Dosta o samom autu imas napisano u ovoj temi -
viewtopic.php?f=196&t=17657 , dosta stvari se odnosi i na NB generaciju, posto je evolucija NA, dok je NC prica za sebe (uradjena na platformi RX-8).
Malo ih ima, jer kod nas ona nije popularan auto. Balkanske zemlje se drzi devize "deutsch gemacht, gut gemacht", sto se moze videti i na ulicama

Kod (za)gledanja te vrste automobila bitno je da se obrati paznja na generalno stanje auta i opsti utisak koji auto odaje, jer nikada ne mogu toliko da ga nasminkaju tj da pokriju sve sitnice.
Od mehanike, rekli su mi u ovlascenom servisu, nema u principu sta da se pokvari (ako je odrzavana redovno), jer su delovi motora i trapa izuzetno izdrzljvi, kao i limarija koje odlicno uradjena.
Neke "bubice" zavise i od modela koji gledas. One sa 1.6 motorom nemaju neke probleme koji su poznati kod modela sa BP (1.8) motorom, ali one najcesce imaju nizi paket opreme, pa je i upitno da li se isplati kupovati ih. Naravno to opet zavisi od onoga sta neko trazi od auta, posto su potrosnja i cene registracije MX-5 sa 1.6 agregatom nize u odnosu na 1.8. Po fabrici 1.8 moze da popije i do 12l po gradu
Savetovao bih ti da nikako ne uzimas auto bez klime! Iz jednog prostog razloga - auspuh prolazi, kroz tunel, kod vozacevih nogu (tek kod NC prolazi kod suvozaca), pa se u letnjem periodu lepo oseti toplota na nogama posle duze voznje po gradu. Ventilacija, bez upotrebe klime pomaze, ali sa klimom se uopste ne oseca ugrevanje, a pritom klima pomaze i kada je vlazno vreme da se lakse odmagle stakla.
Tako su mene savetovali pre 3,5-4god kada sam prvi put gledao MX-5, a taj savet prenosim i tebi, jer sam to potvrdio na licnom iskustvu.
Ono sto je najbitnije kod svakog kabrioleta je - krov.
NA generacija je dolazila sa dve vrste krova, platnenim i vinilnim, kao i sa plasticnim ili staklenim zadnjim prozorom. NB su, ako sam dobro shvatio (nisam dublje ulazio u materiju), dolazile takodje sa dve vrste krova, ali su sve imale stakleni prozor. Nemoj me drzati za rec za ovu informaciju, treba je proveriti.
Kod krova je bitno obratiti paznju na odvode za vodu (u dnu krova, vide se kada je krov spusten), jer se oni zapuse, pa ne odvode vodu koja se onda moze zadrzati u kabini i natopiti enterijer. Lako ih je ocistiti, ali je dobar nacin da se smanji cena automobilu, posto ljudi zaboravljaju na njih.
Sledeca stavka ja guma na krovu oko prozora koja je trodelna i usled nepravilnog koriscenja (ili vise sile) zna da pocne da pusta, pa se voda sliva sa krova/prozora u kabinu. Obicno su u pitanju kapljice, ali kap po kap, pri duzim naletima kise... Jasno ti je gde vodi. Nije ih problem kupiti, niti je cena neprimerno visoka, samo treba sacekati da stignu, posto su preko ovlascenog servisa preskupe.
Naravno treba proveriti da li vodi prolazi i oko zadnjeg prozora, lajsnu gde se krov naslanja na soferku, kao i generalno stanje krova.
Najproblematicnija stavka, za novog vlasnika, su sarke za zatvaranje krova, pogotovo ako su ostecene. Kostaju ~90e/komad, nove, dok preko ovlascenog kostaju oko 35000din/komad. Nikako ih ne kupovati polovne, jer se ne zna koliko ce dugo moci da izdrze. Postoji resenje za taj problem, koji ide uz recenicu "jel su ti rekli da moze da se nabudzi? e pa onda idi tamo da ti nabudze" i odnosi se na upotrebu hol ili slicnog srafa koji sluzi da zameni kukicu osiguraca pri zatvaranju sarke, koji je i pocetni izvor problema. To je efikasno i ujedno najjeftinije resenje, ako ti ne smeta vizuelni dojam srafa

Akumulator se nalazi u gepeku, pa je potrebno proveriti da li je originalni ili zamenjen, pored toga treba proveriti i da li je pricvrscen kako treba (ispravni nosaci) i da li se u gepeku nalazi crevo za odusak (na istoj strani gde i akumulator).
Delovi za motor se izuzteno lako nalaze, bilo da je 1.6 ili 1.8, jer su se koristili i u prethodnim generacijama, razlika je u tome sto su modernizovani kako bi ispunili Euro3 norme.
Za delove trapa ne znam kakvo je stanje i nadam se da necu morati skoro da saznam, ali pretpostavljam da ni za to ne bi trebao da bude problem, posto je ovo najprodavaniji roadster na svetu. Ako ih nemaju na stanju, verujem da bi mogli veoma brzo da stignu.
Ako hoces da pogledas auto, mozes da svratis na neki od sledecih skupova, pa cu ti pokazati moju. Naravno, ako te jos nesto zanima, pitaj
