It is currently 21-Nov-2018 6:58


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 30-Dec-2007 2:41 
jr. Mazdaš

Joined: 20-Nov-2009 12:19
Posts: 87
Ikreno se nadam da ce ova teme biti jako korisna svim citaocima ovog foruma. Ovo sto sam vam prikazao dobio sam od Sekule na engleskom jeziku inace bivseg vlasnika sive mx5, a drugar mi je preveo na srpski. Do sada mi nije trebalo ali pojavio mi se problem sa potrosnjom na crvenoj mx5 i ja se nadam da cu u ponedeljak saznati sta mi je kvar i sam ga otkloniti.
Pozdrav svim ljubiteljima MX-5

Kompjuter mazde MX5 konstantno prati vise parametara vezanih za rad motora, kao sto su gorivo, svecice, vadzuh, broj obrtaja, itd. Kompjuter koristi ove informacije kako bi iz mototra izvukao maksimalne performanse i ustedu goriva. Novije verzije mazde MX5 imaju na instrument tabli CHECK ENGINE lampicu koja otkriva bilo kakvu nepravilnost. Sada i vi mozete na jednostavan nacin da uradite dijagnostiku motora bez odlaska u servis.

Trebace vam LED diode I otpornik. Ove stvari mogu da se kupe u elektronicarskim radnjama I kostaju jako malo. Potrebna je i kratka zica (moze da se iskoristi spajalica za papir, nelakirana). Ako kupujete crvenu LED diodu, trebace vam otpornik od 2.000 oma, a za svaku drugu boju koristite otpornik od 500 oma. Jednostavno zalemite jedan kraj otpornika za jedan kraj LED diode. Nije bitno za koji kraj diode cete zalemiti, ali je bitno da taj krak “instrumenta” bude duzi (kao na slici) kako biste znali kasnije koji krak se gde stavlja.
Kompjuter mazde MX5 konstantno prati vise parametara vezanih za rad motora, kao sto su gorivo, svecice, vadzuh, broj obrtaja, itd. Kompjuter koristi ove informacije kako bi iz mototra izvukao maksimalne performanse i ustedu goriva. Novije verzije mazde MX5 imaju na instrument tabli CHECK ENGINE lampicu koja otkriva bilo kakvu nepravilnost. Sada i vi mozete na jednostavan nacin da uradite dijagnostiku motora bez odlaska u servis.

Na slici je gotov instrument. Sada, pronadjite dijagnosticki konektor pod haubom. To je mala crna kutija velicine kutije sibica, blizu suvozacevog dela. Na kutiji pise DIAGNOSTIC. Posto skinete poklopac, unutra je etiketa na kojoj pise kako se koji terminal zove. Dok je kljuc auta u OFF polozaju, spojite spajalicom Ili komadom zice terminal 10 (TEN) sa bilo kojim GND terminalom. Potom, spojite instrumentom terminale B+ I FEN, gde duzi krak instrumenta treba da ide u B+. (ako i spojite pogresno, necete izazvati nikakav kvar, samo se lampica nece upaliti).


Last edited by Guest on 30-Dec-2007 4:03, edited 1 time in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Sam svoj majstor
PostPosted: 30-Dec-2007 2:53 
jr. Mazdaš

Joined: 20-Nov-2009 12:19
Posts: 87
Sada stavite kljuc u kontakt poziciju. LED dioda ce svetleti oko 5 sekundi, pa ce potom krenuti da trepce ukoliko ima kakve greske. Izbrojte broj treptaja kako biste u tabeli identifikovali gresku (Sifra). Ako je broj dvocifren, desetice ce biti oznacene kao dugi treptaji, posle cega ce (posle pauze od 1.6 sekunde) uslediti kratki (na primer, jendno dugo svetljenje i tri kratka ce znaciti broj 13. Tri duga svetljenja i cetiri kratka ce oznaciti broj 34, itd). Ako postoji vise gresaka, one ce biti odvojene pauzom od 4 sekunde I mozda ce biti dvocifrene, tako da obratite paznju. Kodovi ce se ponavljati nakon 4 sekunde, tako da ne treba da brinete ukoliko ste ih slucajno propustili. Kada vidite i zapisete sve kodove, pogledajte tabelu i pronadjite gresku.
Imajte na umu da uredjaj za koji se javlja greska, mozda nije u kvaru, vec nema dobro napajanje strujom, ili ima kakav drugi problem koji je slicne prirode. Posto popravite problem, skinite akumulator na minut, kako bi se greske izbrisale. Potom, vozite kola neko vreme, pa ponovo odradite dijagnostiku, da vidte da li su se greske mozda vratile. Napominjemo da postoje automobili koji jako lose idu, a na dijagnostickom testu ne prijavljuju greske, tako da ovaj vid dijagnostikovanja problema treba shvatiti kao osnovno testiranje.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Sam svoj majstor
PostPosted: 30-Dec-2007 3:04 
jr. Mazdaš

