It is currently 18-Feb-2018 10:24


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
PostPosted: 03-Jan-2013 12:22 
Pozdrav svima,

Od skoro sam vlasnik Mazde 121 SND 55KW, 1.3 benzinac iz 1991. godine. Moram reci da sam zadovoljan, dobar je auto, nije veliki potrosac, a i za svoje godiste zaista moderno izgleda. Jedini problem koji me muci kod automobila je sto imam ponekad problem sa paljenjem. Problem nije toliko cest, ali ipak je prisutan ako ne palim auto 2, 3 dana, nekad se desi i da ga vozim danas, a sutra ne mogu da ga upalim. Zapravo, pali on bez problema, ali se odmah na leru ugasi. Pokusam par puta da ga upalim, ali ne vredi, dodje na 800 obrtaja i padne. Nakon toga moram da ga upalim i odmah da dodam gas i da podignem na 2500, 3000 obrtaja i tako da ga drzim, samo sto moram da ga turiram 5 minuta da se ne bi ugasio. :? Tek nakon 10ak minuta tog turiranja i drzanja na 3000 obrtaja, skala za temperaturu se popenje negde na sredinu i onda mogu gas da pustim i on radi na oko 1000 obrtaja bez problema. Posle toga nema nikakvih problema u voznji, ide dobro i sledece paljenje ide normalno koliko god ga u toku dana ja palio, gasio. Kad sam ga uzeo, nista nisam menjao posto mi je majstor rekao da je sve ok jer je auto do tada bio dobro odrzavan. Kada mi se taj problem pojavio, otisao sam do majstora, medjutim on kaze da mu nista nije sumnjivo, jedino moze da bude filter za gorivo. Porucio sam novi Bosch filter, treba kroz par dana da mi stigne i da ga zamenim, ali me zanima da li je neko imao slican problem od vas u slucaju da i nakon zamene filtera problem bude prisutan?


Last edited by doce on 11-Jan-2013 3:06, edited 1 time in total.

Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Jan-2013 12:59 
Moderator
User avatar

Joined: 12-Nov-2009 10:00
Posts: 2735
Location: Beograd
Automobil: Mazda 323F 1.8 DOHC,Lantis 1.5
Lokacija: Somewhere...
Ma kakav filter,menjaj majstora ;) Jel Mazdica injection ili karburator? Dobrodosao inace :)

_________________
Samo svemir i ljudska glupost su neograniceni, mada za svemir nisam bas siguran ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 03-Jan-2013 12:10 
Mazda lover
User avatar

Joined: 15-Sep-2011 11:48
Posts: 387
Automobil: Mazda 323 bg
Lokacija: Sabac, okolina
Meni to liči da ne radi sauh? Dobro da uopšte pali kad je hladan skroz.

_________________
vulkan


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 03-Jan-2013 1:03 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2253
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
Fabricki ta mazda ima sauh koji radi na 2000 obrtaja dok se auto ne zagreje (i leti i zimi). E kod tebe mi lici da ti nesto nije u redu sa sauhom. Da je do filtera benzina to bi bilo onda trzanja u voznji. I jel imas ugradjen plin u njoj ili je samo na benzinu?

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 03-Jan-2013 1:18 
Injection je, sauh nemam, bar ne onakav kakav je u jugu da ima rucku isod volana. xD Radi samo na benzin, a i trza ako ga ne turiram tih 10ak minuta u pocetku, posle je sve ok. Jednom sam krenuo a nisam pustio da se dobro zagreje i posle su mi svi na ulici, znate vec. :) Idem i trzam, samo sto se ne ugasi. Majstor nije rekao da je sigurno filter, samo je rekao da opciono nece biti lose zameniti ga pa cemo videti jel do njega ili ne.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 03-Jan-2013 6:08 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2253
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
zaboravio sam da napomenem da je kod tebe automatski sauh... To ti verovatno ne radi ako ti auto cim ga upalis bude na 800 obrtaja, jer mu je to normalan ler ali kad je zagrejan...

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 03-Jan-2013 6:16 
Moguce je da mu je povecan ler na 1000rpm da bi radio hladan, jer cim se upali, a da je mnogo hladno, ne verujem da bi radio na 800 .
Za pocetak ja bih prestelovao ler kada je zagrejan da radi na 800(ne znam jel toliko tacno treba) i napravio taj sauh da radi . A filter nije skup, zameni , nista ne smeta .


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Jan-2013 6:21 
Moderator
User avatar

Joined: 12-Nov-2009 10:00
Posts: 2735
Location: Beograd
Automobil: Mazda 323F 1.8 DOHC,Lantis 1.5
Lokacija: Somewhere...
Eto kolege su bile azurnije pa ti dadose odgovor za koji i ja verujem da je tacan...dakle proveri rad automatskog sauha i mozda step motor ler gasa treba da se ocisti.Filter goriva tesko da pravi tolike probleme...Ne rece nam jel imas gas? Jel ti pri paljenju trese kao da radi na 3 klipa pa se onda ugasi?

_________________
Samo svemir i ljudska glupost su neograniceni, mada za svemir nisam bas siguran ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 03-Jan-2013 9:30 
Ne, ne trese pri paljenju, sasvim se normalno upali, ali se ugasi na leru. :? Hvala svima na odgovorima, prenecu majstoru pa cemo sutra probati to. Nemam plin, auto radi samo na benzin. Nisam hteo da ugradjujem plin iz razloga sto auto nije veliki potrosac i nemam potrebu za tim. Uglavnom vozim po gradu i na magistrali, ne prelazim nesto puno km da bih imao racunicu za ugradnju plina.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 12:47 
Mazda lover
User avatar

Joined: 15-Sep-2011 11:48
Posts: 387
Automobil: Mazda 323 bg
Lokacija: Sabac, okolina
I ja mislim da nije filter. Kad je filter zaprljan i pred začepljenje onda se guši auto kad potopiš gas jer ne može da propusti dovoljnu količinu goriva. Motor kao da se ugasi pa zatrza i slično. A za plin si se loše proračunao. Polovan plinski uređaj možeš da nađeš i za 50 evra i ugradnja do oko 30 i ako je eventualno nešto sumnjivo, neka cevka ili ventil da se zameni i mah 100 te košta da počneš da voziš na plinu koji je skoro duplo jeftiniji od benzina. Atest je oko 6000 din (ako nije poskupljivao) a to ne moraš odmah, ja sam vozio dve godine pa tek onda rešio da atestiram i uvedem u saobraćajnu a nisam ni tad morao. Sedma godina je kako vozim na plin a nekih 17 godina kako imam svoja kola i samo jednom mi se desilo da mi milicija otvara haubu da kao gleda broj motora i ako je priključak za sipanje spušten pod branik drugačije neće ni primetiti da imaš plinski uređaj. A ni atest nije preskup pa se ne bojiš nikog.

_________________
vulkan


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 1:14 
Pa sta znam, ja sam uvek za nove delove, nikad nisam stavljao polovne stvari i to me nekako kopka ako me razumete. Ne kazem da polovan uredjaj ne moze raditi dobro posao, ali opet imam naviku da uvek sto se delova tice uzimam nove stvari. Sad sam se setio jos jedne stvari, a tice se skale za gorivo. Kada ugasim automobil, skala koja pokazuje koliko imam goriva ne pada, nego uvek pokazuje koliko goriva imam. Radi ona ok, pomera se kada natocim ili potrosim gorivo, ali jednostavno uvek pokazuje. Majstor mi kaze da je to kod Mazde normalno osim kod novijih modela, mada meni se to ne cini bas da je normalno, posebno ne zbog lopova koji bi mi istocili pola rezervoara kad bi videli tu skalu. :lol Jel to tako treba ili?


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 1:22 
Mazda lover
User avatar

Joined: 15-Sep-2011 11:48
Posts: 387
Automobil: Mazda 323 bg
Lokacija: Sabac, okolina
I kod mene je skala uvek na nivou i čuo sam da je to često kod japanaca. A za nove ili polovne delove, dok sam vozio forda uverio sam se da može da se desi da višestruko duže potraje markiran deo koji na otpadu izabereš, na neki način vidiš i oceniš da je u dobrom stanju nego deo iz prodavnice a trgovac ti uvalio turski ili ko zna kakvu kopiju originala.

_________________
vulkan


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 10:34 
Ne bi da offujem temu, ali sto se tice novo polovno, po meni '' novo je novo '' odavno ne vazi .
Cist primer je lezaj zadnjeg tocka koji je posle krace kilometraze poceo da se cuje, covek mi je dao za 500din polovan sa sve dobos, namontirao sam i dan danas traje . Takodje silen blok nov koji sam uzeo u Krusevcu raspao se posle 1000km .

Sto se tice te skale, kod mene na 626 kada oduzmem kontakt vrati se na nulu, a kod sestre na 323 je isto kao kod tebe, i kada se ugase kola ona ne pada .

Sto se tice ovog za plin, racunice ima, ali polovan plinski uredjaj mora imati i papire, posto dosta njih hoce da uvale bez papira pa posle atest mora na mucku . Meni je plin bio sakriven, ali su me opet kaznili u Blace, jer su pretpostavili da imam zbog kubikaze . Ali moze da se to sakrije, stavis tocak bocu, ono za tocenje ispod, tebi je ona mali potrosac, niko nece ni provaliti .


