It is currently 17-Dec-2018 12:10


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 22-Feb-2018 6:43 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2457
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
chupo wrote:
Snimio bi ja, samo mi je cimanje da maglim stakla dovoljno da bi mogao da se izvuce zakljucak....

@Guslar

To sto si rekao za domacinstva je tacno ALI, u sobi u kojoj radi klima je iznad 10ak stepeni, isto vazi i za one isusivace vazduha. Ako imas negde kucu ili vikendicu u kojoj niko ne zivi, idi i probaj da po ovakvom vremenu od par stepeni upalis klimu da hladi, ili jos bolje da isusuje, pa ces videti kakav ce efekat postici.

Kod automobila je situacija drugacija, oni uvlace svez vazduh "od napolje" sto bi rekli nislije. Vazduh ulazi spolja, ide kroz vrata za izbor svez vazduh/vazduh iz kabine, pa idu kroz isparivac klime koji vazduh hladi i isusuje, pa onda kroz vrata za toplo/hladno, pa kroz mali radijator koji vazduh greje, i onda ide u vrata koja biraju gde ce vazduh izlaziti iz instrument table. Gas kojim se pune auto klime je ili R12 ili R134 (osim mozda nekih novih luksuznih vozila za koja nisam siguran), a oni oba isparavaju na plus 4 stepena. Ako vazduh koji uvlacis spolja je ispod 4 stepena, kada on dodje do isparivaca nista se nece desiti, nece ga uopste isusiti, a i zbog niskog pritiska su male sanse da se kompresor i upali, i onda nikakvog efekta nema. Kada je napolju deset stepeni itekako ima smisla koristi AC da se odmagle prozori, ali kada je ovako hladno napolju je besmisleno.

Jedino kada bi isparivac klime mogao ici u minus je ako je klima bas prazna gasom, ili je los ekspanzioni ventili, ili je neko pametan stavio minusni gas u automobil...

Pominješ stalno tih famoznih 4°C a klima radi upravo na razmeni temperature menjanjem pritiska odnosno kada se nabija pritisak fluid se zagreva a smanjenjem pritiska hladi . Zašto se kućna klima ( osim inventorske ) ne koristi kada je napolju -5° C ? Iz razloga mogućnosti zaleđavanja vlage i oštećenja kompresora. To je upravo sistem toplotne pumpe. U firmi posedujemo apsorcione čilere od 3 MW koji toplotnu energiju menjanjem pritiska pretvaraju u hladnu vodu i dalje u proizvodnju. I samim tim imamo i sušače koji taj vazduh suše . Npr kod kompresora. Jer to što ti pominješ da vlažan vazduh ulazi u auto e isto tako vazduh ulazi u kompresor i taj komprimovani vazduh bude pun vode jer su u pitanju 8 kompresora i tu vlagu mora neko izvući . Dakle izvlače sušači vazduha koji su u stvari malo modifikovani klima uređaji. Dakle održavanjem tačke rošenja na 2° C mi otklanjamo vlagu iz komprimovanog vazduha. Ja napominjem ponovo kada se stakla na mojim kolima zamagle desetostruko se brže odmagle ukoliko mi radi klima na automobilu tako da paljenje klima ispod 10°C uopšte nije besmisleno. Uostalom imaš klimu pa probaj.Da stoji bez veze dugme , ne verujem . Da pokrene klimu kada se uključi , pokrene je . Da li ima još neko od članova koji koristi klimu za odmaglivanje odnosno dugme difrouz ? Verujem da ima .I kao što vidiš iz prethodnog posta ako proizvođač kaže da pomaže zašto mu ne bih verovao ? Nigde se u pomenutom manuelu ne pominje da nema efekta ukoliko je temperatura spoljna ispod 10°C Da napomenem ja nisam frigo majstor već sam majstor na održavanju kotlovskih postrojenja i kompresorskih jedinica. Zato i napominjem da ako ima neko stručan da nam razreši ovu dilemu bio bih zahvalan.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Last edited by Guslar on 22-Feb-2018 6:51, edited 1 time in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 6:46 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Evo ti za premaci sta kaze koju stranu dalje

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 6:47 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Manualna

Image

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 6:48 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Automatska

Image

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 6:51 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Znaci tacno se navodi da se to koristi za odmagljivanje, da to ne funkcionise na manje od 4c bilo bi napomenuto, a pitanje onda i koja bi bila svrha toga za odledjivanje jer leda nema na +4c.

A ja sam sve ovo i licno iskusio nebrojeno puta sa 626. Od belih prozora do suvih par minuta, a jos karavan gde ima 3m2 stakala... Znaci i teorija i upitstvo i praksa pokazuju isto xexexexe

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 6:55 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2457
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Evo našli smo i na primeru tvog automobila .

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22-Feb-2018 7:03 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 459
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Zbog cega onda na sonati nisam mogao da odmaglim stakla, ni kada sam koristio AC?

