It is currently 17-Dec-2018 12:10


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
PostPosted: 11-Apr-2018 10:15 
Mazdaš u povoju

Joined: 18-Mar-2018 12:05
Posts: 8
Automobil: Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Lokacija: Bosna i Hercegovina Bugojno
Poz,

imam problem sa Mazdom, prije mjesec dana sam promijenio set kvačila, ubačen je potpuno nov LUK ov set kvačila, i polovan zamajac.

Ne trese, auto vozi lijepo, kad šaltam u hodu ima blago preuzimanje večeg stepena prenosa, sve u svemu mnogo ljepša i ugodnija vožnja nego prije sa starim zamajcem.

Ovih par dana imam problem sa rikvercom, teško šalta, ponekad ubacim u prvu i malo krenem pa onda šaltam u rikverc.

Ima li neko ideju, da nije zbog radova koje majstor nije uradio kako treba, postoje li sajle kod birača brzina, može li se nešto podmazati.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Apr-2018 11:01 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 459
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Mislim da ti nije problem do sajli (a 99% da ih tvoj model nema i da je kao i kod mene kruta veza), a problem moze da bude u tome sto rikverc nema sinhron, pa onda se desi da zupcanici nece "da udju". Moj majstor kaze da je to normalna pojava, kod mene je tako godinama od kako sam kupio auto, a resenje je da ako nece u rikverc malo pustis kvacilo i ubodes poziciju.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Apr-2018 11:48 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 14-Nov-2009 6:14
Posts: 1690
Location: U kanalu ;)
Automobil: Mazda 323 f BA 1.5
Lokacija: Pancevo city
Ima sajle :palac a ostalo je tacno :bravo


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 19-Apr-2018 11:56 
Mazdaš u povoju

Joined: 18-Mar-2018 12:05
Posts: 8
Automobil: Mazda 6 2003 2.0 D 100kw
Lokacija: Bosna i Hercegovina Bugojno
Poz,

hvala na odgovorima, majstor me odgovorio da radimo "ozračivanje" cilindara kvačila, i pokazao mi fazon, da uvijek prvo ušaltam u prvu i drugu pa tek onda u rikverc, jer rikverc nema sinkro.

Nije baš sretno rješenje, jer mi se desi da nekad neče u prvu kako treba...


Pošto auto ima 331 k na satu, sasvim je očekivano da mjenjač ne radi kao nov, mada Mazda ima izražen klik pri šaltanju, svaka brzina se osjeti kako uklapa.

Volio bih opet da čujem neko mišljenje, dali je pametno npr. zamijeniti ulje mjenjača, jeli neko pokušao, ima li efekta barem malo, i koje odabrati :-) ?

P.S. Gledao sam kad je u pitanju ozračivanje cilindara kvačila, da se odvrne ozračni šaraf na cilindru kod mjenjača i dosipa se ulje gore u bocu, navodno taj balončić zraka sam iziđe nakon dosipanja određene količine ulja za kvačilo... jeli neko pokušao tako ozračiti kvačilo, neki majstori kažu da "pumpanje kvačila" pa odvrtanje šarafa nakratko nije uvijek efikasno, kao kod kočnica.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 9:01 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 459
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Ja sam pre dve godine menjao ulje u menjacu, po manualu kaze da bi trebalo da se menja na svakih 100k kilometara. Uzeo sam ulje neko najobicnije po specifikaciji valjda 75W-90 i promenio kod drugara ono sto je u menjacu. Tada sam takodje menjao i ulje u sistemu servo volana. Ulje iz menjaca je bilo skroz crno, a ja koliko sam tad bio upucen nikada nije menjano, bar ne kod mene i mog strica koji je bio prethodni vlasnik auta, znaci nekih skoro pa 150k, a mozda i vise. Kada je ulje zamenjeno osetilo se da menjac mnogo bolje ide u brzine, nekako lakse i preciznije, ali je i po hladnim danima dok se motor ne zagreje poceo da "krci" iz cetvrte u trecu. U sustini boljitka ima, ali takodje mozes da izazoves manje ili vise ozbiljan problem, odluka je na tebi :) .

Sto se cilindra kvacila tice, kada sam menjao ulje u kocionom sistemu, menjali smo na sva cetiri tocka i ozracavali, medjutim kada sam majstora pitao da ozracimo i kvacilo rekao je da ga ne diramo jer time mozemo ostetiti cilindar koji je kod menjaca (sporedni ili slave cilindar) i da on moze da procuri, pa sam od zamene odustao.

Ako je menjac u skorije vreme skidan, moze da se desi da kvacilo nije dobro ozraceno i da ima vazduha, ali bi pretpostavljam osetio mekanu pedalu ili neki slican simptom (propadanje kvacila valjda), jer nisam nikada imao takav problem pa neznam sta su simptomi.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 9:28 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5038
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Ja sam na svakom autu menjao ulje u menjaču i često sam mislio da ću rešiti neke probleme sa šaltanjem, naročito na mazdi 6 karavan koju sam imao. Ali nikada nije bilo nikakve razlike, ni najmanji boljitak nisam osetio. Kada sam za oktaviju zvao ovlašćeni da pitam pored malog servisa za zamenu ulja u menjaču (do 225.000km nije menjano), rekli su mi da je na oktaviji ulje u menjaču "for life" i nije predviđeno da se menja.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 1:26 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
To je uglavnom jer nema sinhron, ali prekontrolisi i sve nosace menjaca... Mozda je malo "pao" pa zeza vise nego sto treba. Uvek ubacuj u rikverc samo kad si u mestu. I cim osetis da nece nemoj siliti vec pusti i stisni opet kvacilo. Obrati paznju da kvacilo stisnes skroooooz do kraja...

Desava se, tako je bilo ponekad i na mojoj 626...

Ulje sam menjao par puta na razlicitim autima i nikad problema, moze da se desi shit pogotovo na automaticima, ali to u vecini slucajeva znaci da je menjac bio pri kraju (za automatski samo se odnosi).

Za pocetak proveri jel ima dovoljno ulja i obavezno dolij ako fali. Ako menjas ispostuj do kraja specifikaciju, dosta je bitna ona GL/Dexron oznaka ili kako se zvase vec sam zaboravio... Uglavnom neki menjaci imaju cini mi se mesingane zupcanike pa ih neodgovarajuce ulje pojede tako nesto - ispitaj to na netu ako ne mislis da postujes fabricku preporuku :D

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 2:26 
jr. Mazdaš
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 66
Lokacija: Niš
Mene su učili stari vozači sa mnogo pređenih kilometara, da uvek pre startovanja motora nagazim papučicu kvačila i izbacim ručicu iz brzine, da ponovo nagazim papučicu kvačila do kraja i onda startujem motor.

Takođe pre polaska sa parkinga da nagazim kvačilo i da prošetam menjač kroz sve brzine, onda da ubacim u prvu ili rikverc i krenem u zavisnosti na koju ću stranu.

Ja se tog pravila uvek pridržavam i nikad nisam imao problem sa bilo kojim menjačem bez obzira da li ima sinhrone ili ne. [emoji6]

Ako neznaš koje ulje ide u menjač, ja ću videti u mom manualu. [emoji3]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 3:38 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5038
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Haha, ma to možda kod kečeva. Današnji automobili ako su iole koje normalne marke ne zahtevaju nikakve procedure oko menjača. Ni ja nisam imao hroničnih problema sa menjačem, uvek upalim i krećem. Čak i u brzini palim kada startujem u toj brzini.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 7:03 
jr. Mazdaš
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 66
Lokacija: Niš
[emoji684]Ma bolje je ipak da se pali kad je auto u leru sa pritisnutom papučicom kvačila! Ne piše to bezveze u manualu Mazde 6 2002-2008, u delu startovanje motora :banana[emoji6]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 8:05 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Za start za kvacilom za plivajuci zamajac valja tako

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 8:28 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 459
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Zar nije pravilo da se svaki auto startuje sa stisnutom kocnicom i kvacilom? Cak i ako je auto u leru, alnaser mora pri paljenju da okrece i sklopove unutar menjaca, ne samo motor, i time ce pogotovu zimi morati dosta vise da se muci.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 10:36 
jr. Mazdaš
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 66
Lokacija: Niš
@musicm,

Evo ovako piše u manualu za mazdu 6 dizel GG, GY.
Ulje u ručnom menjaču API-servis GL-4 ili GL-5 SAE 75W-90.
Idu fotografije "Tehnički podaci".

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka
ImageImage


Last edited by Giga on 21-Apr-2018 3:58, edited 2 times in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 10:49 
jr. Mazdaš
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 66
Lokacija: Niš
chupo wrote:
Zar nije pravilo da se svaki auto startuje sa stisnutom kocnicom i kvacilom? Cak i ako je auto u leru, alnaser mora pri paljenju da okrece i sklopove unutar menjaca, ne samo motor, i time ce pogotovu zimi morati dosta vise da se muci.
Stisnuta kočnica onda kad se povlači ili spušta ručna i kod paljenja ( važi za dizel motore). Kvačilo uvek kod paljenja, bez obzira da li je menjač u brzini ili u leru. Može i ovako i onako, kako ko voli, ali se od strane proizvođača preporučuje paljenje motora kad je menjač u neutralnom položaju ili narodno rečeno "u leru", sa stisnutim pedalama kočnice i kvačila.
Neznam zašto tako treba ali tako piše u manualu???:glup
[emoji3]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Last edited by Giga on 21-Apr-2018 4:01, edited 4 times in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 20-Apr-2018 11:04 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1187
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
I u uputstvu za premacy pise start s kvacilom nezavisno od vremena. Zimi vise skoce obrtaji znacajno.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Apr-2018 7:03 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Daj ti skeniraj to uputstvo na PDF fajl :) Jer je na "nasem" jeziku :D

Napisase 1.3 umesto L3 (2.3)...

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Apr-2018 11:46 
jr. Mazdaš
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 66
Lokacija: Niš
626_GW wrote:
Daj ti skeniraj to uputstvo na PDF fajl :) Jer je na "nasem" jeziku :D

Napisase 1.3 umesto L3 (2.3)...
Piše L3 nego zbog lošeg snimka izgleda kao 1.3 [emoji3]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Apr-2018 12:12 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Dobro je ja vec rek'o izgubljen u prevodu :D

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Apr-2018 4:13 
jr. Mazdaš
User avatar

Joined: 28-Mar-2018 3:25
Posts: 66
Lokacija: Niš
626_GW wrote:
Dobro je ja vec rek'o izgubljen u prevodu :D
Uredio sam malo fotografije, sad se bolje vidi.[emoji3]

Nemam vremena da isto skeniram a i nešto se mnogo ne razumem u ove moderne tehnologije[emoji848]:glup

Pa, ako nešto nekog zanima iz manuala neka piše a ja ću uz komentar nalepiti fotografije.[emoji6]

Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 21-Apr-2018 10:36 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1187
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Dole pise 1.3 gore L3 mada nije nesto problematicno kako god.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2018 6:51 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
E to, to sam mislio. Znaci ipak ne moram jos dioptriju :D

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Apr-2018 10:08 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1187
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Hahahaha sve je na mestu

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net