It is currently 18-Nov-2018 2:39


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10-Feb-2014 4:14 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 6:55
Posts: 42
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Prag
Imam jednu dilemu oko nivoa ulja u motoru.
Posto sam auto kupio relativno skoro uradio sam dodatnu proveru stava mehanike, motora i kontrolu svih tecnosti u ovlascenom servisu. Tamo su rekli da je sve kako treba i samo su dosuli tecnost za brisace sto bas nisu ni morali, mogao sam sam. :D

Posto sam ocekivao da je sve provereno ja nisam gledao dalje medjutim sad nakon nekog vremena pogledah na nivo ulja i vidim da je malo iznad linije max (ne pise da je max ali pretpostavljam da je to ona gornja linija). Merio sam i sa hladnim i sa toplim motorom i naravno cekao nakon voznje neko vreme da se nivo stabilise.
Motor je benzinac 2.0 a na meracu pise FoMoCo sto je pretpostavljam i kod vecine vas slucaj.

Citao sam na vise mesta na netu da mnogi mazdasi imaju dilemu sa time koja je realna kolicina ulja koja se moze sipati da bi nivo bio na max. U sustini iz nekih komentara po netu sam zakljucio da je moguce da merac pokazuje uvek malo iznad max ukoliko je nasuta tacna predvidjena kolicina ulja po specifikaciji proizvodjaca.
Cak sam negde nasao komentare kako se nivo ulja kod mzr motora meri tako sto se merac gurne samo do one dihtung gumice na vrhu. Razlika je nekih 4-5 mm ako se gurne do kraja ili samo do gumice.

Da li je neko imao ove dileme?

Inace motor kod mene radi kao svajcarski sat, nisam primetio nikakve znake prelivanja, ne dimi iz auspuha, ne peni na cepu za dolevanje ulja. A i na sve to sam vec presao 2500Km bez problema.

Ajd hvala unapred na komentarima. Pretpostavljam da je kod kolega sa dizelasima druga prica ali svaki komentar je dobrodosao. :)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Feb-2014 5:52 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 6:55
Posts: 42
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Prag
Da potkrepim ono o cemu sam pisao videom:
http://www.carcarekiosk.com/video/2006_Mazda_6_i_2.3L_4_Cyl._Sedan_(4_Door)/oil/check_oil_level
Ako pogledate pazljivo vidi se da covek nije gurnuo "dipstick" skroz do kraja tako da udje i deo gde je gumica, samo je lagano spustio dokle ulazi bez jaceg pritiska. :mrgreen:

Ako nisam u pravu neka me neko ispravi. Nisam mislio da ce merenje nivoa ulja da zahteva dublju analizu. :lol:

Evo na jos jednom forumu ista dilema:
http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123754260-oil-level-on-dipstick
Vidjao sam isto na jos par mesta.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Feb-2014 8:07 
Mazda lover
User avatar

Joined: 15-Sep-2011 11:48
Posts: 387
Automobil: Mazda 323 bg
Lokacija: Sabac, okolina
Poznajem dosta mehaničara a i sam dosta čačkam, ja sam naučen da je najbolji nivo na pola, između min i max, a mereno na hladnom motoru.

_________________
vulkan


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Feb-2014 8:27 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7364
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Za ovo merenje do gumice nisam jos cuo niti video ni u jednom servisu da tako rade... za mene je to cista glupost. ;)
Koliko znam uvek ide merac/sipka do kraja, naravno da se podrazumeva da je auto na ravnom, i sacekati 3-5 min. po gasenju motora, znaci ne meriti na hladno, to u ostalom pise i u user manualu.
Meni je najveca dilema bila, a i jos nekima ovde (diskutovali smo vec u nekoj temi oko toga), kada izvlacim sipku, obrisem krpom, vratim nazad i izvlacim opet, kao da se ono ulje sa sipke razmaze prilikom povlacenja i onda mi poremeti nivo ulja na meracu i ne znam da li je na max ili preko max!? ;)
Onda mi je jednom prilikom nas majstor Roki razresio vecitu dilemu, rekavsi kako fabrika u stvari uvek ostavi malo "slobodnog lufta" za odstupanje, tako da i ako se popne malo iznad max (naravno par mm ne vise) nece se desiti nista strasno.
Mislim da to vazi i za min. ne pali odmah lampicu za nedostatak ulja, ima svoju neku rezervu, s`tim sto tu vec treba doliti ulje na odgovarajuci nivo prvom prilikom!


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Feb-2014 8:36 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 6:55
Posts: 42
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Prag
Hvala na odgovoru.

Moja dilema je ustvari u tome da li merac gurnuti onako kako je prikazano na klipu koji sam postovao ili ga gurnuti skroz do kraja tako da udje i onaj plasticni deo unutra. Razlika je prilicna.
Ako merim onako kako je prikazano u klipu imam nivo 3/4 izmedju min i max. Ako gurnem do kraja tako da i plasticni deo zajedno sa onom kruznom gumicom udje unutra, onda je nivo za jedno 3mm vislji od max crtice.

Ne znam kako izgledaju meraci kod ostalih mazdi.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Feb-2014 8:53 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7364
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Ne znam, prvi put sam sad to cuo od tebe da neko ima tu dilemu, ja guram skroz do kraja :D
a i od majstora nisam cuo, niti video da drugacije rade.
Inace sipkice su poprilicno iste na svim mazdama (istih generacija) i na vecini pise FoMoCo (Ford Motor Company). :bljak: :(


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Feb-2014 9:06 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 6:55
Posts: 42
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Prag
Pa ne bi ni ja drugacije razmisljao da nisam video da posle provere u servisu imam visi nivo od max. Tako da mi je to bilo jedino objasnjenje, da mozda ne treba gurati i onaj krajnji deo. A uostalom vidis na onom klipu da onaj majstor zaista tako meri.

Verujem da je za "prelivanje" motora potreban dosta veci visak, bar vise od pola litre. Ja do sada nisam imao problem, samo se pitam da li mozda ipak da izvucem jedno 2-3 dL.

A inace ono sto kazes da ne mozes da ocitas, probaj da pogledas sa one druge ovalne strane, meni ona ostaje cistija nego ta strana gde je "skala".


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Feb-2014 9:29 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7364
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Znam, tako i gledam sa druge cistije strane ali opet meni je tu dilema. :)

A sta su ti rekli u servisu? Ako je visak zasto ga onda nisu uklonili? ;)
Na onom klipu se ne vidi od poklopca motora (plastike) dokle tacno gura sipku. Meni npr. izgleda sasvim normalno tj. do kraja, i to mi je logicno kad nesto meris. Tako bi neko rekao ja guram sipku do pola, zasto do kraja?
Par mm preko max je tipa 0,1 ml. a 100 gr ulja mislim da nece da skodi... pa valjda bi ga u ovl. servisu odmah izvukli.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Feb-2014 10:01 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 6:55
Posts: 42
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Prag
Pa kad je bila provera pre nove godine tad su rekli da je sve uredu. A to uredu je iznad maximuma.:)

Stvar je u tome da ovde imas dva "kraja".:D
Prvi kraj je kad gurnes sipku do "kraja" gde se ona samo naslanja na onu gumicu, i drugi kraj gde sipku jos dodatno pritisnes da udje kompletno onaj plasticni deo. Na ovom klipu mi se cini da ovaj samo nasloni sipku do "kraja", ne pritiska je dodatno.

U svakom slucaju kao sto kazes ta razlika je valjda u granicama tolerancije pa nece da skodi koji dL vise ili manje. ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 10-Feb-2014 11:11 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7364
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Pa mislim sad sve zavisi koliko je to "vise"... meni je na poslednjem servisu majstor mahinalno sunuo sve 4l u motor, a staje mi 3,6l ili 3,8l sa filterom.
Ja videh dok sam bio tamo, pa mu rekoh ispusti sad taj visak, inace to mi drugar.
Posto ima onu sisaljku za ulje na kompresor sto se stavlja u cev za sipku, on usisao malo tih 200-300 gr. i opet mi je bio oko 1-2mm iznad max ali kao sad je ok... a prvo je bilo skoro 1cm preko! ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Feb-2014 12:58 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 6:55
Posts: 42
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Prag
Evo da ne bude da samo meni padaju lude ideje na pamet. :lol:

http://forum.miata.net/vb/archive/index ... 07164.html

"When I checked the oil I noticed that when I snapped the dip stick all the way in and checked it , guess what it showed over filled. Well I rechecked it and this time I pushed the dip stick down all the way but didn't snap it in (where it is when you run the engine) and it showed right on the full line."


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Feb-2014 3:02 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 5037
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 3 RS 2.0 tdi
Lokacija: Slovenija
Kod svih kola se meri tako što se šipka gurne do kraja, bez obzira na bespotrebne dileme na drugim forumima. Takvo merenje je jedino precizno. Da nije tako, u uputstvu fabrike bi bilo navedeno da se ne meri sa šipkom do kraja, već do gumice, što nije slučaj.
Mali nivo iznad max ti neće praviti problem. I kod mene je tako. Po meni je najbolje da je nivo uvek blizu maximuma. I ako pritisak ulja postoji i kada je na minimumu, veća količina ulja se teže prlja opiljcima. Takođe, kod automobila koji imaju merač pritiska ulja u motoru, vidi se da je pritisak slabiji kada motor radi sa uljem na minimumu.
U servisu ti nisu prijavljivali da nešto ne valja jer ti je malo iznad maximuma, da je to značajnije, verovatno bi napomenuli.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 11-Feb-2014 3:52 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7364
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Tako je, ljudi svasta piskaraju po forumima i ja se tu isto ophodim samo prema onome sto pise u manualu.
Djole wrote:
da je auto na ravnom, i sacekati 3-5 min. po gasenju motora, znaci ne meriti na hladno, to u ostalom pise i u user manualu.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Feb-2014 12:08 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 6:55
Posts: 42
Automobil: Mazda 6
Lokacija: Prag
Slazem se, manual bi trebao da bude jedini merodavan. :citaj:
Hvala na komentarima drugari. ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 14-Oct-2018 9:01 
Mazdaš u povoju

Joined: 03-Dec-2017 11:43
Posts: 5
Lokacija: hrvatska
Pozdrav,mijenjao ulje prije nekih tjedan dana,rekao idem malo to provjeriti nakon par dana kada ono na šipci ima preko max,po kanisteru vidim da mi je ulio 4 litre,po knjizi ide 3.9 ako se i filter mijenja,koji sam naravno promjenio,da li da idem vaditi tih par deci ili da ne diram,makar kažu da bi idealno sada po hladnijim danima bilo idealno na polovici šipke da je ulje,radi se o mazdi 3,benzinac 1.6,2004,godište,hvala.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 14-Oct-2018 12:25 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Feb-2014 4:06
Posts: 2825
Automobil: Alfa 159
Lokacija: Beograd
Idi do servisa neka izvuku malo. Ne valja kad je ulje preko max, isto kao sto ne valja i kad je ispod min.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15-Oct-2018 10:19 
Mazdaš u povoju

Joined: 03-Dec-2017 11:43
Posts: 5
Lokacija: hrvatska
Vjerovatno i bude tako,uvijek kontroliram to ulje da bude malo iznad polovice i onda mi majstor ovako natoči preko max,za poluditi,hvala na odgovoru.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15-Oct-2018 2:00 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 25-Oct-2015 12:57
Posts: 1099
Automobil: Mazda 3 1.6CD 2012(85KW-116ks)
Lokacija: Sarajevo
U pravu je Mare,previse ulja steti dihtunzima i semerinzima koliko ja znam ;)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15-Oct-2018 7:13 
Mazda lover
User avatar

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 457
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Previsok nivo ulja ce proizvesti veci pritisak unutar motora, i time ostetiti dihtunge i semeringe. U bilo kom sistemu ili sklopu gde ima pokretnih delova, bio to motor ili menjac recimo mora postojati oduska da se pritisak koji nastaje pomeranjem delova "izduva" napolje. Kod motora je to PCV sistem ili po nemacki "iber lauf", a menjac ima malu odusku obicno na vrhu. Povecanjem nivoa ulja povecace i pritisak unutar sklopa, ali pritisak moze porasti i na drugi nacin, ako recimo motor ima lose karike pa izduvni gasovi silaze u karter, dobice se isti efekat, koji dugorocno steti dihtunzima i semerinzima, i onda se dobije motor koji "balavi".

Moje iskustvo kaze da nije strasno ako je nivo malo iznad max, stavise godinama pri zameni ulja sipam 5L umesto 4.9L koliko kaze fabrika, uz izgovor da ce motor visak jednostavno potrositi. Kada se ulje zameni nivo bude malo iznad MAX, a na kraju intervala zamene bude malo iznad pola. Tako radim godinama, i tacno je da mi vlaze semerinzi radilice i bregaste, ali bi pre rekao da je to zbog 413 hiljada i 16 godina startosti, nego zbog "prepunjavanja" ulja.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15-Oct-2018 10:19 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 14-Nov-2009 6:14
Posts: 1691
Location: U kanalu ;)
Automobil: Mazda 323 f BA 1.5
Lokacija: Pancevo city
Nije nista strasno i ako je malo preko maximuma jer uvek ima dozvoljene tolerancije a i kad startujete motor velika kolicina ulja ode u podmazivanje tako da vise od pola ostaje u karteru tako da nema potrebe za vadjenjem ulja.Primer mazda 6 koja ima DPF ako komp pokusava da uradi regeneracuju i ne uspe ili sam ato ima zapusen dpf sva nafta se sliva u karter i bukvalno ulje ode duplo preko maximuma.Meni su dolazile mazde da sam ispustio cak 10l ulja mesano sa naftom pa im se nista nije desilo i ulje ne treba menjati na 15.000 km vec na 10.000 jel se posledice oko potrosnje ulja tek posle vide kad auto predje neku kilometrazu ;) Samo moje misljenje i iskustvo :)


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 16-Oct-2018 3:25 
Mazdaš u povoju

Joined: 03-Dec-2017 11:43
Posts: 5
Lokacija: hrvatska
Hvala na opsežnom opisu,moj je motor suh,ima 177 tisuća km i bivši ga je vlasnik stvarno pazio,nebi htio da sada zbog nekakvog malog servisa negdje procuri i slini,makar mi svi kažu da nema potrebe vaditi ulje,da ga bude motor potrošio,ovo mi je drugo mijenjanje otkada ga imam i negdje na 10000 tis.km dolijem oko 7 dcl ulja


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net