Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave motora

Post Reply
musicm
Mazdaš u povoju
Posts: 17
Joined: 18-Mar-2018 12:05
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Odakle nam dolazite (where are you from): Bosna i Hercegovina Bugojno

Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave motora

Post by musicm » 24-Jun-2018 10:37

Pozdrav,

interesuje me mišljenje onih koji su to radili na svom Mazda 6 ili nečijem vozilu odnosno mišljenje majstora ?

Naime, nedavno sam zamijenio vodenu pumpu, nasuo 3 litra G12 i ostatak vode. Dva dana poslije, uspio sam dosuti još skoro litar vode, prelivna posuda skoro puna G12.

Pojavila mi se sumnja da je dihtung glave prosviro na nekim mjestima i da motor pritiskom tjera vodu u prelivnu posudu ?

Ima li neko da je radio zamjenu dihtunga glave, koliko košta investicija otprilike, koji je to red veličine...

I da li će "gubljenje vode" kao problem biti riješen zamjenom dihtnga, i ravnanjem glave ?

Glava i blok su dva dijela, koliko znam, mora li se cijeli motor raskopati i radi li se ravnanje i bloka i glave ?

Volio bih čuti vaša mišljenja.

Inače moj auto ima na satu preko 330k

User avatar
chupo
Mazda lover
Posts: 548
Joined: 21-Jul-2016 10:02
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda Premacy / Hyundai Accent
Odakle nam dolazite (where are you from): Loznica/Niš

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by chupo » 24-Jun-2018 8:55

Dao bi ti jedan savet, nemoj da pocinjes od najkomplikovanijeg i najskupljeg resenja problema, jer dihtung glave retko crkava osim ako motor nije zestoko cepan ili pregrejan.

Pojasni nam simptome, vodu dosipas u hladnjak, a onda nakon voznje prelivna posuda bude puna vode? Tu bi prvo krenuo od cepa hladnjaka, koji posle X godina zna da zablokira i pusta tecnost u jednom pravcu a ne u drugom. Jeli na tvom sistemu prelivna boca pod pritiskom ili ne?

Imas li belog dima iz auspuha u voznji? Pregreva li se auto u radu, pogotovu na vecim i duzim usponima?
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 432.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 14.500 KM

musicm
Mazdaš u povoju
Posts: 17
Joined: 18-Mar-2018 12:05
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Odakle nam dolazite (where are you from): Bosna i Hercegovina Bugojno

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by musicm » 24-Jun-2018 9:58

Prelivna posuda ne može biti pod pritiskom jer ima crijevo koje ide iz hladnjaka čepa do prelivne samo se utakne u rupu na prelivnoj kao višak, bez zaptivanja okolo, samo je ubačeno crijevo, a čep hladnjaka kad otvori pod pritiskom pusti taj "višak vode" u prelivnu posudu.

To sam primjetio dva dana poslije mijenjanja vodene pumpe.

Zašto sumnjam na dihtung, u radu motora otvorim čep hladnjaka kad je auto normalno zagrijano kazaljka na sredini, mnogo balončića kad otvorim čep, i pustim onako otvoren da radi, pa počne da preliva pa se vrati i tako.

Možda je to normalno, meni kao laiku je sumnjivo. ovdje ne znam da iko ima CO2 tester kojim bi lahko utvrdio dali su ti balončići normalni ili su došli iz cilindara pa nabijaju pritisak.

Auto se ne grije danas je na dužoj relaciji prema moru sve bilo ok, pratit ću kroz koji dan kako će se ponašati u povratku.

P.S. bojim se kad to raskopa majstor da će mi reči e pored dihtunga bilo bi dobro da se zamijeni pa nabroji x dijelova, ode investicija daleko, a auto sa 330k na satu.

User avatar
mazdapremacy
Mazdolicus Maximus
Posts: 1147
Joined: 15-Jul-2010 1:43
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): mazda PREMACY 2.0 DiTD
Odakle nam dolazite (where are you from): Leskovac

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by mazdapremacy » 24-Jun-2018 11:35

I kod mene dok radi motor prska kad se otvori cep.
Kad menjas antifriz posle jednog ili dva zagrevanja motora a gledaj i grejanje da ukljucis da protera i odatle vazduh, vazduh izadje u bocu a tecnost iz boce ga zameni u sistemu, zavisi koliko je vazduha bilo moze celu bocu da skine prvi put.
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE

User avatar
626_GW
Mazdolicus Maximus
Posts: 2162
Joined: 01-Jun-2013 7:10
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Odakle nam dolazite (where are you from): Novi Sad

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by 626_GW » 25-Jun-2018 8:16

Ako su baloncici u posudi najverovatnije dihtung...
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Djole
Moderator
Posts: 6612
Joined: 23-Aug-2010 2:18
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Odakle nam dolazite (where are you from): Beograd

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by Djole » 25-Jun-2018 9:57

Pa valjda bi mesao ulje i vodu da je dihtung glave otisao... ;)
Inace kod zamene dihtunga, obradjuje se samo glava jer je aluminijumska pa se usled pregrevanja iskrivi i onda ne dihtuje.
Blok je od celika, tesko se krivi i ne obradjuje se.

