It is currently 17-Dec-2018 12:08


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kupovina polovne mx-5
PostPosted: 27-Jul-2010 7:17 
Sviđa mi se taj auto i palo mi je na pamet da bi to mogao biti moj sledeći auto međutim na oglasima sam ih našao tek nekoliko. Zanima me ima li neko informaciju gde bi najbolje bilo pogledati te mazde u inostranstvu i isplati li se uopšte petljati se sa uvozom iste ili je bolje čekati da se neka interesantna pojavi na oglasima. Zanima me mx-5 NB.
Hvala


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 28-Jul-2010 12:35 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
Dosta o samom autu imas napisano u ovoj temi - viewtopic.php?f=196&t=17657 , dosta stvari se odnosi i na NB generaciju, posto je evolucija NA, dok je NC prica za sebe (uradjena na platformi RX-8).

Malo ih ima, jer kod nas ona nije popularan auto. Balkanske zemlje se drzi devize "deutsch gemacht, gut gemacht", sto se moze videti i na ulicama ;)

Kod (za)gledanja te vrste automobila bitno je da se obrati paznja na generalno stanje auta i opsti utisak koji auto odaje, jer nikada ne mogu toliko da ga nasminkaju tj da pokriju sve sitnice.
Od mehanike, rekli su mi u ovlascenom servisu, nema u principu sta da se pokvari (ako je odrzavana redovno), jer su delovi motora i trapa izuzetno izdrzljvi, kao i limarija koje odlicno uradjena.

Neke "bubice" zavise i od modela koji gledas. One sa 1.6 motorom nemaju neke probleme koji su poznati kod modela sa BP (1.8) motorom, ali one najcesce imaju nizi paket opreme, pa je i upitno da li se isplati kupovati ih. Naravno to opet zavisi od onoga sta neko trazi od auta, posto su potrosnja i cene registracije MX-5 sa 1.6 agregatom nize u odnosu na 1.8. Po fabrici 1.8 moze da popije i do 12l po gradu

Savetovao bih ti da nikako ne uzimas auto bez klime! Iz jednog prostog razloga - auspuh prolazi, kroz tunel, kod vozacevih nogu (tek kod NC prolazi kod suvozaca), pa se u letnjem periodu lepo oseti toplota na nogama posle duze voznje po gradu. Ventilacija, bez upotrebe klime pomaze, ali sa klimom se uopste ne oseca ugrevanje, a pritom klima pomaze i kada je vlazno vreme da se lakse odmagle stakla.
Tako su mene savetovali pre 3,5-4god kada sam prvi put gledao MX-5, a taj savet prenosim i tebi, jer sam to potvrdio na licnom iskustvu.

Ono sto je najbitnije kod svakog kabrioleta je - krov.
NA generacija je dolazila sa dve vrste krova, platnenim i vinilnim, kao i sa plasticnim ili staklenim zadnjim prozorom. NB su, ako sam dobro shvatio (nisam dublje ulazio u materiju), dolazile takodje sa dve vrste krova, ali su sve imale stakleni prozor. Nemoj me drzati za rec za ovu informaciju, treba je proveriti.
Kod krova je bitno obratiti paznju na odvode za vodu (u dnu krova, vide se kada je krov spusten), jer se oni zapuse, pa ne odvode vodu koja se onda moze zadrzati u kabini i natopiti enterijer. Lako ih je ocistiti, ali je dobar nacin da se smanji cena automobilu, posto ljudi zaboravljaju na njih.
Sledeca stavka ja guma na krovu oko prozora koja je trodelna i usled nepravilnog koriscenja (ili vise sile) zna da pocne da pusta, pa se voda sliva sa krova/prozora u kabinu. Obicno su u pitanju kapljice, ali kap po kap, pri duzim naletima kise... Jasno ti je gde vodi. Nije ih problem kupiti, niti je cena neprimerno visoka, samo treba sacekati da stignu, posto su preko ovlascenog servisa preskupe.
Naravno treba proveriti da li vodi prolazi i oko zadnjeg prozora, lajsnu gde se krov naslanja na soferku, kao i generalno stanje krova.

