It is currently 18-Nov-2018 3:01


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28-Jan-2016 8:15 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5037
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Puštanje motora da radi u leru na niskim temperaturama, da ili ne. Ja ne puštam, odmah vozim, lagano, ne preko 2000 obrtaja.
http://www.srbijadanas.com/clanak/koris ... 24-01-2016

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 28-Jan-2016 9:07 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7364
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Ja sam to ranije radio dok sam cistio auto od snega, ostala navika sto kazu od starog auta koji je bio karburator. Mislim da je u pravu covek, i motor se najbolje greje kad je u laganom pokretu. To mi je i cale oduvek pricao, a ovo samo uzalud trosi gorivo, i ne kazu dzabe da se motor najvise haba kad radi u leru... prvo proizvodjaci ulja napominju da to prepolovi interval zamene ulja, sto pise i u servis manualu, taksisti i gradska voznja tj. stajanje u mestu duplo manji interval u odnosu na otvoreni put. Cest i duzi rad motora u mestu je smrt za isti!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 28-Jan-2016 10:21 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2454
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
I ja ga krećem odma po startovanju ali na nižim obrtajima . Davno mi je to savetovao majstor gde sam održavao automobil. Ima logike.

Ne prekidaj ženu kad ćuti !

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 28-Jan-2016 10:42 
Mazda lover
User avatar

Joined: 28-Dec-2015 12:57
Posts: 541
Automobil: Peugeot 407
Lokacija: Salzburg, AT[Pozarevac]
Nisam znao. Pogotovo dizela, uvek bih grejao 2,3 minuta u mestu.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 28-Jan-2016 10:52 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5037
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Samo lagana vožnja bez turiranja i naglih ubrzanja, sa rasterećenim motorom je najbolji način zagrevanja. Zato su motori koji uglavnom rade na dužim relacijama neuništivi. Tipa, oni američki način života 200km do posla u jednom pravcu, takvi izguraju i po milion bez generalke. Ja kada ponekad zaglavim na nizbrdici ka Autokomandi od Zvezdinog stadiona, gde se čeka po 20-30min u mestu. ugasim motor i spuštam na leru lagano. Toliko se sporo spuštamo da su pešaci brži. Mislim da je pored uštede goriva, manjeg zagađenja i spas za motor i servisni interval.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 28-Jan-2016 1:38 
Mazda driver
User avatar

Joined: 23-Jan-2010 10:22
Posts: 108
Automobil: Mazda BJ 323S 1.3i
Lokacija: Ivanic Grad
U Mazdinoj knjizici pise kod mene da ispod -10 ili -15 stupnjeva, da se auto pusti da se lagano ugrije na leru. Valjda u Mazdi znaju zasto su napisali da ako je bas jako hladno da se ipak malo motor ugrije u mjestu.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 28-Jan-2016 2:04 
Mazda driver
User avatar

Joined: 27-Dec-2013 7:04
Posts: 243
Automobil: Mazda 323f BA 1.5i 16v Lantis
Lokacija: Vrnjacka Banja
Mislim da je istina negde u sredini, na vecem minusu treba pustiti da radi na leru bar 1 - 2 min, a onda voziti u nizim obrtajima.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 28-Jan-2016 2:15 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 4:06
Posts: 2825
Automobil: Alfa 159
Lokacija: Beograd
Kada je napolju minus, ja uvek ostavim motor da odradi 2-3 minuta u mestu pre nego sto krenem, taman i da se ugreje malo unutra, dok ocistim auto od snega. Posle toga, vozim ga do 2000 obrtaja, dok ne postigne radnu temperaturu.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 28-Jan-2016 3:19 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2226
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
skydriver6 wrote:
Ja ne puštam, odmah vozim, lagano, ne preko 2000 obrtaja.

:ija

_________________
RennSport Srbija
https://www.facebook.com/groups/342165642855091


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 28-Jan-2016 4:22 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7364
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Dobro, ok na vecim minusima od -10. Meni samo treba 2-3 min. da zagrejem prste i krenem :D ne idem bukvalno odmah,
vise se misli na ono cekicanje u mestu po 10-15 min.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 29-Jan-2016 10:26 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 29-Sep-2012 9:33
Posts: 2454
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Despotovo- Bačka Palanka
Da , svi smo izneli svoje mišljenje i u globalu svi radimo kako je najbolje za motor .

Ne prekidaj ženu kad ćuti !

_________________
Ne prekidaj ženu kad ćuti !!!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 29-Jan-2016 2:07 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 29-Aug-2015 9:36
Posts: 40
Automobil: Mazda6
Lokacija: Zemun
Kod novih modela piše da se ne zagreva motor, već da se vozi odmah. Međutim, dok se motor ne zagreje upaljena je plava lampica ulja kao upozorenje, verovatno da ne divljaš.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 29-Jan-2016 3:48 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 19-Jul-2012 2:13
Posts: 33
Automobil: Mazda 3 1.6CD TX
Lokacija: NBgd
Evo šta piše u uputstvu za Mazdu 3 BK na hrvatskom jeziku...

Image

Nema specificirano da li je ovih 10 sekundi dovoljno na svim temperaturama. Pošto je u Nemačkoj "zabranjeno" verovatno postoji neki zakon protiv ovoga, kontam neki ekološki.


Image

Logično u savetima za ekonomičnu vožnju. Ja se ponašam ovako. Sačekam malo tih 10 sekundi, taman mi je toliko potrebno dok se namestim, proverim, vežem, nađem cvike i auto se u pokretu mnogo brže ugreje nego na mestu. Već posle 400-500m kad počne kazaljka za temperaturu da se pomera, palim klimu ako je potrebna i to je to. Samo jednom mi se desilo da nisam uspeo da ugrejem auto od starta do cilja, prošle godine kada su bili jaki minusi. Od Novog Beograda do Vojnog puta u Zemunu, ali kontam da su to ekstremne situacije.

Nizbrdo ugašen auto ne bih vozio nikako. Jednom zamalo da čuknem pešaka jer nisam uspeo da pritisnem kočnicu dovoljno, skroz me iznenadilo. Izgledao sam kao neki nasilnik, baš me sramota bilo...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 29-Jan-2016 8:00 
Mazda lover
User avatar

Joined: 30-Nov-2009 6:12
Posts: 649
Automobil: mazda 323 BJ
Lokacija: Resnik
Generalno pravilo je odmah posle paljenja motora krenuti sa voznjom. Tj posle nekih 10tak sekundi.
Naravno u startu ne preterivati sa gasom i ne terati motor u visoke obrtaje. Fora je sto je ulje gusto i na leru bas ne moze da dospije do glave motora u onoj kolicini koja je potrebna za glavu, odnosno pritisak nije odgovarajuci. A isto tako i ako ga odmah forsirate pumpa ga zbog gustoce, ne moze uvek potisnuti kako treba prema glavi. Tako nekako otprilike


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net