It is currently 18-Dec-2017 5:00


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29-Jun-2016 1:33 
Mazdaš u povoju

Joined: 25-Jun-2016 3:10
Posts: 23
Automobil: Mazda 323 S IV BG 1991. 1.7d
Lokacija: Kosovska Mitrovica
Zdravo ljudi!
Zamolio bih Vas za savet
Vozim mazdu 323 BG sedan 1991.g 1.7d. Ulje koje koristim kao celogodisnje resenje je 15w40 Valvoline MaxLife. Medjutim zimi se teze pali i teze dostize radnu temperatutu. Ispod haube mazde nalazi se tabela sa gradacijama ulja koja ova mazda moze da koristi. U tabeli su ulja 10w30, 5w30. S'obzirom da nigde ne mofu naci 10w30, sipao bih u mazdu 5w30 ulje u periodu od septembra do aprila, taman dok prodje zima, tamn se posle toga vracam na 15w40 i opet u krug. zanima me koje biste mi proizvodjace ulja preporucili za ovaj tip mazde. Paleta proizvoda je velika, od Eneosa, preko Mobila, Motula, Totala, Mobila 1, Valvoline-a??? Sta Vi mislite? Mazda nema turbinu, nema egr, nema dpf, klasicni je dizelas.Koji bi proizvodjaci prema standardima i specifikacijama dobro dosli ovoj mazdi. Mazda ima 302.000km, nikad radjena generalka, odlicna kompresija, mada malo dimi na meracu ulja, redovno se menjaju filteri, mazda se vozi lagano bez forsiranja.
Unapred hvala svima :ziveli


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Jun-2016 3:08 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Apr-2016 6:08
Posts: 571
Automobil: Mazda 3 BK (MZ-CD)
Lokacija: Beograd
U principu, gustina ulja se povecava sa predjenom kilometrazom, tako da, to sto sada sipas je mozda i najbolje resenje. E sad, ta prva oznaka 15W znaci da je gustina ulja na hladnijim temperaturama SAE 15 (mislim da je W za winter), dok je ova druga oznaka (40) gustina na 100 stepeni. Mislim da ti mozes opusteno da sipas i 10w40, ali nemoj da se zacudis ako ti motor bude radio nesto grublje, bar dok ne postigne radnu temperaturu. Isto tako, sa manjom gustinom i potrosnja ulja moze da se poveca.
Ne kosta te nista da probas da promenis.

Послато са 6039K уз помоћ Тапатока


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 30-Jun-2016 12:52 
Mazdaš u povoju

Joined: 25-Jun-2016 3:10
Posts: 23
Automobil: Mazda 323 S IV BG 1991. 1.7d
Lokacija: Kosovska Mitrovica
Hvala na odgovoru, i hvala na savetu za gradaciju 1ow. Sigurno bi odradilo posao ali da ne izlazim iz okvira proizvodjackih specifikacija. Odlucio sam izmedju 3 ili 4 ulja, mada premisljam se. To bi bili:
Valvoline Synpower 5W30, Wolf VItaltech 5W30, Motul 8100 Eco-Clean 5W30, Eneos Hyper Premium 5W30. Sta mislis/te u vezi ovih ulja???


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 30-Jun-2016 9:12 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Apr-2016 6:08
Posts: 571
Automobil: Mazda 3 BK (MZ-CD)
Lokacija: Beograd
Sto se toga tice, nisam koristio ni jedno od navedenih, ali mnogi kazu da je Motul najbolja varijanta i to svi uzimaju samo kod dobavljaca. Verujem da ces kod njih naci i polusintetiku, tj 10w30. Nemoguce mi zvuci da ga nema nigde..
Iskreno, mislim da neces imati adekvatno podmazivanje sa full sintetikom. Probaj, ali mislim da to nije dovoljno gusto za motor u tim godinama. Ako primetis da mnogo klapara, zvekece i to, odma promeni i prati samo da li trosi.
A i videcemo sta kazu ostali sa svojim iskustvima...

Послато са 6039K уз помоћ Тапатока


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Oct-2016 11:49 
Mazdaš u povoju

Joined: 25-Jun-2016 3:10
Posts: 23
Automobil: Mazda 323 S IV BG 1991. 1.7d
Lokacija: Kosovska Mitrovica
U mazdu 323 sedan BG 1991. 1.7d vec 2500km vozim na ulju 5w30 Kroon Oil Asyntho. Da li mozete verovati da sa ovim uljem mazda od 306.000km trosi 1-2dl ulja na 1000km. ULje je vanserijski dobro da covek ne poveruje, tih rad, ne jede ga, ulje termicki monstrum. Doduse, u Mazdi pod haubom stoji gradacija u tabeli 5W30 i sa ovom gradacijom auto je izaslo iz fabrike. Neosporni kvalitet Kroon Oila, ali i paprena cena.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Oct-2016 8:58 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Apr-2016 6:08
Posts: 571
Automobil: Mazda 3 BK (MZ-CD)
Lokacija: Beograd
Ne znam koliko ti je auto trosio drugih ulja, ali ni 1-2 litra na 10k nije mala potrosnja, ali jeste realna za full sintetiku u motoru sa tolikom kilometrazom.
Ako vec kazes da je skupo, uzmi isto to ulje sa vecom gustinom i smanjices mu potrosnju i samim tim poboljsati podmazivanje.

Sent from my GT-S6310 using Tapatalk


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Mar-2017 12:21 
Mazdaš u povoju

Joined: 25-Jun-2016 3:10
Posts: 23
Automobil: Mazda 323 S IV BG 1991. 1.7d
Lokacija: Kosovska Mitrovica
Hvala na savetu brate, imacu u vidu da uzmem gusce ulje. Mada sam se konsultovao sa nekim inzinjerima, sasvim je uredu 5W30 za mazdu iz 1991. Sve dok je potrosnja ulja na 1.5l na 10.000km smatraju umerenom potrosnjom. Inace sa 5w30 sam prosao 6000km, auto je potrosilo ukupno 500ml ulja.Auto sada ima 310.000km+. Zastita motora sa 5w30 je mnogo veca od 10W40, nemerljivo je. Bitan je kvalitet ulja a 5W30 koristim samo novembar, decembar,januar, februar.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Mar-2017 1:32 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1066
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Probaj 5w40 umesto 5w30 ne moras odmah na 10w40 ona su maltene ista , ali ostajes na "ful" sintetici, i imaces fin podmazivanje na hladnom startu prelaz na 10ku to smanjuje dosta. Nisam kompetentan da pricam o kvalitetu podmazivanja sa ovim ili onim ali znam da mi sa peticom auto ubrzava i hladan a s 10kom nema ni govora dok ne ugreje.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Mar-2017 1:42 
Mazdaš u povoju

Joined: 25-Jun-2016 3:10
Posts: 23
Automobil: Mazda 323 S IV BG 1991. 1.7d
Lokacija: Kosovska Mitrovica
Imas pravo, 5w40 po defaultu dodje za fabricko 5w30. Ove zime je bilo i -25, palio sam kola iz prve sa 5W30, i vuce jako, zaulji se svaki deo motora brzo inace sa mnogobrojnim startovima zimi sa 10w40 dosta se pohaba motor a tek sa 15W da ne pricamo. Ima jos jedna stvar, mnogo veca zastita motora je sa 5w30 nego sa 5w40, zbog stepena aditiva kojih je u 5w30 mnogo vise u odnosu na 5w40. A druga je prica o viskoznosti na radnoj temperaturi. Lakse ce da se smakne 5w40 ulje nego 5w30 a zavisi do proizvodjaca. U svakom slucaju 5w30 je superiornije i to se ne moze osporiti. Verovatno ostajem na 5_30 jedino ako mi u momentu ne bude bilo skupo.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Mar-2017 8:58 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7218
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
5W30 je samo za hladnije podnevlje, temp. raspon koriscenja je od -35c do +40c, dok je 5W40 od -25c do +40c.
Znaci samo za vece minuse hladniji start bolje podnosi.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Mar-2017 11:03 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1066
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Tacno 5w30 su cesto sintetika i IV grupa a u 5w40 skoro nikad bas zato sam stavio navodnike, ali opet 5w40 je kvalitetnije od 10w40 ako gledamo sirovine, posto je 5w30 ful sintetika, 5w40 "ful" sintetika , a 10w40 polusintetika.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-May-2017 1:00 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 36
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
U visegodisnjoj praksi koristim ulje Bardahl 5w/40. Vidim da nije do sada spominjan ovaj proizvodjac pa se nadam da ce koristiti vozacima starijih mazda sa dizel motorima. Kod mene se pokazalo se savim ok za celu godinu i sve uslove. Jedina "mana" je kasnjenje gasenja lampice za pritisak ulja (do 2 sek) sto je uobicajeno i ne steti motoru (posebno bregastoj osovini). Provereno
Pozdrav !


