraš auto da radi kao da ga nikad nije ni imao. Taj DPF je jedno slepo crevo na PFL šesticama i služi jedino za zaštitu životne sredine, dok vlasniku zadaje glavobolje. Najbolje je ako menjaš ulje, nakon zamene kada dođeš autom kući, parkiraš ga na ravnom, ujutro kada se ulje slegne izmeriš i zapmtiš. Nakon 1-2hkm ćeš videti da li se pomerilo. Ako je sa DPF-om sve ok, ne sme da ga podigne ni milimitar. Mada, ako ćeš uskoro menjati ulje ponovo, nemoj onda ići na dijagnostiku odmah jer ćeš morati ponovo posle zamene.
Na šesticama prve generacije su plivajući zamajci bili slabija tačka, ali je to rešeno na PFL modelima, tako da bi kod tebe trebalo da to bude ok. Pored DPF-a koji u današnjim uslovima nije veliki problem, drugih briga sa tim autom ne bi trebalo da imaš. Samo ga lepo održavaj i da se nauživaš u njemu! :)

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2013 11:06 
skydriver6, hvala na savetu, a posto je auto kratko kod mene,i nisam bas sigurna kolko je i sta sve vezano za motor i DPF u redu,kao i sto nisam sigurna koje ulje i koliki nivo je dosuto, ostaje mi ili da prvo odmah ponovo zamenim ulje do originalnog nivoa F i onda , kako rece pratim nivo narednih par hiljada...ili da odmah odem i uradim dijagnostiku,koja bi trebalo valjda pokazati jel sve u redu i sa DPF i ostalim parametrima, koji mogu da uticu i na potrosnju goriva,i onda bar znam sta vozim i koliko je sve u redu...menjanje ulja,uz ovo 5w30 sa filterom u mazdinoj garazi, tesko da prodjem bez 300fr..jer treba i resetovati posle(ovde je litar tog ulja oko 25fr plus filter 20fr i ruke i eto racunice).a inace kod ovih nasih majstora bi bilo za 200fr ali ne mogu da resetuju...tako da cu vec sutra videti sta cu prvo da odradim i gde...brine me samo da ne povecava nivo ulja tako brzo i bude mesanje sa naftom, sto kako rece, nebi bilo dobro za motor..a ovde jos ne mogu da skidam taj DPF,jer to ovde moram da imam zbog njihovog abgas testa, a kad se vratim na jesen dole, onda otom-potom..


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2013 11:19 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5038
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Mislim da ti je svakako pametnije i ekonomičnije da ga voziš sa ovim uljem i pratiš situaciju. Možda su prilikom zamene sipali preko maximuma. I meni je nakon zamene malo iznad maximuma. Lako ćeš ga zameniti ako krene da se podiže, ali ne bi trebalo. Verujem da uje od tebe sa dpf-om sve ok. Ni ovaj moj auto ne bi imao problema da je imao drugačiji stil vožnje. Vlasnik od koga sam ga kupio je moj poznanik i znam auto od prvog dana. Prve 3 godine je redovno putovao njime po Francuskoj, Italiji, Nemačkoj i nikada problema nije bilo, dok nije kupio novog subarua i ovaj koristio povremeno do posla (2km u jednom pravcu). Nakon nekoliko meseci takve pogubne vožnje je uništio dpf.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 23-Apr-2013 3:17 
Evo samo da se javnem i kazem da sam ja danas ipak zakazo termin u mazdinoj garazi da mi urade kompletnu dijagnostiku i pregledaju auto, i to zadovoljstvo ce me kostati 110sfr ili po nasem 10000din,pa cu onda vise znati u kakvom je stanju moja mazda..a svratih i kod ovog mog mehanicara u njegovu garazu, od koga sam i kupio autu, i proverih jos jednom koje ulje je sipao u motor,i on potvrdi da je to 5w30,ako ne laze,i kaze da je resetova na njegovom komjuteru posle servisa, sto bi bilo lepo ako je to i uradio...ostaje mi da mu verujem...a ponovo sam i kod njega kontrlolisao nivo ulja,i pokazuje ipak da je na F ili maksimumu a ne preko toga, sto znaci da ipak ne raste nivo ulja..neznam kako je meni dva puta na meracu pokazivalo iznad maksimuma, a i tesko je lepo izmeriti jer se merac nekako uvek zamaze celom duzinom iznad i nikad nisi isgurna gde je nivo...valjda ova sipkica trlja o cev dok se izvlaci pa se sve to izmesa...ali eto, nadam se da je ipak sve ok...tek sam uzeo auto pa ostaje malo da se strpim i sacekam i vidim kako ce se dalje pokazati...samo jos i da potrosnju dovedem u neku normalnu granicu..evo ovde kod nas u CH se opet prolepsalo i sutra najavljuju 25c pa ce biti malo prilike i da se auto opere i malo pregleda sve u njemu, jer se ne stize po losem vremnu, a imadosmo i sneg u subotu..