User avatar
626_GW
Mazdolicus Maximus
Posts: 2162
Joined: 01-Jun-2013 7:10
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Odakle nam dolazite (where are you from): Novi Sad

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by 626_GW » 25-Jun-2018 10:20

Pa zavisi gde je probio dihtung ;)

Pritisak u sistemu i baloncici su uglavnom to, nazalost...
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
mazdapremacy
Mazdolicus Maximus
Posts: 1147
Joined: 15-Jul-2010 1:43
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): mazda PREMACY 2.0 DiTD
Odakle nam dolazite (where are you from): Leskovac

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by mazdapremacy » 25-Jun-2018 5:56

Ja sam mislio da mu prska kad otvori hladnjak, a ne bocu.
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE

musicm
Mazdaš u povoju
Posts: 17
Joined: 18-Mar-2018 12:05
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Odakle nam dolazite (where are you from): Bosna i Hercegovina Bugojno

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by musicm » 27-Jun-2018 9:06

da, prskanje nije explozivno da me okupa, ali mogu se primjetiti balončići, a najveća mi je sumnja upravo to da je prelivnu napunio haman do vrha, pa sam mogao dodati još cijeli litar vode u hladnjak, tako da je sada mjera 50:50 3litra G12 i 3 litra vode.

e sad, kolika je šansa da mi je čep hladnjaka "popustio" tj. opruga pa ne stvara dovoljan otpor tečnosti i propušta...

Što se tiče ulja, mogu reći da je motor veoma zahvalan po tom pitanju, od zamjene do zamjene ulja, ne osjetim da se nivo pomakeo, uvijek isto.

Na šipki za mjerenje nivoa ulja ne mogu primjetiti balončiće, ulje je čisto, nivo uvijek isti.

Pratit ću ga još neko vrijeme prije nego se odlučim na zamjenu dihtunga, i ravnanje glave, što za sobom vodi poliranje ventila i šta sve još ide, zamjena podloški na diznama.

U svakom slučaju, ne smijem uči u zimu sa "dosipanjem vode" ili rashladne tečnosti što je poskupo.

Zna li neko koja je cijena seta dihtunga koji se moraj zamijeniti kad se radi ravnanje glave.

User avatar
Guslar
Mazdolicus Maximus
Posts: 2397
Joined: 29-Sep-2012 9:33
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda 6
Odakle nam dolazite (where are you from): Despotovo- Bačka Palanka

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by Guslar » 27-Jun-2018 9:54

25€ je dihtung.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!

musicm
Mazdaš u povoju
Posts: 17
Joined: 18-Mar-2018 12:05
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Odakle nam dolazite (where are you from): Bosna i Hercegovina Bugojno

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by musicm » 29-Jun-2018 10:35

Hvala svima na odgovorima,

nego imam još jednu sumnju, opravdanu ili ne, povečano maglenje vjetrobranskog stakla, možda zbog kiše koja pada danima (u sred ljeta), a možda je mali hladnjak "prokapao", kako utvrditi pravu dijagnozu.

User avatar
Mare123
Mazdolicus Maximus
Posts: 2726
Joined: 01-Feb-2014 4:06
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Alfa 159
Odakle nam dolazite (where are you from): Beograd

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by Mare123 » 29-Jun-2018 11:38

Mozda je i filter klime zaprljan. Treba i to proveriti i zameniti ako nije skoro menjan.

User avatar
chupo
Mazda lover
Posts: 548
Joined: 21-Jul-2016 10:02
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda Premacy / Hyundai Accent
Odakle nam dolazite (where are you from): Loznica/Niš

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by chupo » 30-Jun-2018 8:10

Ako si koristio klimu za odmagljivanje stakala, gotovo sigurno da ce ti se sajbna kad ugasis auto zamagliti, znam iz iskustva kod mene, filter kabine menjam redovno. Proveri odvod vode od klime, mozda je zacepljen, ja sam imao taj problem, ali tada je voda prelivala u prostor gde su suvozacu noge.

Takodje vidi da ti sistem nije prebacen u mod za recirkulaciju, garantovano ce ti tada magliti stakla.
2002 Mazda Premacy 2.0 DiTD - 432.000 KM
2007 Hyundai Accent 1.6i GLS - 14.500 KM

musicm
Mazdaš u povoju
Posts: 17
Joined: 18-Mar-2018 12:05
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Odakle nam dolazite (where are you from): Bosna i Hercegovina Bugojno

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave mot

Post by musicm » 03-Jun-2019 10:27

Samoo da javim, glava je poravnata u Maglaju kod majstora Hajre.