Najproblematicnija stavka, za novog vlasnika, su sarke za zatvaranje krova, pogotovo ako su ostecene. Kostaju ~90e/komad, nove, dok preko ovlascenog kostaju oko 35000din/komad. Nikako ih ne kupovati polovne, jer se ne zna koliko ce dugo moci da izdrze. Postoji resenje za taj problem, koji ide uz recenicu "jel su ti rekli da moze da se nabudzi? e pa onda idi tamo da ti nabudze" i odnosi se na upotrebu hol ili slicnog srafa koji sluzi da zameni kukicu osiguraca pri zatvaranju sarke, koji je i pocetni izvor problema. To je efikasno i ujedno najjeftinije resenje, ako ti ne smeta vizuelni dojam srafa :)

Akumulator se nalazi u gepeku, pa je potrebno proveriti da li je originalni ili zamenjen, pored toga treba proveriti i da li je pricvrscen kako treba (ispravni nosaci) i da li se u gepeku nalazi crevo za odusak (na istoj strani gde i akumulator).

Delovi za motor se izuzteno lako nalaze, bilo da je 1.6 ili 1.8, jer su se koristili i u prethodnim generacijama, razlika je u tome sto su modernizovani kako bi ispunili Euro3 norme.
Za delove trapa ne znam kakvo je stanje i nadam se da necu morati skoro da saznam, ali pretpostavljam da ni za to ne bi trebao da bude problem, posto je ovo najprodavaniji roadster na svetu. Ako ih nemaju na stanju, verujem da bi mogli veoma brzo da stignu.

Ako hoces da pogledas auto, mozes da svratis na neki od sledecih skupova, pa cu ti pokazati moju. Naravno, ako te jos nesto zanima, pitaj ;)

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 25-Sep-2010 4:52 
kakva je situacija sa ugradnjom plina u mx-5 ?
da li je izvodljivo ?
malo mi je luksuz da uzmem kola sa potrosnjom od 12 :/


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 25-Sep-2010 6:45 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
Moze da se ugradi, ima jedna NB u NS na prodaju sa plinom (velika boca, ceo gepek), znam decka koji je ugradio u NA plin (mala boca (tzv burence)) i video sam u HR jednu ili dve sa ugradjenim plinom (ne i koje su boce koristili).
Ne trosi 12l tj makar ja nisam uspeo toliko krvniciki da je vozim, a izlazio sam na stazu (Ada Huja), da trosi toliko. Najveca zabelezena potrosnja mi je bila oko 10.6l, a krece se izmedju 9.5 i 10.2l na redovnoj bazi.
Uopste nije fazon u njoj da jurcas, ali to skapiras tek kada krenes da se vozis ;)

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-May-2012 9:46 
Drugara interesuje ova http://www.polovniautomobili.com/oglas1 ... lverblues/ ako neko zna nesto vise o njoj neka puca ;)


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10-May-2012 2:00 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2329
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
ja znam samo to da se oglas vrti duze od godinu dana i da je cena isla od nekih 8000 pa do ove trenutne...

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Mazda MX5 iz oglasa
PostPosted: 16-May-2012 9:40 
Pricao sam sa vlasnikom. Decko je kupio da se malo provoza jednu sezonu, sad dolaze na red ulaganja, pa bi da se resi tih troskova. Nema klimu, previse je spusten i ima ovu ciganiju od izduva i hromiranih dzidza bidza koje joj uopste ne leze. Vlasnik nema pojma mnogo o tom autu, sto znaci da se nije previse ni bavio autom.
Dobro je sto je po svemu sudeci nelupan i odlicno opremljen sem klime.
Mislim da moze cena da ide jos dosta dole, hteo bi da je proda sto pre, istekla mu je i registracija.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 17-May-2012 9:38 
Moderator
User avatar

Joined: 30-Jan-2010 3:00
Posts: 3990
Location: kotez
Automobil: mazda premacy 1.8 16v
Lokacija: beograd
mx5 je jako dobar i pouzdan automobil, po nekim istrazivanjima i jedan od najpouzdanijih u klasi a i sire! to sto je spusten nije problem....moze da se podigne ,te hrom lajsne se isto lako poskidaju....one izduve obavesno skinuti...prodati ako valjaju cemu .... to su sve sitnice.
ono sto je bitno jeste kako je auto odrzavan, odakle je uvezen, da nije vozen bez ulja pa sjeban motor,kakva mu je limarija,trapovi itd!!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Mazda MX5 iz oglasa
PostPosted: 17-May-2012 8:55 
Spuštena Miata na srpskim putevima i u kombinaciji sa mladim vozačem koji je uzeo auto da bi se provozao za sezonu znači troškove u najavi. A hrom nije baš tako lako skinuti i neki delovi bi verovatno morali da se farbaju. No, sve to na stranu (uostalom zvao sam ga i pored te ciganije), auto nema klimu što sam potpuno prevideo jer sam mislio da Silver Blues uvek ima klimu.