Joined: 20-Nov-2009 12:19
Posts: 87
Sifra Znacenje
1 Puls paljenja
2 Ne signal
3 G signal
4 SGT signal (1.8L)
8 protokomer
9 Water thermistor
10 Intake air thermistor in airflow meter
12 Throttle position sensor
14 Atmospheric pressure sensor
15 Oxygen sensor (output too low)
16 EGR function sensor (1.8L)
17 Oxygen sensor (output not changing)
25 PRC solenoid valve (1.8L)
26 Solenoid valve (Evaporative canister purge)
27 EGR solenoid valve (vacuum)(1.8L)
28 EGR solenoid valve (vent)(1.8L)
34 34 Idle air control (1.8L)
36 Idle speed control valve
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 30-Dec-2007 3:54 
Majstor kvariša
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:40
Posts: 4626
Automobil: Elantra 1.6 2016 (bila 323BJ)
Lokacija: Novi Beograd
... jos kad bi nam otkrio gde da se ubode instrument :lool: :lool: :lool:

Malo ti se uduplao tekst u provom postu pa si verovatno prebriso bitan deo gde ubosti LE diodu a ne bi bilo lose ni kad bi okacio i sliku konektora.

Inace dobar post, verovatno su kodovi slicni i za ostale mazde, japanci ne izmisljaju toplu vodu nego koriste provereno

_________________
You only need two tools in life - WD-40 and Duct Tape. If it doesn't move and should, use the WD-40. If it shouldn't move and does, use the duct tape.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Sam svoj majstor
PostPosted: 30-Dec-2007 4:05 
jr. Mazdaš

Joined: 20-Nov-2009 12:19
Posts: 87
Izmenjeno, hvala!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 30-Dec-2007 11:58 
Mazda lover
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 8:50
Posts: 899
Automobil: Mazda X 9 + RX 8
Lokacija: Wien,Austria
evo vam lepo kompletno objasnjenje..bitno je koji GND uzmes...inace vazi za sve modele mazdi sa ovim diagnostic box-om,i benzinskim motorima..
http://www.offroadvw.net/bajawes/KLZE/r ... 0codes.pdf
i ne treba vam nikakva dioda,jednostavno sedite u auto i brojte treptaje lampice od check engine ;)
eh eh

_________________
Scientist dream about doing things.Engineers do them.
Mazda Rx 8:"It does not have the greatest power but after the 1st corner it will bring the biggest smile to your face!"
http://i277.photobucket.com/albums/kk74 ... op_ani.gif


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Sam svoj majstor
PostPosted: 31-Dec-2007 1:38 
jr. Mazdaš

Joined: 20-Nov-2009 12:19
Posts: 87
Nemaju svi check engine kao npr. moj model mx5- ice, ja sam ovim samo hteo da svako od nas napise sto zna o bilo kojoj mazdi i da se pomazemo na taj nacin.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 31-Dec-2007 9:57 
Mazda lover
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 8:50
Posts: 899
Automobil: Mazda X 9 + RX 8
Lokacija: Wien,Austria
nista protiv tvog posta sam sam naveo da je bitno koji GND koristis,i da naprimer auti koji su vec u OBD II kategoriji nemogu da se ovako kontrolisu,jer su njihovi ecu daleko slozeniji od OBD I...

_________________
Scientist dream about doing things.Engineers do them.
Mazda Rx 8:"It does not have the greatest power but after the 1st corner it will bring the biggest smile to your face!"
http://i277.photobucket.com/albums/kk74 ... op_ani.gif


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Sam svoj majstor
PostPosted: 05-Jan-2008 1:52 
jr. Mazdaš

Joined: 20-Nov-2009 12:19
Posts: 87
LED dioda mi je izblinkala jedno dugo i pet kratkih sto znaci da je pod rednim brojem 15. Oxygen sensor (output too low)
Problem je sto ne znam sta to znaci?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05-Jan-2008 2:09 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
Lambda, ako se ne varam... Miki ?