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-May-2017 2:14 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1066
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Ja cuo samo pozitivno o tom proizvodjacu, i kod mene lampica tako radi, kad bi sve bilo idealno i cisto u motoru i lampica bi gasila odmah, a u nekim slucajima ima i toga da posto barem ja koristim neke jeftine filtere koje imaju ovde gde menjam, neki dozvoljavaju da ulje istece iz filtera pa i to ima efelta na lampicu.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Last edited by mazdapremacy on 04-May-2017 2:15, edited 1 time in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-May-2017 2:14 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2235
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Kasnije gašenje lampice za ulje može biti indikator zaprljanog sita uljne pumpe e to može da bude problem.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-May-2017 5:34 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Apr-2016 6:08
Posts: 571
Automobil: Mazda 3 BK (MZ-CD)
Lokacija: Beograd
Meni se to desavalo samo sa jeftinim filterima za ulje.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-May-2017 11:27 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1066
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
igor_harris wrote:
Meni se to desavalo samo sa jeftinim filterima za ulje.


:ija
Bas to, jedino sto od kad imamo auto menjamo na istom mestu (iako je deda 3 puta samo, a ja za godinu 4 puta ali na istom mestu svakako) znam da stavljaju neke blueprint filtere, pre nije tako kasnila do letos, menjam ulje za mesec dva pa cu bas da probam da narucim iz tria ili delmaxa neki skuplji da vidim da li ce promeniti to.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05-May-2017 8:03 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7218
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
@mazdapremacy ti bi trebao da odradis pranje sita uljne pumpe i kartera ili makar ispiranje motora engine cleaner-om, posebno sto ste preskakali interval zamene ulja.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 06-May-2017 7:40 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 1968
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Meni na ditd gasio odmah sa 5w30 i 5w40, 10w40 nisam probao...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 06-May-2017 11:08 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1066
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Ironija je da je meni tad odma gasio lampicu dok nije menjano ulje kako treba, bice da je do filtera.
Planirao sam neko sredstvo pri sledecoj zameni, nisam smeo pre zbog prljavstine ali posto sam obavio 4 zamene na po oko 4500 sad je situacija unutra bolja, pa cu pri sledecoj zameni da uradim to.
Inace u poslednje 4 zamene i sa 10kom je isto 2 sekunde bila lampica, ne utice toliko gradacija bar u mom slucaju. Na sledecem cu probati neko sredstvo i drugi filter ako nadjem pa cemo videti.

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 18-May-2017 1:06 
Mazdaš početnik

Joined: 14-Apr-2017 9:38
Posts: 36
Automobil: Mazda 626
Lokacija: Nis
I ja mislim da je do filtera. Intuicija mi govori da FRAD (mladji clanovi verovatno nisu ni culi za tu staru domacu firmu iz Aleksinca) ima jos uvek jako dobre proizvode. Jos samo da nadjem prodavnicu gde ih ima. Inace frad pravi filtere za nase ditd motore, nasao u katalogu, ali slabo animira prodavnice..
Ko prvi montira filter s kojim se na vreme gasi lampica, treba da javi ostalima.. :lol:


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 18-May-2017 10:34 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1066
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Ja bi ga rado isprobao iako sam mladji :D

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15-Nov-2017 2:39 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1066
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
Evo ja sam istrazivao za DiTD a vazi i za pfl mazdu 6 posto koristi isti filter.
Od ponudjenih jedino Mahle oc 205 i Mann w811/80 imaju i bajpas ventil i onaj koji sprecava da ulje istece iz njega.
Japanparts,Filtron, Hengst i jos neki imaju bajpas, a nemaju ovaj drugi.
Ovi pomenuti vecinom imaju bajpas ventil sa oprugom, kazem vecinom jer nisam svaki mogao da nadjem otvoren ili imaju metal onaj koji moze da mrda pod pritiskom.
Ali koliko mogu da vidim jedino ova dva imaju silikonsku membranu protiv curenja, moj blueprint njesra od filtera ima gumenu a i dlakav je kao nov, dok je mann na primer bar na oko dosta kvalitetniji .
Ovih dana montiracu jedan od ova dva pa cu napisati ima li promene.
Image

Ovde se vidi original kia ili hyundai filter i mann isti filteri jer i originale proizvodi mann, isti kao nas filter koriste novije kie i hyu, najbitnije koliko vidim je da ovaj silikonski deo bude sto meksi sto kad je u pitanju guma nije bas tako, papirni element je dugacak 222cm kod mann-a.
Videcu sta imaju u delmaxu pa kad namontiram javljam...

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net