It is currently 16-Dec-2018 7:58


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04-Aug-2018 4:34 
Mazdaš početnik

Joined: 30-Oct-2011 8:34
Posts: 33
Automobil: Mazda 626 DiTD
Lokacija: Vrbas
Kao sto u naslovu pise,za ovih 7 godina koliko je kod mene,nikad nisam cuo cak ni po najvecim vrucinama da je ukljucio ventilator hladnjaka. Prosle godone sam imao igranku vracajuci se saletocanja iz CG na 40+ stepeni,negde u Uzicu,kaa se stvorila kolona iza kamiona,gde sam morao drugom ici i na nekih 2100-2300 rpm,odjednom se klima iskljucila,pocelo da duva vruce i skazaljku temp u momentu nabio u maksimalno...odmah aktivirao grejanje i izduvavanje na maks,cim je spla kazaljka na 3/4 skale stao...ali ni tada nisam cuo ventilator. Verovatno je tada prokuvao,i poceo gubiti rashladnu tecnost,al ne nesto bitno,da bi kulminiralo totalnim gudbitkom tecnosti ,tj da je nabijao pritisak u rashladni sistem preko 2 bara. Elem,sve sredjeno tada,i po recima majstora koji se bavi mazdama,skoro nikad se ne pale ventilatori zbog velikog hladnjaka,ali j..i ti to kada prokuva. Elem,sve ispravno i ventilatori i termostat itd...da li neko uopste ima iskustva sa ovakvim slucajem?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-Aug-2018 8:58 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 459
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Iako nemam taj model auta, imam auto sa istim motorom.

Da ovaj auto retko pali ventilator je tacno. Dizeli manje proizvode toplote od benzinaca, pogotovu na leru. Praksa je pokazala, ventilator mi pali kada duze stojim u koloni, recimo prelazim u bosnu, ili kada je voznja u gradu kreni stani. Takodje se vent pali na duzim usponima, svaki put kada se penjem uz kadinjacu on se upali, osim kada je bas jaka zima. Penjanje na Zlatibor obavezno upali vent.

Po servisnoj knjizi prvi ventilator se pali na 100C, drugi na 110C, pod uslovom da kao kod mene na premasiju imas dva. Kada upalis klimu oba venta (opet ako ih imas dva) moraju da rade zajedno sa kompresorom. Rad ventilatora kontrolise ECU preko releja, mozda su releji losi, mozda je oslabio motor ventilatora,ili je los ECU naravno to se sve da ispitati.

Kada sam imao problem sa pregrevanjem, proverio sam rad ventilatora time sto sam u mestu nabio gas od 2500 obrtaja i cekao, posle par minuta ventilator se upalio, ja vratim auto na ler, on se malo kasnije ugasi. To bi trebao da bude normalan rad ventilatora, na svakom autu. Probaj tako na tvom i vidi radi li ti vent. Takodje ako imas diagnosis konektor ispod haube, prespajanjem TEN pina i GND, mozes ispitati rad ventilatora, oni se pale cim das gas dok motor radi.

PS. ECU klimu iskljucuje kada temperatura predje preko 110C.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-Aug-2018 12:12 
Mazdaš početnik

Joined: 30-Oct-2011 8:34
Posts: 33
Automobil: Mazda 626 DiTD
Lokacija: Vrbas
Hvala za ove informacije.

Trenutno je na servisu,čim stigne,probaću sa držanjem na 2500 obrtaja,ali već sam to radio,mada pre produvavanja na dihtungu,i nije palio ventilatore ali nije ni dizao iznad polovine skale temperaturu.

Što se tiče dijagnostike,imam taj konektor i probaću ( jel se ovo odnosi na sve greške? )

Inače ,da, ima dva ventilatora.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-Aug-2018 11:13 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7367
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
I ja na mojoj trojci 1.6CD za 8 god. nikad nisam cuo ventilator ni po najvecim vrucinama, ni u leru, ni na kontaktu, i to mi je uvek bilo cudno kako je toliko necujan... jer ne moguce da ne radi, a sve kako treba. I nikad ne podize skalu temperature preko pola, uvek zakucana! Samo kad je upaljena klima cuju se ventilatori kao mlazni avion.
Ocigledno su ga tako japanci projektovali. :)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-Aug-2018 1:04 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 4:06
Posts: 2823
Automobil: Alfa 159
Lokacija: Beograd
Isto bilo i kod mene na trojci. :)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-Aug-2018 1:17 
Mazdaš početnik

Joined: 30-Oct-2011 8:34
Posts: 33
Automobil: Mazda 626 DiTD
Lokacija: Vrbas
Da,i kod mene nije se čuo,al je dozvolio da prokuva ( pardon,ne dozvolio,nego prokuvao verovatno zbog nečeg drugog ) Inače,evo dok su mi kola na servisu,tj dok nisu tu kod mene,još jedna opaska prilikom prokuvavavanja... U tom trenutku kada je podigao temperaturu u maksimalnu skalu,kvačilo je omekšalo,a menjač tj ručica "stvrdnula" skoro do nemogućnosti manipulisanja sa njom...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 06-Aug-2018 11:08 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7367
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Mozda je to neka vrsta blokade, da se ne bi nastavilo dalje sa voznjom. ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net