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 23-Apr-2013 3:40 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7364
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
optimista wrote:
neznam kako je meni dva puta na meracu pokazivalo iznad maksimuma, a i tesko je lepo izmeriti jer se merac nekako uvek zamaze celom duzinom iznad i nikad nisi isgurna gde je nivo...valjda ova sipkica trlja o cev dok se izvlaci pa se sve to izmesa...

Da bi pravilno izmerio ulje, auto prvo mora da bude skroz na ravnom terenu, potom, pravilno se meri uvek po gasenju motora nakon 4-5 min. Ulje mora da bude zagrejano do radne temperature, ne na hladno, i postupak merenja ponoviti 2-3 puta onda ce se lepo videti!

Mene isto tripuje ta sipkica, sto kazes kao da se trlja o cev pa se umaze, i par mm mi onda izgleda da pokazuje iznad MAX ali kontam da je ipak ok. ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 23-Apr-2013 5:44 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2457
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
He , tako je , to za merac bas hoce da zbuni !

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 23-Apr-2013 5:49 
Ma merim ceo zivot i znam sve to da mora na ravnom, da se ulje slegne....ali ovaj merac bas se sav zamaze dok ga izvadis i vise neznas gde je nivo ulja...samo ako imas srece da ne zakaci kroz cevcicu i ne razvuce ulje niz njega,onda viids pravi nivo..ali ok, izmeri se nekako


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 23-Apr-2013 7:23 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5038
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Ne može nikako da ne zakači jer je otvor kroz koji šipka prolazi kriv. Jeste tesko, kao i kod svih novijih kola. Moraš ponavljati nekoliko puta i okretati šipku da nađeš gde je sa svih strana nauljena.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 23-Apr-2013 10:58 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2329
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
I ja imam taj problem da ocenim gde je nivoulja, jos kod mene ulje zadrzi svetlu boju pa se na sipci slabije i uocava i uglavnom mi stoji na F ili malo iznad, zavisi kako izvadim sipku.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Apr-2013 10:08 
Graha,,kod tebe je to dobor kad je ulje cisto i zute boje, kod mene posle dve nedelje vec pocrnelo, nadam se da nije nesto lose sa motorom...kazu da disel hoce tako da bude,kod benzinskog motora sam uvek dugo imao zuto ulje kad promenim..


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Apr-2013 10:19 
Uvek je to tako kod dizela, mnogo brze pocrni .
I kod mene samo malo promeni boju od zamene do zamene, mozda i plin ima uticaja :)


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Apr-2013 10:21 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7364
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
optimista wrote:
kod mene posle dve nedelje vec pocrnelo, nadam se da nije nesto lose sa motorom...kazu da disel hoce tako da bude,kod benzinskog motora sam uvek dugo imao zuto ulje kad promenim..

