It is currently 21-Oct-2018 8:05


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 18-Apr-2010 12:20 
Ostao mi je stari (istroseni) set kvacila i zamajac... Od njih vise sam cuo da repariram zamajac i da ga cuvam kao rezervu, pa cisto da pitam jeste imali iskustva po tom pitanju... Da li vredi to raditi, gde se to radi, kakva je procedura itd... :)


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Apr-2010 12:39 
Mazda lover
User avatar

Joined: 13-Apr-2010 9:43
Posts: 857
Location: Novi Sad
Automobil: Mazda 1500
Lokacija: Novi Sad
Probali mi, ne samo na Mazdi, dzaba...Sredis set mnogo ranije(oko 20k km), i nista nisi uradio, zamajac je glavni, na njemu su opruge, tako da bez promene njega, nista..

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Apr-2010 12:56 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Osim toga pod reparacijom zamajca u Srbiji podrazumevaju da povade dotrajale opruge a ploče zamajca međusobno fiksiraju (zavare). Time se (kao) dobija klasični zamajac što zahteva i klasičnu lamelu (sa oprugama). Obzirom da klasične lamele za dizel 6-icu ne postoje, ulaziš u akrobacije pronalaženja lamele koja bi mogla (možda) da radi posao. Na sve to dođe rizik (ubrzanog) stradanja menjača obzirom da je isti projektovan za korišćenje plivajućeg zamajca koji mnogo bolje "upija" impulsne vibracije motora od klasične lamele (koja u ovom slučaju čak i nije projektovana za tvoj auto). Sve u svemu, zanimacija koju ja nebi radio ni pod razno. Radije ću parkirati auto dok ne skupim kintu za odgovarajući deo nego da, u pokušaju da uštedim, napravim daleko veću (skuplju) štetu.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Apr-2010 1:04 
Nemoj da se ljutis, samo pitam... :D salim se naravno
Da sam hteo to da radim, vec bih imao na kolima taj stari zamajac... Reko aj da pitam cisto informativno... ;)
A jel ima neko ko kupuje to istroseno ili da nosim u staro gvozdje?? :)


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Apr-2010 1:08 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Ma nema ljutnje. Zaboravljam da koristim smajlije. :D

Neznam nikoga ko otkupljuje zamajce, lamele itd. a i predpostavljam da bi za sve to dobio prilično smešne pare. Možda da pokloniš ceo set skupljačima sekundarnih sirovina? Ako se dobro sećam oni se u Novom Sadu skupljaju na Temerinskom putu. ;)

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Apr-2010 1:22 
Pa verovatno ce otici tamo (mada nisam siguran da mislimo na isto), mada je i ovo na sta ja mislim na Temerinskom putu... :) Kako god... :D


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2010 10:36 
Pa nije valjda da i takve stvari crkavaju na Mazdi?
Koliko vidim, radi se o automobilu iz 2004. god. ...???
Ako je to tako grdno sam se prevario kupujuci 6-icu.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22-Apr-2010 11:40 
Mazda lover
User avatar

Joined: 13-Apr-2010 9:43
Posts: 857
Location: Novi Sad
Automobil: Mazda 1500
Lokacija: Novi Sad
Nije Mazda kriva, cak njeni RF motori su bas Mazdini, za razliku od 1.8 i 2.0, koji je cisti Ford. Bljak.

Danasnji napredak tehnologije prouzrokuje vise stvari, a to je da to sto uzivas u mirnom radu dizela, maloj potrosnji, odlicnim performansama, velikom obrtnom momentu, moras da platis kroz eksploataciju kasnije, a to su dizne, protokomeri, plivajuci zamajac, itd.

Plivajuci zamajac je u stvari dupla ploca, izmedju koje se nalaze federi, koji ublazuju udarac koji primi lamela, pri otpustanju. Nekad je lamela nosila te opruge, dizeli duple, ali sada ne postoji materijal koji moze da izdrzi taj obrtni momenat na duge staze.

I to nije problem samo sa Mazdom, i Toyota, Honda, svi koji imaju moderne commonrail dizele su u istom problemu.

