It is currently 17-Nov-2018 3:13


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 16-Jan-2013 10:05 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 13-Nov-2009 5:11
Posts: 1613
Location: Zrenjanin
Automobil: 1990. 323f gt, 2004. M6 CD136
Lokacija: Zrenjanin
Interesuje me sta sve treba da se skida da bi se zamenile gumice ventila. da li je potrebno menjati i vodjice ventila, i sta se u tom slucaju skida. u pitanju je mazda 323f 1990. 1.8l DOHC.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 17-Jan-2013 12:01 
Mazda lover
User avatar

Joined: 30-Nov-2009 6:12
Posts: 649
Automobil: mazda 323 BJ
Lokacija: Resnik
Poklopac ventila, bregaste, svecice sa kablovima, razvodnik se vadi i i ako imas alat za za zamenu gumica bez skidanja glave onda se glava ne skida. Ako nemas alat, skida se glava. U oba slucaja se skida i zupcasti pa ga posle moras uzubiti kako treba.
Vodjice ne moras menjati ako nisu potrosene, to se meri, ali tad se vade ventili, tj skida se glava. U svakom slucaju, ako skidas glavu onda ti ne gine i zamena zaptivaca glave.
ovo je otprilike na osnovu iskustva, i slika za DOHC motor, al 1.6. Ne znam koja je konstruktivna razlika u odnosu na 1,8.
A tebi sam bese obecao disk sa uputstvom za 323bg sasija, i nikad to nismo realizovali. Kako da resimo to?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 17-Jan-2013 2:21 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 13-Nov-2009 5:11
Posts: 1613
Location: Zrenjanin
Automobil: 1990. 323f gt, 2004. M6 CD136
Lokacija: Zrenjanin
ma ja bih trebao menjati gumice ventila, pa sam mislio da odradim to dok auto stoji sad i ne vozi se preko zime. nemam alat, jel ima neki poseban? ne znam da li da radim i vodjice kad vec skidam, to se jos dvoumim. a za disk pa jedino da mi ga posaljes postom, ja cu platiti postarinu i ostale troskove.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 17-Jan-2013 4:17 
Mazda lover

Joined: 21-Feb-2011 3:12
Posts: 397
Automobil: mazda 3 BL mazda 323 1.3 BG
Lokacija: Sremska Mitrovica
Sad si i meni dao ideju jer ja treba da menjam dihtung dekle pa bi bilo dobro kad bi mogle i gumice da se ordade tom prilikom..bez skidanja glave. Mada kod mene su verovatno i karike za zamenu jer je malo veca potroshnja u pitanju. Jel ti troshi ulje i koliko? (na 500 ili 1000Km) btw evo ti jedan video na temu kako zameniti gumice pa mozhesh da steknesh neko iskustvo.. http://youtu.be/ob_4-F-m1FI
Ja ne bi sam smeo probati ali ti ako imash iskustva sa ovim stvarima verovatno cesh da uspesh ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 17-Jan-2013 12:37 
Mazda lover
User avatar

Joined: 30-Nov-2009 6:12
Posts: 649
Automobil: mazda 323 BJ
Lokacija: Resnik
Ja nemam taj alat, a nisam cak ni siguran jel moze bez skidanja glave
Pravi posao je kad menjas gumice da zamenis i vodjice, ali nije neophodno., zavisi od njihovog stanja.
Kontaktiraj Rokija.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 17-Jan-2013 12:39 
Mazda lover
User avatar

Joined: 30-Nov-2009 6:12
Posts: 649
Automobil: mazda 323 BJ
Lokacija: Resnik
Zaboravih, da poravnas glavu i islajfujes ventile. To je posao.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re:
PostPosted: 17-Jan-2013 1:06 
Mazda lover

Joined: 21-Feb-2011 3:12
Posts: 397
Automobil: mazda 3 BL mazda 323 1.3 BG
Lokacija: Sremska Mitrovica
tmanda323 wrote:
Ja nemam taj alat, a nisam cak ni siguran jel moze bez skidanja glave
Pravi posao je kad menjas gumice da zamenis i vodjice, ali nije neophodno., zavisi od njihovog stanja.
Kontaktiraj Rokija.