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 4:49 
Mazda lover
User avatar

Joined: 24-Nov-2011 9:44
Posts: 906
Automobil: mazda 626 ge 86kw automatik
Lokacija: vrcin
normalno je da skala ne pada posle gasenja motora,tako je kod vecine japanaca pa i kod mene.i ja sam se bio istripovao pa sam je lupkao ,mislio sam da se zaglavila dok se nisam raspitao


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04-Jan-2013 6:20 
Eh, dodjoh od majstora. Auto je morao da ide kod elektricara, menjao je neki deo ili za ler ili sauh, a tice se skale za temperaturu, nisam ga dobro razumeo. Uglavnom pre je skali trebalo malo duze da pokaze radnu temperaturu, sad pokazuje cim okrenem kljuc i onda se kroz par minuta popenje negde na sredinu kako treba. Koji bi to deo mogao biti, sta je zamenio elektricar? Moj majstor je zamenio onaj filter sto sam uzeo za gorivo i ocistio step motor ler gasa, kaze dobro je sto smo to uradili, filter je bio pred kraj zivotnog veka, a ni step motor nije bio najcistiji. No, kad sam dosao kod njega, motor je bio vec zagrejan i cudno mi je sto sad radi na 1500 obrtaja na radnoj temperaturi. Dovezem auto ispred zgrade, ugasim na 1 minut i upalim ponovo, ono isto 1500 skala pokazuje i motor dosta bucnije radi. Posle kad se ohladi moram ponovo pogledati kad je hladan na koliko ce obrtaja raditi. Koliko sam ja vas razumeo, pod automatskim sauhom na leru mora da radi na 2000 obrtaja kad je hladan, a kad se zagreje na 800. :?


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 6:36 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2253
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
pogledaj malo ovu temu... viewtopic.php?f=197&t=21210#p372869
Covek je dosta toga odradio kod sebe i na slikoviti nacin ubacio ovde.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 6:52 
Hvala, video sam tu temu posto je lepljiva, iscitao sam je pre neki dan. :) Po slikama iz te teme, ja bih rekao da je elektricar zamenio samo termo senzor, ali ne vidim kakve veze ima to sa onim sto sam im ja rekao da urade, tj. da srede automatski sauh. :? Da mi nije samo pojacan ler na 1500rpm, ako su to uradili, zadavicu ih i jednog i drugog. :bich


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 8:17 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2253
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
verovatno da su to uradili ako auto konstantno radi na 1500 i hladan i vruc.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 11:20 
Ipak nisu podigli na 1500rpm, ler izgleda nisu ni dirali, promenili su samo senzor temperature, filter goriva i ocistili step motor. Evo malopre sam isao da upalim auto i radio je hladan na 1000rpm okruglo, zatim posle 5 minuta kada je podigao skalu na sredinu, poceo je da pojacava na 1500rpm i onda posle par minuta opet je spustio na 1000rpm. Izgleda da kad je na "stand by-u" radi na 1000, a kad se motor dobro ugreje i vozi, onda na leru radi na 1500rpm, tako je i danas bilo kad sam se vracao od majstora. Sta mislite, da ostavim ovako kako je sad ili da ganjam drugog majstora da popravi automatski sauh da radi onako kako bi trebao?


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jan-2013 11:31 
Mazda lover
User avatar

Joined: 24-Nov-2011 9:44
Posts: 906
Automobil: mazda 626 ge 86kw automatik
Lokacija: vrcin
bolje popravi sauh,a sto se tice ler gasa verovatno je predhodni vlasnik povecao ler gas posto mu se verovatno isto desavalo a ustvari bio zapusen motoric gasa a sad kad si ocistio step motor gas se povecao i verovatno treba prestelovati,zasto bi ti radio na 1500rpm na leru ako ne mora a i vise trosi.prvo sredi sauh jer bez njega ne verujem da moze lepo da se usteluje


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05-Jan-2013 3:21 
U pravu si, primetio sam da trosi vise nego sto bi trebao, pogotovo po gradu kad vozim, semafori, pa stani levo, desno itd. Sad kad prodju praznici moram otici do servisa za japanska vozila, imam ih u gradu, mada imaju da me ogule, al' sta da radim. Hvala svima koji su se javili, da nije vas, ne bih imao pojma sta se desava, a majstor nikad ne bi provalio jer mu uvek dovezem zagrejan auto i nikad ne bi ni skuzio da su sauh i ler u pitanju.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05-Jan-2013 3:46 
Mazda lover

Joined: 06-Jun-2010 6:01
Posts: 415
Automobil: Mazda 6 105 CD
Lokacija: Šabac
Javi se meni, sredicemo ti drugar i ja taj problem... Sigurno ce biti povoljnije nego kod bilo koga drugog :D


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net