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Jul-2013 10:27 
Burazer i ja ganjamo neku MX5 pa nas zanima koji su najcesci problemi sa tim autom i na sta obratiti paznju prilikom kupovine? Da li ima neku fabricku gresku/manu?

Radi se o drugoj generaciji MX5 (NB model) 1.6 benzin 110ks sa manuelnim menjacem 2002. godina proizvodnje

Image


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Jul-2013 9:13 
Moderator
User avatar

Joined: 30-Jan-2010 3:00
Posts: 3990
Location: kotez
Automobil: mazda premacy 1.8 16v
Lokacija: beograd
na forumu ima dosta toga napisano o ovom modelu, malo se potrudi pa izlistaj forum , verujem da ces naci sve potrebne informacije... evo ti i jedan link ka temi jednog naseg clana gde je predstavio bas ovaj model!!! viewtopic.php?f=195&t=46567


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: odrzavanje miate
PostPosted: 16-Oct-2013 12:28 
Zeleo bih da pazarim miatu od od 2000 do 2005 cim je pazarim odma sam mislio na veliki servis da je vozim interesuje me sledece cena velikog servisa samo delovi i hocu da uzimam sa motorom 1.6 110 ks ako ima neko sajt od mazdinih automobila prodavnice ako se nalzi u Srbiji


HVALA UNAPRED ! ! !


Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: odrzavanje miate
PostPosted: 16-Oct-2013 12:39 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 14-Nov-2009 6:14
Posts: 1690
Location: U kanalu ;)
Automobil: Mazda 323 f BA 1.5
Lokacija: Pancevo city
imas ovde na forumu sve

viewforum.php?f=262


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: odrzavanje miate
PostPosted: 16-Oct-2013 12:56 
Hvala


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 01-Apr-2016 1:40 
Mazdaš u povoju

Joined: 25-Mar-2016 1:02
Posts: 11
Lokacija: Beograd
Jel zna neko nesto o ovom autu?U kakvom je stanju,interesuje me MX5 NB,zelim da kupim.
Hvala!


http://www.polovniautomobili.com/putnic ... x-5-16-16v


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 28-Jan-2018 11:04 
Mazda lover
User avatar

Joined: 13-Nov-2009 2:15
Posts: 401
Location: Zemun
Automobil: Lancia Lybra SW
Lokacija: Zemun
Pozdrav svima,
definitivno se prelomilo, bacili smo se u potragu za dobrim primerkom 1,6 NB, za gospođu. Ali izbor u oglasima kod nas baš i nije neki.

Danas idemo do NS-a da pogledamo prvu.
https://www.polovniautomobili.com/putni ... -miata-16i
Da li je neko gledao ovaj auto i da li imate neku dodatnu informaciju?


Ova je u BG, ima preteranu cenu i par weird stvari u opisu.
https://www.polovniautomobili.com/putni ... mazda-mx-5

Da li imožda znate za neku koja nije na oglasima? Da li je neko vukao MX-5 iz inostranstva?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 28-Jan-2018 2:47 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Apr-2016 6:08
Posts: 608
Automobil: Mazda 3 BK (MZ-CD)
Lokacija: Beograd
Za sve informacije je najbolje da pozoves ili piyas ovde Rokija iz Panceva, a kasnije je mozes tamo i odrzavati jer ima par primeraka na odrzavanju sigurno.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-Sep-2018 9:41 
Mazdaš u povoju

Joined: 25-May-2018 9:36
Posts: 2
Automobil: Honda Civic
Lokacija: Novi Sad
Pozdrav svima! U skorije vreme planiram da postanem vlasnik ovog legendarnog automobila, a procitao sam da su 1.8 BP motori nepouzdaniji u odnosu na 1.6, pa me interesuje da li se to odnosi i na 1.8 VVT motore, posle 2001. godine?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net