Mozhe i bez skidanja glave ali treba alat i josh vishe znanje kako to da odradish..video koji sam postavio upravo o tome govori ;) A naravno najbolje je skinuti glavu, poravnati a i onda fino vidish shta je sa klipovima i karikama pa i to odradish ako treba. Nazhalost ja sve ovo znam samo iz priche da je tako pa cu morati nekom struchnom da se obratim za ovaj posao :bag :)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 17-Jan-2013 4:54 
Mazda lover
User avatar

Joined: 30-Nov-2009 6:12
Posts: 649
Automobil: mazda 323 BJ
Lokacija: Resnik
Ja sam sebi radio sam, ali nebih drugom. Nemam uslova za kvalitetan remont, tako d ni sebi nisam najbolje uradio. al ide, ne zalim se


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 17-Jan-2013 7:11 
Mazda driver

Joined: 08-Nov-2012 6:53
Posts: 152
Automobil: mazda 626D,90 godiste
Lokacija: srbobran
kakav bi alat trebao,jel ima neko neku sliku,gledao sam klip,oni su to odradili uz pomoc vazduha,dali je to jedini nacin da se odradi ili ima jos neki?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01-Feb-2013 10:18 
Pogledaj ovaj link http://suzuki-club.ru/threads/48953/#post-915290
Tekst je na ruskom ...
Ovo sam ja odradio na SUZUKI WAGONU R+ zamenu gumica .
Treba da imas alat koji mozes sam da napravis ( tamo se se vidi skalamerija koju sam ja koristio )
Posle ovoga sam nabavio i one male alatke koje se vide na slikama ... tako da su mi olaksale posao .
Princip je da ventili ne upadnu u cilindar na klip ..... kroz rupu svecice guras konopce i nabijas ga u cilindar ... time popunjavas prostor i ovim ne dajes mogucnost da ventil upadne u cilindar ...
Zatim raznim kompresorskim rucnim alatom sabijas feder ventila i skidas njhiove granicnike , a zatim imas pristup gumicama , kose skidas spec kljestima ili necim slicnim ...
Posao je dugotrajan ali se odradjuje bez problema ...


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02-Feb-2013 12:58 
Moderator
User avatar

Joined: 12-Nov-2009 10:00
Posts: 2737
Location: Beograd
Automobil: Mazda 323F 1.8 DOHC,Lantis 1.5
Lokacija: Somewhere...
A Zasto menjas gumice, tj otkud znas da su ti (samo) one problem? Duvka, trosi ulje? Obicno su tu gumice maska a realan problem uljne karike...

_________________
Samo svemir i ljudska glupost su neograniceni, mada za svemir nisam bas siguran ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02-Feb-2013 8:51 
SIVO PLAVICASTI DIM :
Ako ti jutanje paljenje proprati oblacic sivo-plavicastog dima, a posle ga nema u toku voznje = najveca verovatnoca gumice
Isto tako kad naglo dodas gas recimo do 4000 RPM i naglo ga pustis , ako ga proprati dim = najveca verovatnoca gumice .
Ako tokom voznje iza sebe vidis trag dima iste boje = karike + sve ostalo
Treba videti koja viskoznost ulja ....

DIM BELE BOJE :
Kod jutranjge startanje je i normalna pojava - ovo je vise para . Ako je temepretaura vazduha u vecem minusu - moze da dimi i kad se motor zagreje .
Ako je temperatura u plusu , motor zagrejan - velika verovatnoca da rashladna tecnost ulazi u cilindre.
Razlozi su progoreo dihtung glave , majonez na cepu za ulje , nivo u kanti za tecnost dize se i spusta.

PROVERA KARIKA ( laicki ) :
Izvadi merac nivoa ulja .Startuj motor i prati izlazak karternih gasova u tom momentu . Plavicast dim = karike slabe .
Najbolje izmeriti kompresiju !!!


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 02-Feb-2013 9:54 
Mazda lover
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 7:08
Posts: 941
Automobil: MAZDA 626, GF, 2.0
Lokacija: Progar
imam alat, slikacu ga ovih dana pa cu ti okaciti slike, jako lako se pravi.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02-Feb-2013 10:20 
mislim da je najbolje i najbrze skinuti glavu i poslati u na remont,cubi i sl,posle vratis i nemas nikakav problem ni sumnju,nije najjeftinija varijanta ali je sigurno najbolja,ja sam nedavno radio moju mazdu,poslao sam glavu u cubi i izasla me 110eu sve u fulu