Vecina Mazdi 6 sa RFT motorom je stigla kao druga ruka, znaci sa preko 100k+ km, i prethodni vlasnik je preskocio tu skupu zamenu, ali drugog vlasnika je sacekala i eto problema..

Nije Mazda kriva, cak da vozis Passat TDI bi plakao mnogo vise, da ne pominjem JTD, HDI, CDI motore..

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22-Apr-2010 1:07 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Mala ispravka. U 6-ici 1.8l i 2.0l su Mazdini L8 i LF motori. Fordovi Duratec 18 i Duratec 20 su isti ti Mazdini motori koje po (labavoj) licenci proizvodi i sklapa Ford i označava svojim kodnim oznakama (CGBA, CGBB, CHBA, CHBB itd. za 1.8l odnosno CJBA, CJBB itd. za 2.0l). Obzirom da Duratec motore ne isporučuje Mazda već ih Ford sam pravi otuda i lošije ponašanje u eksploataciji. ;) Kako je ford "poznatiji" proizvođač od Mazde razumljivo je da se ljudi prevare pa pomisle da je obrnuto.

Kad već pišem o tome da napomenem i sledeće. Mazda 6 je 100% čistokrvna, japanska Mazda. Ford je taj koji je uzeo licencu za Mazdinu G (GG i GH) platformu i iskoristio je za Mondeo te je u paketu uzeo i licencu za motore. Kod Mazdi 3 i 5 je, nažalost, situacija obrnuta (rađene na osnovi Focus i C-Max), ali su i kod njih 1.8l i 2.0l benzinski motori i dalje Mazdini L8 i LF. Možda je i to jedan od razloga što ljudi misle da je 6-ica rađena na osnovu Mondea.

I za kraj mali "genetski kod" Mazdine L serije motora (obratite pažnju na progresiju prečnika klipa i hoda klipa).

Oznaka motora ***** Prečnik klipa ***** Hod klipa
L8 ***** 83.00 ***** 83.10
LF ***** 87.50 ***** 83.10
L3 ***** 87.50 ***** 94.00

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22-Apr-2010 1:46 
Mazda lover
User avatar

Joined: 13-Apr-2010 9:43
Posts: 857
Location: Novi Sad
Automobil: Mazda 1500
Lokacija: Novi Sad
Zanimljiv info, covek se uci dok je ziv... :)

Mada, meni je to svejedno, ja kad nabavljam delove, uvek mi pisu i jedno i drugo, kod nas je 85% 6 dizel, u obe verzije, dok su 1.8 tek poneki, imamo 2 MPS, jedan u garanciji, jedan kod mene, i mislim da je jedan 2.0 obicni bio..

A ima i jedan 2.3 sa 166 ks, no to je razbuseni 2.0.

U svakom slucaju, globalizacija ide samo na stetu japanaca, tu je Nissan sada najkriticniji, sa svojim uplivom Renault tehnologije, Toyota, Honda i vecinom Mazda se jos drze, dok manji od njih vec uzimaju tudje motore(Mitsubishi, Suzuki...).

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2010 4:59 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
jamaz wrote:
Pa nije valjda da i takve stvari crkavaju na Mazdi?
Koliko vidim, radi se o automobilu iz 2004. god. ...???
Ako je to tako grdno sam se prevario kupujuci 6-icu.


Ne znam cemu ovakav komentar, nista nije pravljeno da traje vecno, sve ima svoj rok trajanja. Drugo je sto je na nasem podneblju navika da kupis auto i umres sa njim, a u medjuvremenu budzis da bi se vozio jeftino.

Toga vise nema ni kod jednog proizvodjaca automobila sa novijim modelima (od 2000, pa nadalje).

