It is currently 17-Nov-2018 3:21


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 12-Dec-2009 2:48 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Vrlo često se, po završenom remontu motora, zaboravi provera i čišćenje rashladnog sistema. Rashladni sistem može biti kontaminiran motornim uljem, kamencem i rđom. (Slike 1 i 2)

Attachment:
Hladnjak_Rasecen.jpg
Attachment:
Hladnjak_Uvecanje.jpg


Provera sistema nije samo važna prilikom remonta motora. Čak i u toku normalnog rada motora, naslage u rashladnom sistemu usled neadekvatnog održavanja mogu dovesti do nedovoljnog rashlađivanja motora. Za posledicu imamo porast temperature rashladne tečnosti, što često dovodi do pregrevanja motora uz oštećenja klipova i karika.

Procedure:
Proces čišćenja je u osnovi isti za odmašćivanje i otklanjanje kamenca unutar rashladnog sistema. Jedina razlika je koji se deterdžent koristi.

Odmašćivanje rashladnog sistema:

Vrši se 5% rastvorom blagog alkalnog deterdženta u čistoj vodi.
Odnos rastvora: 50g deterdženta na 1l vode.

Otklanjanje kamenca iz rashladnog sistema:

Vrši se 10% rastvorom limunske kiseline u vodi.
Odnos rastvora: 100g limunske kiseline na 1l vode.

Rashladni sistem se isprazni i napuni odgovarajućim rastvorom. Nakon toga pokrene se motor i dovede na radnu temperature koristeći srednji broj obrtaja (srednji gas). Kada je radna temperatura postignuta ostavimo motor da radi još 10 minuta. Grejanje kabine treba postaviti na „toplo“ da bi se oprao i tkz. mali hladnjak (grejač). Nakon gašenja motora ostavite rastvor da se ohladi na oko 50 stepeni, pa ispraznite rashladni sistem.Ponovite proces dok ne uklonite sve naslage. Nakon toga dva puta isperite sistem koristeći čistu vodu. Da bi ste izvršili ispiranje potrebno je da motor radi 5 minuta pri svakom ispiranju. Ukoliko je potrebno uraditi obe vrste čišćenja, prvo uradite odmašćivanje a zatim i potpuno otklanjanje kamenca.

Rashladni sistem treba uvek puniti rashladnim sredstvom (etilen glikolski antifriz) rastvorenim u destilovanoj vodi u odnosu kako je propisano od strane proizvođača vozila. Čak i u zoni umerene klime, gde nema mraza, rashladna tečnost mora biti korišćena. Dodavanjem „antifriza“ povećavamo temperaturnu tačku ključanja vode i sprečavamo pojavu korozije, kamenca i penušanja unutar rashladnog sistema. Uz to, pravilno formirana rashladna tečnost, zahvaljujući svojim blagim mazajućim svojstvima, umanjuje trošenje pumpe vode produžujući time njen radni vek. Rashladno sredstvo (etilen glikol ili antifriz) se ne sme koristiti ne razređeno jer ima smanjeni kapacitet rashlađivanja.

Attachment:
Naslage_kamenca.jpg


Oštećenja usled korozije

Slike 4 do 6 prikazuju oštećenja nastala usled korozije zbog korišćenja neadekvatne rashladne tečnosti. Prikazana oštećenja su nastala usled curenja kugličnog čepa na aluminijumskoj glavi motora. Na slikama 4 i 5 su uočljiva oštećenja sedišta kugličnog čepa nastala elektrohemijskom korozijom. Korozija je zahvatila kontaktnu površinu sedišta i izazvala curenje kugličnog čepa. Kao posledica toga, glava motora mora biti remontovana da bi se uklonila oštećenja.

Attachment:
Kuglicni_cep_sediste.jpg

Attachment:
Kuglicni_cep_sediste_uvecano.jpg

Attachment:
Kuglica.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net