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02-Feb-2013 7:34 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 13-Nov-2009 5:11
Posts: 1613
Location: Zrenjanin
Automobil: 1990. 323f gt, 2004. M6 CD136
Lokacija: Zrenjanin
samo jutarnje paljenje sivo-plavicast dim (nekad ga ima sacuvaj boze a nekad jako malo, ali ga ima), kad se motor zagreje nema ga uopste. kad mu dam gas na nekih oko 5000obrtaja ili se nekad pojavi dim (u tragovima) ili ga nema uopste. ja mislim da su 99% gumice ventila. planiram da zamenim i vodjice i gumice, da malo predihtujem gornji deo motora jer mi slinavi ulje. i mislim da mi pije vodu, jer jednom u nedelju dve dolivam po malo 0.3-0.5l vode. a nisam primetio da negde curi. pretpostavljam da je na dihtung glave ali kad skidam glavu svakako ga menjam, tako da ce i to biti zamenjeno.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-Mar-2015 10:41 
Ja i danas imam isti problem što se tiče prvog paljenja,pojavi se plavičasti dim od ulja i posle toga sve normalno.
Zamenio sam gumice ventila bez skidanje glave motora,ali opet isto dimi svako jutro.
Dešava se i kada radi na leru nekih 2-3 min i kada se doda naglo gas hoće da zadimi.
Kad idem nizbrdo i sam motor koči bez dodavanje gasa i kada se doda gas hoće da zadimi dobro.
A motor pali radi vuče kako na bezinu tako i na plinu kao zmaj i nema dima kada se navrti malo oštrije uzbrdo ili na ravnom.
Troši mi ulje 500 gr na 400 km.
Nema da duva ili da izbacuje dim na meraču i na dekliju gde se sipa ulje u motor,filter čist bez tragova ulja u njemu.
Kompresija izmerena 1-(9) 2-(9) 3-(8) 4-(9) bar izmereno na vruće !! Kolika kompresija treba da bude za 1.6 16 V Bg karburator verzija ??
Ako neko ima ili imao sličan problem neka se javi.


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 05-Mar-2015 4:13 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 13-Nov-2009 5:11
Posts: 1613
Location: Zrenjanin
Automobil: 1990. 323f gt, 2004. M6 CD136
Lokacija: Zrenjanin
ma to su karike, cim dimi tako.... nema sta drugo...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 07-Mar-2015 8:09 
I klipovi su na vrhu naliveni i mokri od ulja!
To sam sam mogao da vidim kroz otvor svečice i bat lampom.


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 07-Mar-2015 10:48 
Mazda lover
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 7:08
Posts: 941
Automobil: MAZDA 626, GF, 2.0
Lokacija: Progar
da li si proverio, prilikom zamene gumica, stanje vodjica ventila?
dzabe nove gumice ako vodjice imaju lufta, razloka ih vrlo brzo.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 07-Mar-2015 10:09 
Nije gledao majstor vođice ventila,jer je menjao gumice ventila bez skidanje glave.
U ležište gde ide svećica tu je montirao neki priključak koji ima izgled kao svečica i priključen na kompresor i pod pritiskom drži venti u gornjem položaju.
Navlačio nove gumice ventila preko ventila.
Vođice nije mogao da proveri jer nije smeo da smanji pritisak,da mu ne upadne ventil u stublinu....
I da bude još veselije sve to, zaboravio da zavije na klackalici 5-6 šrafova ka da je u palio kada je to počelo da lupa i da lomata po motoru :o
A on još turira i još mi kaže da će to sve da legne samo posle 200-300km :zid1:
To neki ćaletov prijatelj kao neki majstor pa mi vrti priču da su mi vođice ventila keramičke.
To ti je ono kada ti neko radi za đabe da te ništa nekošta.
Još mi kaže na kraju ta nikad nije radio Japanske motore :shock: ,samo VW zna da radi....
Nateram ga ja da otvori dekli motora ponovo da vidi da nije zaboravio pola svog alata pa on drobi unutra.
Kada je otvotio ono samo šrafovi privijeni rukom.


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 06-May-2015 2:06 
Mazdaš u povoju

Joined: 17-Apr-2015 2:51
Posts: 7
Automobil: Mazda 323f
Lokacija: Beograd
@Kutlovac I kod mene prevelika potrosnja ulja. Koliko kosta zamena gumica ventila bez skidanja glave?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 26-Jul-2015 4:59 
Ja sam set gumica platio 2000 din
Ali ti nesavetujem da radiš zamenu bez skidanje glave motora !!!
Ja sam rešio potrošnju ulja......
Moj ti iskren savet probaj da sipaš u motor samo ulje koje je navedeno na nalepnici sa unutrašnje strane haube i nećeš da pogrešiš.


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 27-Jul-2015 3:23 
Mazdaš u povoju

Joined: 17-Apr-2015 2:51
Posts: 7
Automobil: Mazda 323f
Lokacija: Beograd
Ma, sipam Long Life, a ko zna sta je prethodni vlasnik sipao i da li je menjao, posto je ispao saban i prevarant, ali sam kasnije to skontao.

Nego, pretpostavljam da je to u KG? 2.000 za ruke, a koliko su gumice? Moze neki kontakt?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 27-Jul-2015 11:23 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 14-Nov-2009 6:14
Posts: 1691
Location: U kanalu ;)
Automobil: Mazda 323 f BA 1.5
Lokacija: Pancevo city
Ma nisu skupe gumice koliko moze neko da ti napravi stetu prilikom montaze istih i ako se to radi na neki ne strucan nacin ,ne kazem da je to neka nauka al ja to radim samo sa skidanjem glave jer se lepo obrade sicevi ventila i ventili se lepo uslajfuju i odmah provere vodjice . Jeste skuplje al ako motor trosi mnogo ulja to mu nece bas mnogo pomoci ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net