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2010 10:06 
Site Admin
User avatar

Joined: 11-Nov-2009 11:27
Posts: 2430
Location: Beograd
Automobil: Honda CR-V, Mazda 5, Berlingo
Lokacija: Beograd
Treba shvatiti da je zamajac kod dizela, postao potrosni deo, ne nesto sto moze da se pokvari, a ne mora, nego kao nesto sto ce sigurno da rikne, kao sto su plocice, diskovi, samo je pitanje kilometraze, tipicne kilometraze kad se to moze ocekivati su izmedju 150k i 200k km (ovo naravno nije pravilo, kao sto nekome diskovi traju 50k a nekome 150k, zavisi naravno od stila voznje).
Ovo naravno vazi i za Mazdu i Hondu i audi i mecku i BMW i Toyotu i ....


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 24-Apr-2010 10:09 
Ja mogu da slikam moj pa da stavim slike, ali neko drugi mora da pise o tome kako funkcionise... :)


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 24-Apr-2010 10:11 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
Molim te uslikaj, bas me zanima iz prve ruke!

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Apr-2010 11:10 
Evo par slika... Idu redom kako sam rasklapao, tu su zamajac, korpa i lamela... Trebalo bi vec skoro svi da znate sta je sta... :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 24-Apr-2010 11:13 
...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 24-Apr-2010 11:15 
To je to od mene, sada neko drugi moze da nastavi... :)
Inace samo mi fali druk lezaj, ostalo sve stavljeno kako ide jedno u drugo, i postepeno odvajano, samo slike nisu stavljene redom, ali moze se skontati... :D


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 06-May-2010 11:14 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 08-Feb-2010 10:16
Posts: 30
Location: Zemun
Automobil: Mazda 6 i 323GTR 1.8Turbo 4x4
Lokacija: ZEMUN
Taj set traje od 50.000km do 150.000km. Sve zavisi kako se vozi auto!
Ja sam na mojoj menjao na 120.000km.

_________________
www.zoomzoom.rs


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-May-2013 11:17 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2442
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Niko ne spominje koja je cana ovog poduhvata. Za sada moje kvačilo je extra ali pošto planiram da je dugo vozim naravno da ću i ja doći na red da ga menjam.

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-May-2013 11:32 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5026
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Imaš zamenske i kvalitetne setove kvačila. Ja ću videti koja je cena onako informativno, preko jedne kombinacije. Mada je kod mene takođe sve u redu, ali i ja planiram duže da je vozim! :cool:

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-May-2013 11:40 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5026
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Sachs setovi nisu preterano skupi, a dobro su se pokazali kod onih koji ih koriste.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-May-2013 11:41 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Ja sam se već "raspitao" iako mi je auto na 93.000 Km. :lol:

Komplet set kvačila (korpa, lamela i druk ležaj) sa plivajućim zamajcem (proizvođač Sachs ili LuK) je oko 600 EUR. može i niže u zavisnosti koliko si "dobar" sa odgovarajućim ljudima. ;)

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-May-2013 1:04 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2442
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Ok cyba ako ne dao Bog bude trebalo , upoznaćeš me sa "odgovarajućim ljudima" nadam se ! :(

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-May-2013 9:20 
Mazda driver
User avatar

Joined: 17-Nov-2012 8:22
Posts: 101
Automobil: Mazda 6 2.0TiCD
Lokacija: Indjija
Ja sam prijatelju doneo iz Slo LuK zamajac 490€,traje vec 80.000km i ne pokazuje znake zamora. E sad,njemu je orginal set trajao oko 160.000 (mada nije siguran u kilometrazu po servisnoj iz It),dok je kod mene na 180.000km zamenjen set kvacila,a zamajac mi nisu zamenili u servisu uz obrazlozenje da je "dobar". :shock: Malo sam se plasio te "operacije",ali evo vec 50.000 6-ca pliva po putu kao prvog dana! :lol Da napomenem samo da moja 6-ca ima 70-80% kilometara uradjeno na auto-putevima.

_________________
Kakva bi tisina nastala kad bi ljudi govorili samo ono sto znaju...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-May-2013 9:23 
Mazda driver
User avatar

Joined: 17-Nov-2012 8:22
Posts: 101
Automobil: Mazda 6 2.0TiCD
Lokacija: Indjija
Evo i linka i cena iz Slo.... http://www.olef.si/luk.htm#vrh

_________________
Kakva bi tisina nastala kad bi ljudi govorili samo ono sto znaju...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net