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Sam svoj majstor
PostPosted: 05-Jan-2008 2:23 
jr. Mazdaš

Joined: 20-Nov-2009 12:19
Posts: 87
Vocko, to sam i ja saznao i saznao sam da to govno kosta u profilu 22000din i da ga nemaju na stanju.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05-Jan-2008 2:33 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
Trazis zamenski ili polovan. Pitaj Mikija dal' moze sta da iskopa u Austriji.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Sam svoj majstor
PostPosted: 05-Jan-2008 2:43 
jr. Mazdaš

Joined: 20-Nov-2009 12:19
Posts: 87
Mislim da takav deo ne treba kupovati polovan, zvao sam neke radnje koje rade danas i niko nema, a posle praznika cu okrenuti japan x, formu...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05-Jan-2008 3:13 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
Slazem se da ne treba polovan uzimati, ali ako nemas kinte... moras nekako da se skrpis :(
Kontaktiraj M-power sa foruma, on dosta toga moze da nabavi, a ima i svoju prodavnicu.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05-Jan-2008 3:21 
Mazda lover
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 8:50
Posts: 899
Automobil: Mazda X 9 + RX 8
Lokacija: Wien,Austria
sad sam tek video ovaj problem.da li si ubo u onaj GND gde sam ti naveo ili ne?
ajd prvo da pocnemo tako...

_________________
Scientist dream about doing things.Engineers do them.
Mazda Rx 8:"It does not have the greatest power but after the 1st corner it will bring the biggest smile to your face!"
http://i277.photobucket.com/albums/kk74 ... op_ani.gif


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05-Jan-2008 7:32 
Lambda sondu mozete zameniti na ne-originalnu (univerzalnu), stim da radi posao kao original.Naravno original je original !!!
Jedino treba znati koliko zica ima Vasa sonda i koji otpor (oma) grejac iste.
Ukoliko otpor grejaca ne odgovara (razlikuje se dosta od originalne) treba je spajato preko releja. Evo primer sa slike :
Image

Gore pomenutu (univerzalnu) Lambda Sondu potrazite u MASS COMPANY u Beogradu , Karaburma. Cena je dosta manja od originala ... oko 50-60 EUR.
Znaci koliko ja znam oni imaju original NGK univerzalne .....
http://www.mass.co.yu/Company/Serbian/Contact.html

Medjutim .... ima jos jedna stvar u problematici lambde sonde == demontaza iste . Moze da se desi da je skoro nemoguce je odsrafiti ... zapekne za izduvnu granu ... a i nepristupacnost mesta da joj sa kljucem pridje ....
<<<<<<<<<<<<<<<<< >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ja sam na moju mazdu 121i 1324cc iz 1991g uspesno ugradio istu i motor radi bez greske. Naravno posle ugradnju sonde treba resetovati ECU (comp).
<<<<<<<<<<<<<<<<< >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
i tako to .....

Mnogi jos mugu dodati mnogo sto sta vezano za ovu sondu , sto ja nisam
Lep pozdrav


Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Sam svoj majstor
PostPosted: 05-Jan-2008 7:45 
jr. Mazdaš

Joined: 20-Nov-2009 12:19
Posts: 87
Kad ubodem u onaj drugi GND konstantno mi gori lampica. Pronasao sam neku univerzalnu bosch BS11027 koja pase na dosta automobila bmw 318i 84', samuraj 1.3L, itd. Nasao sam i bosch servis ali tek u utrak da im se javim.
A da mi se nije zapusio katalizator?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09-Jan-2008 1:12 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... r=06-99000
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=36295

Moze i spolja da se naruci ako treba ;)

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 08-Nov-2015 8:53 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2225
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Zajedno sa kolega Lavinom probali smo sistem dijagnoze gresaka uz pomoc LED lampice.
Ovaj sistem omogucava detekciju kvara abs centrale, a mene je mucio abs tako da smo probali ovu metodu a zatim presli na dijagnozu preko abs lampice; uglavnom kako kod mene nema gresaka koje se manifestuju kroz check engine lampicu (lampicu grejaca kod DiTD-a); a abs centrala nije bila u kvaru sve sto smo dobili je jedan blink pri davanju kontakta.
U nedoumici smo da li je tako trebalo ili je sistem trebao da pokaze kod P0000 koji u OEBD sistemu kodova oznacava da nema greske... Tako da ocekujemo da neko od kolega koji ima problema i kome se javlja check engine lampica potvrdi funkionisanje ove metode, ili neko ko nema gresaka proba da li ce se javiti P0000. Za neke Mazde benzince navode na net-u da sistem pri davanju kontakta upali LED na 3-5sec sto znaci da je diajgnoza aktivirana, nama se upalio na sekund tako da treba jos probati i potvrditi kako reaguje ako nema gresaka...

Izgled konektora za dijagnostiku
Image

Raspored pinova
Image

Sema povezivanja
Image

*Led dioda mora da radi na 12v tako da je potrebno ubaciti otpornik
Image

*** NAPOMENA *** Modeli bez FEN pina, povezuju samo TEN i GND pinove , a zatim greske ocitavaju blinkanjem lampice grejaca (umesto LED-a)

Mi smo to povezali ovako
Image

Image

POSTUPAK:

1.Obezbedite da je paljenje iskljuceno.
2.Premostite terminale GND i TEN dijagnostickog konektora (DLC)
3.Izmedju terminala FEN i B+ povezite LED test lampicu
PAZNJA: Povezite pozitivnu konekciju LED test lampice na terminal B+ dijagnostickog konektora DLC
4.Ukljucite paljenje.
5.Izbrojite koliko puta LED dioda blinka. Zabelezite kodove gresaka. Uporedite sa tabelom kodova gresaka.

*Dva digitalna koda greske ce biti prikazana na sledeci nacin:
Dugacki flesevi oznacavaju 'desetice'.
Kratki flesevi oznacavaju 'jedinice'.
Na primeru je prikazan je kod greske 12
1 Dugacak fles 2 kratka flesa
Image

*Cetiri digitalna koda greske ce biti prikazana na sledeci nacin:
Svaki kod greske se sastoji od cetiri grupe.
Dugacak fles oznacava pocetak prikaza svake grupe
Kratki flesevi oznacavaju brojeve svake grupe
Kada u grupi nema kratkog flesa to oznacava '0'.
Na primeru prikazan je kod greske 0120
1 Dugacak 0 kratkih, 1 Dugacak 1 kratak, 1 Dugacak 2 kratka, 1 Dugacak 0 kratkih
Image

6.Iskljucite paljenje. Proverite greske ukoliko je potrebno.

POSTUPAK BRISANJA GRESAKA
1.Obezbedite da je paljenje iskljuceno.
2.Na najmanje 30 sekundi odspojite vod za masu akumulatora.
3.Pritisnite papucicu kocnice za najmanje 20 sekundi.
4.Odspojite vod mase akumulatora.
5.Ponovite proceduru provere da obezbedite da nista od podataka ne ostane u ECM memoriji gresaka.
UPOZORENJE: Odspajanje akumulatora moze izbrisati memoriju elektronskih uredjaja (npr. radija, sata).

U nastavku cu ubaciti kodove gresaka, nadamo se da ce nekome koristiti :bye :ziveli

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Last edited by 626_GW on 12-Jul-2016 7:55, edited 1 time in total.

Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 08-Nov-2015 9:22 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2225
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
DVOCIFRENI KODOVI GRESAKA
Image

Image

Image

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 08-Nov-2015 9:41 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2225
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
OEBD KODOVI CETVROCIFRENI 1.DEO
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 08-Nov-2015 9:43 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2225
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
OEBD KODOVI CETVROCIFRENI 2.DEO
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 08-Nov-2015 9:44 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2225
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
OEBD KODOVI CETVROCIFRENI 3.DEO
Image

Image

Image

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 08-Nov-2015 9:50 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2225
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
"TIP P" CETVOROCIFRENE GRESKE
Image

Image

Image

Image

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09-Nov-2015 8:06 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2225
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Admini lepo sto ste prebacili u sticky, i sto nisam otisao u temu dijagnostika zicom by newboysa :D
Ovo je ista tematika i treba spojiti sa ovom temom (nisam ni skontao da je ima), ali kontam da ce mnogi odustati kad vide starost prvih postova i mozda malo ne jasno objasnjenje na pocetku...
Ovo sam soritrao sa slikama hronoloski tako da moze da se vidi redosled postupka, a verujem da mnogi nece ni doci do mojih postova jer ce im postupak delovati ne razumljivo.... A voleo bi da ljudi vide i probaju kako bi potvrdili funkiconisanje metode :)
Tako da mooozda ostaviti kao posebnu temu :)
Mojih 2 centa :D :D :D
Pozzz i kako god ostane bitno je da je na forumu ;) :ziveli

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net