Ventili očićšeni, nove gumice, nova lezista, novi dihtung glave.

Dan poslije Mazda je prošla test BiH-Njemačka i nazad, cca 2000 km za 2 dana. Rashladna tečnost je na istom nivou, tj. ne može se više nadosuti u hladnjak.

Samo da napomenem, trenutno na satu 364 000 km.

musicm
Mazdaš u povoju
Posts: 17
Joined: 18-Mar-2018 12:05
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Odakle nam dolazite (where are you from): Bosna i Hercegovina Bugojno

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave motora

Post by musicm » 12-Aug-2019 9:51

Pozdrav svima,

da se javim sa jednom lošom viješću, da je ravnanje glave i sva halabuka oko toga trajala tri dana, sve super naravno, rekao bi čoek da se nešto i napravilo, te ravnaj glavu, te dihtung novi, semerinzi, ventili uglanjcani, aman zaman, da bi auto super radio cca 3 mjeseca, dan gore dole.

jedna mala digresija, prije toga otprilike 2 mjeseca poslije obrade, počeše dizne zveckati. Naravno, gospodin majstor kad je radio "obradu" vratio je stare podloške dizni, po onom našem balkanskom receptu "doći ćeš ti meni opet" i naravno platiti uslugu, odvezem auto, zamijeni podloške, i naravno naplati uslugu, al nejse, hajmo dalje...

I neki dan šok, temperatura ode u nebesa, opet na crveno područje, otvorim čep, i dospem preko litra tečnosti, jednom riječju razočaran i u majstora i posao koji je obavio.

da ne spominjem cifru od skoro 1000 KM, dok sam sve sredio i dotego, novi zupčasti, novi španeri, i na kraju imam opet isti problem.

Odvezem auto reklamacija, kaže majstor pušta na na gumicu, to je ono, hajmo od crijeva krenuti pa nabahat ćemo zar, ok, zamijenimo to, misleći evo ga, rješenje tako lahko.

Naravno dva dana poslije voda je iscurila Boga pitaj gdje, da li kroz cilindre, turbinu, ja više pojma nemam, a živci naravno na rubu.

I naravno prvo što ću promijeniti je majstora, a nakon toga i auto koji mi se svaki dan sve više gadi.

Ne znam više ko se više unio u analizu problema i ja i sva familija oko mene.

Kome vjerovati da će napraviti dobar posao danas.

User avatar
skydriver6
Mazdolicus Maximus
Posts: 4731
Joined: 07-Dec-2012 11:37
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Odakle nam dolazite (where are you from): Slovenija

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave motora

Post by skydriver6 » 13-Aug-2019 7:16

Kad tako krene najbolje se resiti auta. Jer ces se tako resiti i majstora. Kad krene kraja nema, a da na kraju vlasnik auta treba i da dijagnostikuje i da stoji iza svoje dijagnoze jer jedini placa. Govorim iz iskustva. Tako je meni sestica karavan progutala para vise nego sam auto sto vredi i kad sam mislio da sam sve resio prodao je za bagatelu. Ali jbg, crko joj je motor pola godine kasnije.

Poslano z mojega SM-G965F z uporabo Tapatalk


User avatar
amar1994
Mazdolicus Maximus
Posts: 1191
Joined: 25-Oct-2015 12:57
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda 3 1.6CD 2012(85KW-116ks)
Odakle nam dolazite (where are you from): Sarajevo

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave motora

Post by amar1994 » 18-Aug-2019 11:50

Tebi je potreban dobar majstor a ne sarlataner...najmanje je auto kriv uvijek,nemar prethodnih vlasnika i nestrucnost majstora im dohakaju i onda ne valja inzinjer/mazda,a znaju popravit samo 1.6d i 1.9tdi eventulano(a i to vecina povrsno radi)...


Evo strucnjaka za mazGe: Zee_Bosnia
https://www.olx.ba//profil/Zee_Bosnia


ako on ne moze rjesiti onda je prodaj..


User avatar
Guslar
Mazdolicus Maximus
Posts: 2397
Joined: 29-Sep-2012 9:33
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda 6
Odakle nam dolazite (where are you from): Despotovo- Bačka Palanka

Re: Mazda 6 2.0 100kW dizel 2003 godina, ravnanje glave motora

Post by Guslar » 19-Aug-2019 3:09

Upravo to! Auto nikada nije kriv. I mnogo lošiji brendovi prelaze brdo kilometara pri redovnom održavanju a ne Japanci koji su uvek sinonim za izdržljivost!


Послато са SM-A505F помоћу Тапатока

Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!

Post Reply

Return to “Motor, menjač i prenos”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest