It is currently 23-Sep-2018 10:12


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 10-Apr-2013 8:59 
Pozdrav svima , mmolim za pomoc i savet ? Imam Mazdu Tribute 2001.god sa 16" felnama i ET 55 , da li odgovaraju felne 18" sa ET 30 ? Hvala u napred na pomoci !!! :mrgreen:


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10-Apr-2013 9:08 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Ovako na prepad rekao bih da ne. Prevelika je to razlika od 55 do 30. ET30 znači da je felna ispupčena 30 mm (rastojanje od površine koja se šrafi na glavčinu do centralne ose točka odnosno gume). Samim time je ET55 ispučenija za 25mm te postoji opasnost da ti guma kači o blatobran sa plićim ET30 felnama.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10-Apr-2013 10:25 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 15-Jul-2010 1:43
Posts: 1185
Automobil: mazda PREMACY 2.0 DiTD
Lokacija: Leskovac
http://www.alloywheels.com/Tyre_Calculator Ovde ubaci racnu velicinu guma i proveri. Ili ovde http://www.rimsntires.com/specs.jsp

_________________
mazda PREMACY 2.0 DiTD EXCLUSIVE


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11-Apr-2013 4:03 
Majstor kvariša
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:40
Posts: 4623
Automobil: Elantra 1.6 2016 (bila 323BJ)
Lokacija: Novi Beograd
za bj je raspon od 38-45 ET tako da ove 30 je mnogo daleko od 55 :(

_________________
You only need two tools in life - WD-40 and Duct Tape. If it doesn't move and should, use the WD-40. If it shouldn't move and does, use the duct tape.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Apr-2013 4:43 
\moja greska nije ET 55 vec 50 . Posto je Tribute SUV i malo je vislja proverio sam felne ne bi dodirivala branik ( ako je to jedino sto moze biti problem ) ??? :mrgreen:


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11-Apr-2013 8:15 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Nije problem u visini ruba već u dubini blatobrana i kačenju istog prilikom skretanja (motanja volana u jednu i drugu stranu).

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11-Apr-2013 10:21 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2317
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
s obzirom da je to SUV, ja bih rekao da bi mogle da prodju te felne iz razloga zato sto je suv inace vise podignut.
Kad npr. mom drugu pase 16' felna na astri (koja inace ima fabricku dimenziju 205/55/R16) ali sa profilom 225/65 bez da kaci ili drugom drugaru neke alu felne sa dimenzijom 195/65/15 na golfu 2 koji je nosio 175/70/13.

Ovo govorim jer mislim da i profil gume utice malo vise na to dal ce kaciti nego sam ET... Ispravite me ako gresim.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11-Apr-2013 10:48 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Što bi rekao pevac Sofronije "Grešiš, mislim, grešiš silno sinko. To ti nikad neće... poleteti". :lol:

Za početak vidi slike:


Image



Image


Kao što se iz priloženog može videti što ti je ET manji to ti je točak više "uvučen" u blatobran. Ako je točak previše uvučen onda struže po unutrašnjosti blatobrana kada smotaš volan.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Apr-2013 10:57 
urke030 wrote:
\moja greska nije ET 55 vec 50 . Posto je Tribute SUV i malo je vislja proverio sam felne ne bi dodirivala branik ( ako je to jedino sto moze biti problem ) ??? :mrgreen:


A ako imas mogucnosti da probas sto ne namestis pa se malo provozas pa ako je ok, natovaris njih petoro i ako prodje test iskesiraj i vozi :)


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Apr-2013 11:13 
To sa probom bi bilo najlakse ali me od probe deli nekih 600km a sto se ET-a tice mislim da sto je manji ET to je felna vise izbacena ka spolja sto se vidi ovde ... :mrgreen: http://www.rimsntires.com/specs.jsp


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11-Apr-2013 11:25 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Da, moja greška, što je ET manji to je srednja linija točka više pomerena ka spolja. Stižu me godine... :?

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Apr-2013 7:40 
urke030 wrote:
To sa probom bi bilo najlakse ali me od probe deli nekih 600km :mrgreen: http://www.rimsntires.com/specs.jsp


A pa ja pomislih posto si napisao da si proverio da ne bi kacile branik .


A ako sam ja lepo razumeo , felne koje bi uzeo bi bile mnogo uvucene unutra . Mozda bi ti distanceri mogli zavrsiti posao, e jedino bi onda morao i duze brezone da stavis .
A i ne znam da li ne bi felna strcela mnogo spolja .


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12-Apr-2013 11:45 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2317
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
narodski receno, sto ti je ET manji tocak ide vise ka napolje.
Zasto onda kad stavljaju distancere pojedinci nemaju problema. Cilj im je bas da smanje ET i tako izbace malo tocak ka napolje. Mislim da ET od 20 i ne predstavlja ogromnu razliku, pogotovo na tvom automobilu.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12-Apr-2013 11:58 
Ja sad ne kapiram lepo . Sto je et manji felna ide vise ka spolja, znaci ako je fabricki et50, a on hoce et30, znaci da bi mu te 18ice bile izbacene ka spolja u odnosu na 16ice sa et50-po ovom tvrdjenju . A distanceri ce je jos vise izbaciti ka spolja, ja ocigledno nesto ne razumem ?


Last edited by Dzigi Bau on 12-Apr-2013 1:48, edited 1 time in total.

Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12-Apr-2013 12:33 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2317
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
e tako je kako si i napisao. ;)
ET predstavlja udaljenje centralne rupe od vertikalne ravni koja preseca felnu na dve jednake polovine. Znaci nula ti predstavlja osu koja se nalazi na toj ravni (zamisli tu fiksiranu y osu kao iz matematike :) ), iduci levo od ose ides ka negativnom (opet kao matematika) a iduci desno ides sve vise u pozitivno. Znaci u ovom slucaju fabricki ET mu je 50 (centralna rupa je udaljena 50mm od "sredine felne" i to ka napolje, sto ti obrnuto proporcionalno znaci kada bi stavio tocak na auto da bi ti bio vise ka unutra ubacen). Prelaskom na ET 30 felna bi bila tih 20mm izbacena ka spolja.
cybland wrote:
Image



Image


Ne zamerite na mom teoretisanju, morao sam jer me bas zanimala ova prica oko felni i njihovih karakteristika.

Jos jedna stvar koja bi mogla da ti pravi problen na tim felnama je njihova sirina (oznaka u J ili jota) Zbog toga je i verovatno ET 30 jer bi na vecinu automobila verovatno kacila amortizet unutrasnja strana felne (posto je 18 logicno sira felna sa vise J ).

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12-Apr-2013 1:53 
Znaci on ako na njegovu 16icu stavi distancer 20mm umesto et50 dobice 16icu sa et30 .
Na taj nacin bi mogao da isproba kako ce lezati i felna 18ica, ali postoji i sirina u jotima, sto ti kazes na vecoj felni je veca sirina obicno pa i to moze biti problem .

Ali to bi znacilo da nece imati problema da mu kaci unutra jer je 18ica izbacenija, jedino da ne strce mnogo spolja .

I mene bas ovo zanima da razgranicim, i koristice nekom sigurno . I nadam se da nisam uneo zabunu .

A druze koliko su jota tvoje 16ice a koliko te 18ice sto te zanimaju ?


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 13-Apr-2013 12:39 
16-tice su 6,5J sa gumama 225/70 a 18-ice su 8J gume 245/45 tako da je precnik felne sa gumom manji za 45mm . :mrgreen:


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13-Apr-2013 1:06 
Ali sa 6.5 na 8j je dosta ...


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13-Apr-2013 3:47 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Izgleda da je sve OK i da ćeš moći da odradiš tu kombinaciju felne i gume. Jedino mi se ne sviđa što će ti brzinometar prilično lagati (prikazivaće više nego što je stvarno) što za sobom povlači i laganje ODO-metra i proračuna prosečne/trenutne potrošnje (pređena kilometraža će biti veća nego što treba a potrošnja manja nego što jeste).

Takođe je pitanje kako će ići sa centriranjem trapa pošto ćeš potpuno promeniti širinu gaznog traga. Pitanje je da li će imati u kompjuteru odgovarajuće parametre za tvoje vozilo sa tako promenjenim "gazom" a loše podešen trap može izazvati gomilu problema.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 14-Apr-2013 10:16 
Ljudi hvala na pomoci , nadam se da cu zavrsiti posao :mrgreen: ! dodjem po jednu :alkosi


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 26-Apr-2013 9:43 
Hvala svima na savetu , felne su stigle i montirane . Nigde nista na kaci i za sada je sve O.K. !
:bravo1 :ziveli


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 26-Apr-2013 11:16 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 30-May-2010 10:30
Posts: 2317
Automobil: Mazda 121 1.3i 16V '91.
Lokacija: Beograd
Sta sam reko.
Izgleda moja toliko proucavana teorija ipak ima smisla :mrgreen: :)
No tu je malo pomogao i nas profesor sa dokumentovanim sadrzajem.
Sad nam dodjes jedno predstavljanje auta u temi "Nase mazde" sa slikama pa da mi to sve lepo vidimo.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25-Oct-2013 7:52 
Mazda driver
User avatar

Joined: 20-Nov-2012 6:45
Posts: 122
Automobil: mazda 3
Lokacija: v.gradiste
da ne otvaram novu temu , stize mi neki komplet felni 17ica iz inostranstva ali za mazdu 6 original ,e sada promer centralne rupe nije isti cini mi se da je kod mene na trojci et48 ,a na 6ici et 45 ,da li mogu nekako to da sklepam citao sam o nekim prstenovima koji se prave ???


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25-Oct-2013 9:14 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2225
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
ET nije oznaka za centralnu rupu, vec razmak od centralne rupe do ruba felne. Od njega zavisi koliko je felna 'izbacena'.
Ako te je to bunilo to nema veze za centralnom rupom, ja cak mislim da su iste velicine rupe na 3 i 6 ali recice tacno kolege koje ih poseduju

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25-Oct-2013 9:59 
Ma samo ce ti za nijansu srce biti uvucenije


Top
  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net