It is currently 14-Dec-2018 2:51


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04-Jul-2013 12:45 
Verujem da većina vas muči muku sa ovim pa rekoh da podelim svoje iskustvo.

Mazdu 626 GD posedujem nešto više od dve godine. Gas ima od prvog dana ali nakon reatesta (morao sam da menjam bocu) ukazala mi se prilika da uradim ono što sam odavno želeo, da mi pokazivač nivoa benzina radi to isto i za LPG.

Od uslova za ovu akciju potrebno je da na boci postoji odgovarajući senzor nivoa LPG i nešto malo dodatnog materijala:

- Trimer potenciometar 100R
- Relej sa 6 kontakata
- Kalaj, pasta i lemilica
- Par metara dvožilnog kabla
- Sečice

Odgovarajući senzor je najvažniji jer bez toga će pokazivač da vas ''laže''. Na uputstvu za svaki multivalve sistem vam piše koji senzor je za taj model (AEB1050, AEB1090 ili slično), a onda i da otpor koji senzor daje na pun i prazan rezervoar bude prilagođen vašem automobilu.

Prvo je potrebno pronaći koje dve zice idu od plovka iz rezervoara do pokazivača u tabli (ja sam to uradio pomoću trimer potenciometra i mnogo nagadjanja) :-). Kod mene na 626 GD su bile ove dve (crvena i crna):


Image

Na istoj slici se vidi da sam te dve žice presekao i na njih zalemio po dve žice ne svaki kraj. Oba ta dupla kraja (ukupno 4 žice) vode do releja koji sam smestio u sredinu moje nove ''točak'' boce. Da ne jurite kasnije koje žice idu gde moj vam je savet da ih odmah nakon povezivanja obeležite i po bojama znate koji kraj ide iz rezervoara a koji kraj ka pokazivaču na tabli.

Svaki relej sa 6 kontakata bi trebalo da ima 8 pinova. 6 za prekidački deo a 2 se kače na 12V kako bi relej mogao da radi svoj posao.


Image

Na prvi par žica gledano sa desna na levo (znam da je naopako ali tako sam slikao) potrebno je da se priključi 12V sa elektroventila koji se aktivira kada prebacite auto na GAS. Ta dva kontakta su obično udaljenija od ostalih 6. Ovo je VAŽNO jer želite da na tabli LPG nivo vidite samo kada auto radi na gas a ne odmah kad date kontakt ili slično. Za one koji ne znaju, elektroventil je ovo plavo na desnoj strani sledeće fotografije sa dve buksne na vrhu. Dakle, sa te dve buksne sprovedete žice na prva dva kontakta sa desne strane releja.


Image

Sledeća dva kontakta sa releja (druga sa desne strane) potrebno je povezati sa dve žice koje idu ka kontrolnoj tabli, treća dva sa desne strane treba povezati sa dve žice koje idu iz plovka rezervoara za benzin a zadnja dva kontakta (prva dva sa leve strane releja) na senzor nivoa gasa.


Image

Ukoliko niste imali sreće da je vaš senzor za gas odgovarajući u svakom pogledu, što je najveća šansa, bićete primorani ili da tražite odgovarajući ili da prilagodite ono što nađete. NAJVAŽNIJE je da model senzora bude za vaš multivalve (AEB ovaj ili onaj) :-)

Za mazdu 626 GD je potreban senzor koji mora da pokazuje 0 Ohm kada je boca puna i 90 Ohm kada je boca potpuno prazna. Kod prijatelja koji ima servis za Auto Gas prevrnuo sam 3 kutije sa pokazivačima i premerio ih SVE. Bilo ih je oko 300 a NIJEDAN nije odgovarao Mazdi. Nalazio sam svakakve kombinacije a najčešća je obrnuta, 90 pun a 0 prazan. Nakon toga odlučio sam da prilagodim senzor mojim potrebama. Odabrao sam jedan koji je bio 100 Ohm pun a 30 KOhm prazan. Ako se odlučite za ovaj korak morate da izaberete senzor koji ima veći otpor kad je boca prazna (pričam o 626-ici) jer je jedino tako moguća prepravka. Nego dosta teorije: :-)

Otvorite senzor. Jeste radikalna metoda ali ja nisam umeo drugačije.


Image

Pogledajte minijaturne otpornike sa zadnje strane pločice. Najčešće ih ima 11.