Ne mozes da poredis benzinski i dizel motor!
Kod dizelasa je normalno da ulje bude tamnije, cak i odmah po zameni.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Apr-2013 12:42 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5038
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Imam i benzinca i dizelaša. Kod benzinca ostane svetlije nijanse posle 10hkm, dok kod mazde pocrni čim se sipa. To je nešto najnormalnije.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Apr-2013 1:02 
skydriver6...bas tako...i ja imam i benzinca i sada prvi put dizelasa i bas ima dosta razlike u svemu...mislim da je benzinac ipak mnogo udobniji i prijatniji za voznju, ali eto, zato dizel ima prednosti zbog potrosnje...ovde gde zivim, velika vecina voze benzince i ne razmisljaju odizel motorima(ne bas svi)a kod nas dole kao da je dizel svetinja, niko skoro i da ne razmislja o kupovini benzinca...tesko se navikavam na takva razmisljanja, ali videcu kolko cu sad ja biti zadovoljan sa dizel motorom i svim sto on nosi sa sobom, od dobrih do losih strana...


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Apr-2013 2:23 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5038
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Odnos dizelaš-benzinac je jedinstven za svako područje. Npr, u Sloveniji gotovo svi voze dizelaše, benzince samo žene i stari. Jeste da je dizelaš bučniji i nemirniji u leru (zvuči kao traktor), ali ima dosta prednosti. Mnogo bolje poteže na manjim obrtajima, zgodniji je za međuubrzanja, naročito u gradu, veći obrtni moment. Kod ovih naših dizelaša jedini problem je taj dpf, ali opet to nije nerešiv problem.
Što se dpf-a tiče, čuo sam danas od drugara koji juri da kupi šesticu, pa se prethodno sve stručno informisao o dpf-u. Problem je što elektronika ne signalizira kada započinje redovan proces regeneracije u toku vožnje. Ukoliko se iz bilo kog razloga ovaj proces prekine, npr stanemo na pumpu ili se zaustavimo zbog kolone i sl, višak nesagorele nafte, ubrizgane zbog regeneracije, kroz karike dolazi do ulja, a ono što ne sagori taloži se na filteru. Na taj način može nivo ulja da se povećava i kada je sve u redu, tj i kada ne signalizira lampica za dpf. Time se takođe oštećuje i ispravan dpf.
Rezime: mi ovde čuvamo životnu sredinu vozeći takav auto, dok će neko ispred nas da nas poguši oblakom smoga iz nekog golfa guzonje, a ako ga obiđemo policija će nas maltretirati zbog toga!

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 27-May-2013 2:23 
nemam jos ali bi trebalo da bude kako stvari stoje karavan 89kw 2003, e da usput da pitam sta mu dodje filter cestica cadji jel to dpf filter posto na ovom sto treba da uzmem pise
Fuel type: (Particulate filter)Diesel,euro 4 , rekao bih da je to dpf ali mi nije jasno otkud kad je 2003 god zar ne krece od 2005 godista


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 27-May-2013 10:07 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2457
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Da ! Upravi si . Ali mislim da taj filter (DPF) ide tek od 2005 godista.

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 27-May-2013 4:32 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5038
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
To je DPF, ali s obzirom na godište ili se prodavac zeznuo ili je naknadno ugrađen i reprogramiran. Pre će biti ovo prvo.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 28-May-2013 3:54 
hvala na pomoci ,jako dobar post vezan za dpf


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 02-Jul-2013 12:20 
bože me ti sačuvaj ovog DPF-a! "čemu to služi, a uz to i ne radi?!"
recite mi, molim vas, da li je njegova svrha samo zaštita životne sredine, ili ima i neku korisnu funkciju za motor? ako je samo ovo prvo, odoh ODMAH da ga skinem i da reload kompjuter (pročitah da može).
nije da nisam "socijalno" odgovorna, ali brate 80% automobila u srbiji još uvek ide na "vlažan ćumur" sudeći po izduvnim gasovima, a ja treba da "glumim ludilo" koje mi blokira auto i košta skoro celo letovanje!!!!


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 02-Jul-2013 12:26 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2457
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Koliko sam ja upucen samo za zastitu zivotne sredine. Clan Sky ga je uspesno skinuo.

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-Jul-2013 1:37 
hvala, guslar! i ja ću :bravo1


Top
  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net