AC itekako ima efekta leti, ali sad po hladnom nema, ako ugrabim prilike da zamaglim stakla snimicu da nema gotovo nikakve promene kada se koristi AC. Kao sto si rekao, isusivac kompresora je rashladni sistem sa tackom isparenja od 2 stepena, zato ma koliko bilo hladno van kompresora, unutra ce se kondezovati vlaga. Ako imamo nekoga ko je "frigo majstor" neka napise koja je tacka isparenja auto klime.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 7:08 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2457
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Vidi oprosti , pogrešio sam . Upravu si . Inženjeri auto industrije i ja ti se izvinjavamo. Ako tebe manuel za tvoje vozilo ne može da ubedi da klima isušuje vlagu i ispod 10°c onda ne vredi voditi raspravu . A Sonata u stanju kojem si je opisao teško da i ima gasa u sistemu klima uređaja.
Završavam diskusiju.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 7:18 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
chupo wrote:
Zbog cega onda na sonati nisam mogao da odmaglim stakla, ni kada sam koristio AC?



Zbog neispravnog termostata. Mora biti topao i suv vazduh.

Na Audiju je sve isto, posebno dugme, klima radi...

Jbg to je tako a ti kako hoces :) Idi redom pa ces resiti ali stvarno trivijalna tema (a i vec spominjana) da bi razvezivali nauku... Ja isto nisam ni najmanje strucan za rashladne sisteme ali fabricko uputstvo je majka,a i praksa potvrdila milion puta. Dosta puta su mnogi clanovi hvalili ovu funkciju klime, a bilo je i mnogoooo vecih minusa proteklih godina, tako da to je to :)

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22-Feb-2018 7:26 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 459
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Nista onda cu na sonati krenuti od "kartona na hladnjaku", pa dalje jedno po jedno. Javljam rezultate kad budem u Nis-u za nekih 15ak dana.

EDIT:
Klima je srecom jedna od retkih stvari koja je na sonati letos lepo radila, pa pretpostavljam da ima dovoljno gasa.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22-Feb-2018 7:34 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7367
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
I ja koristim klimu za odmagljivanje pogotovo u kisnom periodu tj. kad je vlaznost najveca, i nema boljeg resenja. Odmagli bukvalno sva stakla za min.-dva.
E sad, kad je minus ne pali se kompresor ali to opet ne znaci da nema nikakvu funkciju jer itekako deluje... sad kako tacno i po kom principu funkcionise i susi ne znam, niti je to toliko bitno... ali meni isto brzo odmagli stakla.
Procenat vlage je manji na minusu, prosto je nekako suvlji vazduh, dok je u kisnim periodima najvisi.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 25-Mar-2018 9:56 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 459
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Zadnjih par dana sam bio u Nisu, probao na sonati karton ispred hladnjaka, temp se podigla, ali opet nema dobrog grejanja. Pretpostavljam da je zacepljen mali radijator u instrument tabli, tako da i dalje magli, i sa upaljenim AC.

Nego jedno pitanje za one koji voze sedane iliti limuzine, kako kada je noc i kisa vidite kroz zadnju soferku? Jako mi je nezgodno u sonati da procenim gde su auti iza mene, jer kad farovi obasjaju zadnje staklo od kapljica kise i presijavanja zasvetli celo staklo. Ima li neko sredstvo kojim se moze namazati staklo, da bi voda sa njega bezala, jer brisac pozadi nemam?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 25-Mar-2018 11:04 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 4:06
Posts: 2823
Automobil: Alfa 159
Lokacija: Beograd
Na svakoj bolje opremljenoj pumpi ili prodavnici auto delova ima da se uzme sredstvo za stakla. Utrlja se na staklo i brisaci ti posle maltene i ne trebaju.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 26-Mar-2018 6:06 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2457
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Imam i ja to . Anti rain . Nano tehnologija , super stvar.

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 07-Nov-2018 6:48 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 459
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Pre neki dan je bio jak pljusak ujutru, a meni u autu 5 pokislih putnika. Nema sanse da se odmagli kako treba, upalim klimu, kad nula bodova, pali se kompresor ali ne odmagljuje nista. Ispostavilo se da u sistemu nema uopste gasa, odem kod drugara i naduvamo oko 500g u sistem, i sad ladi lepo. Videcu opet kada bude kisa i jako hladno oce li klima pomoci.

Nevezano za klimu i odmagljivanje, cime brisete soferku da se nocu i po jakom suncu ne vide masni tragovi? Probao sam par puta razlicitim sredstvima za pranje prozora, bez nekog uspeha, jer se nocu jasno vide tragovi kuda sam brisao kada mi drugi auto naidje u susret.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 07-Nov-2018 9:27 
Mazda driver

Joined: 07-Feb-2017 4:17
Posts: 117
Lokacija: Bgd
Mene ta masna šoferka toliko zna da iznervira da mi ponekad dođe da je razbijem kad uzmem recimo službeni auto a vidim razmrljane tragove...
U svakom slučaju, ono što meni uvek pomogne je da imam dve one "kože", prvo jednom samo prebrišem onu tečnost za prozore koju onako pošteno nanesem na šoferku pa posle onom drugom koja je minimalno vlažna lepo prebrišem sve ponovo. I onda nema nikakvih tragova.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 08-Nov-2018 5:34 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7367
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Papir ili novine najbolje brisu prozore i stakla! Pod papirom ne mislim onaj A4 za stampanje :D vec papirne ubruse koje koristim (ne one cupave kao tolet papir, vec one suve medicinske za ruke i tako to). Tecnost za stakla, i u zavisnosti od zaprljanosti jednom ili 2 puta predjem papirima i sve osuse lepo da nista ne ostaje. Sve krpe koje sam ranije koristio mrljaju ili ostavljaju prasinu, dlacice... koliko god ciste i dobre bile, samo papir ne!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net