Image

Na ovoj mojoj fotografiji se vidi već prepravljen senzor. Još nije bio potpuno završen, malo sam isprobavao. :-) 10 otpornika je zaduženo za 10 faza u opadanju nivo goriva. Pošto ne postoji otpornik od 9 Ohma ja sam postavio otpornike od 8,2. Svaki senzor ima još dva para kontakata osim ovih 10. Jedan je za nulti otpor (koliki će biti otpor kada je boca puna) i to je kod mene bio zadnji dole desno (gde su ova dva spojena otpornika). Meni je sa otporom 0 kazaljka išla mnoooogo desno pa sam ubacio otpornik 0d 3,3 Ohm na to mesto. Pre toga sam trimerom izmerio koliki je idealan otpor za pun i prazan rezervoar kako bih maksimalno prilagodio vrednosti u sensoru.


Image

Nakon ovog dodatnog podešavanja otpor je bio skoro identičan merenju pomoću trimer potenciometra (3 Ohm pun - 87 Ohm prazan na merenju trimerom). Na mom senzoru dobio sam 3,3 pun i 85,8 prazan. Još malo super lepka i strpljenja dok lepite isečeno kućište senzora i posao je gotov.

Nadam se da sam koliko toliko ovo objasnio. Za sve što nije jasno pitajte. ;-)


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jul-2013 3:42 
Imam istu Mazdu , zanima me da uradim ovo, ali posto ne razumem najbolje ima par pitanja .

Da li ovo moze na bilo koji merac da radi ili mora specijalni ? Jel mora da ima vec pokazivac nivoa plina pa da se to spoji ili se na obican nadogradi ovaj senzor ?

Meni je obican, ovakav http://postimg.org/image/tl3kfrxk3/
Ne znam koliko mozes da vidis sa slike .


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jul-2013 7:05 
Mazda lover
User avatar

Joined: 03-Apr-2010 4:32
Posts: 483
Location: Novi Sad
Automobil: MAZDA 3 1.6i/TE BK 2003.
Lokacija: Novi Sad
zanimljiv post :) al mogao bi da postavis semu jer verujem da bi nekima bilo tako lakse(meni :D ) i pitanje da li si morao da stavis zbog atesta tu bocu sa takvim senzorom tj. taj sa izvodom?
Dzigi Bau wrote:
Imam istu Mazdu , zanima me da uradim ovo, ali posto ne razumem najbolje ima par pitanja .

Da li ovo moze na bilo koji merac da radi ili mora specijalni ? Jel mora da ima vec pokazivac nivoa plina pa da se to spoji ili se na obican nadogradi ovaj senzor ?

Meni je obican, ovakav http://postimg.org/image/tl3kfrxk3/
Ne znam koliko mozes da vidis sa slike .

mislim da nemozes jer nemas zice iz pokazivaca kao i ja :(


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04-Jul-2013 7:13 
Pa to me zanima, nego posto pominje ovaj senzor ja se ponadao :mrgreen:


Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re:
PostPosted: 04-Jul-2013 9:13 
lavina wrote:
zanimljiv post :) al mogao bi da postavis semu jer verujem da bi nekima bilo tako lakse(meni :D ) i pitanje da li si morao da stavis zbog atesta tu bocu sa takvim senzorom tj. taj sa izvodom? :(


Primljeno k znanju, potrudiću se da nacrtam mada nisam elektroničar. Nemoj da se smeješ posle. :-)

Više je slučajno došlo do toga. Imao sam ''valjak'' bocu sa običnim meračem, bez ova dva kontakta. Posle promene boce (nije bila po novom standardu, bila bez neke homoligi-trt-mrt) ugradio sam ''točak'' bocu i sa njom dobio novi senzor. Ideje su došle nakon toga. Verujem da sve nove boce idu sa ovakvim meračima koji imaju konektor na sebi.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05-Jul-2013 9:19 
Mazda lover
User avatar

Joined: 03-Apr-2010 4:32
Posts: 483
Location: Novi Sad
Automobil: MAZDA 3 1.6i/TE BK 2003.
Lokacija: Novi Sad
samo ti postavi necu se smejati :) i hvala na informaciji


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Jul-2013 2:11 
Prvo da se izvinim što nisam odmah ovo uradio! Evo nešto što sam nacrtao na brzaka. Valjda je dobro i jasno. :-)

Image

Snimio sam i kratki klip gde se vidi prebacivanje sa jednog davača na drugi. :-)

http://youtu.be/581pMjlb2ok


Last edited by mihailojocic on 09-Jul-2013 3:33, edited 1 time in total.

Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09-Jul-2013 2:37 
Mazda lover
User avatar

Joined: 03-Apr-2010 4:32
Posts: 483
Location: Novi Sad
Automobil: MAZDA 3 1.6i/TE BK 2003.
Lokacija: Novi Sad
dobro si nacrtao tj. jasno je nacrtano.hvala nekom ce sigurno znaciti :)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net