It is currently 31-Oct-2014 1:53


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02-May-2010 2:41 
Nisam znao da li stavim u Mehaniku ili Elektriku ali nije toliko ni vazno. Evo i problema.

Auto je bio u servisu na ciscenju usisa zbog velikih naslaga svacega(?). Manifestovalo se tako sto je auto polako bivao sve tromiji (ne naglo, nego postepeno u zadnjih 125.000 km koliko je kod nas). Prvo je pokusano nekom hemijom ali posto to nije dalo rezultata, islo se na rucno ciscenje. Zaista je bilo prljavo. Sve je sastavljeno ali tu pocinju problem.

Kad se auto upali sve izgleda normalno, ne leru su obrtaji oko 800. Kako se doda gas, na otprilike 2500rpm pali se lampica grejaca (koliko znam, ona sluzi za blinkanje error kodova). Blinka jednolicno, otprilike jedan blink u sekundi. U voznji se problem manifestuje sto auto izgleda kao da nema turbinu. Npr. pritisnem gas na 2000 ali ne dobijam skoro nikakvu reakciju. Kao da je auto ukocen. Tek od 2500 se oseti turbina i nesto malo povuce ali to nije ni blizu zadovoljavajuce.

Ne pale se nikakve druge lampice sem tog grejaca koji blinka. Ovi u servisu sto su cistili ne mogu da rese problem pa su me uputili u GrandM ali oni tamo nemaju dijagnostiku za vozila starija od 2002-3. Upucuju me u Profil sa kojima imam dobrog iskustva od pre, i planiram da odem tamo ako ne nadjem nekog u Novom Sadu.

Imam osecaj da je neka banalnost u pitanju, da je nesto lose povezano posle ciscenja ali ovi su proveravali par puta. Ne znam ni koliko je pametno voziti u ovakvom stanju...

Ima li neko ideju sta moze biti problem?


Top
  
 
PostPosted: 02-May-2010 7:44 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 13-Feb-2010 1:29
Posts: 44
Location: Novi Beograd
Automobil: 626 GE i-V6 2.5
Lokacija: Novi Beograd
99% ti nije nesto vraceno kako treba, proveri sva creva, sve kablove, vidi da ti nije pri vracanju konektora neki pin pokrivljen itd...

lampica grejaca se pali u toku rada motora kada ECU predje u SAFE MODE, sta to znaci, ocitao je neku gresku privremenog karaktera i da ne bi ostetio turbinu i/ili motor iskljucuje njenu funkciju.

U koliko smatras da su svi kablovi ok, najbolje bi bilo da ti urade diag, da vidis razlog prelaska u taj mod....
Da i koje ti je godista auto ? predpostavljam da je posle 96 ? pitam zbog tipa diag (OBDI ili OBDII)

kad si menjao filter vazduha ?
on bi trebalo da ima baro sensor. mozda ima blokadu dotoka svezeg vazduha... ?

_________________
Mazda 626 i-V6 2.5


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02-May-2010 9:55 
Mazda lover
User avatar

Joined: 04-Dec-2009 7:19
Posts: 351
Location: Novi Sad
Automobil: mazda 6 2.0 2004 god
konacno pravi servis u ns a da nije ovlasceni koji je preskup :)

intercomerc
021/6312537

Probaj tamo, Alfns bio tamo, kaze da je zadovoljan kako rade... Ja jos nisam isao, mada razmisljam da idem na dijagnostiku... :)


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02-May-2010 10:31 
Bas sam primetio sam da se greska javlja, a potom nestaje tj. da je privremenog karaktera. Danas sam presao gotovo 400km i svako preticanje je bilo pravo mucenje. Dok u voznji ne predjem ~2300rpm ne trepti nista, kada stisnem preko toga lampica se upali, a auto kao zakopan. Posle toga, kad vozim konstantno ispod tih 2300, lampica se gasi do sledeceg stiskanja.

Prva registracija je 2000. (to je upisano u saobracajnu kao godina proizvodnje), a sto se tice tipa dijganostike mislim da je OBDI. U GrandM su rekli da imaju valjda samo OBDII i zato nisu mogli da nakace.

Sto se tice filtera, neki dan sam ga skidao jer sam pretpostavio da je moguce zagusenje. Ne znam kad je menjan ali je potpuno cist, a i bez njega je sve identicno. Ne znam za taj senzor kod filtera i gde bi trebao da se nalazi ali cu sa ovima u servisu proveriti da li je sve povezano kako treba. Posle cu traziti dijagnostiku ako bude bilo potrebe.

Hvala na pomoci :)


Top
  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: 02-May-2010 10:33 
BooM_NS wrote:
konacno pravi servis u ns a da nije ovlasceni koji je preskup :)

intercomerc
021/6312537

Probaj tamo, Alfns bio tamo, kaze da je zadovoljan kako rade... Ja jos nisam isao, mada razmisljam da idem na dijagnostiku... :)


Hvala na info. Prvi su kojima se obracam ako ne resim ovo u dosadasnjem servisu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 03-May-2010 2:28 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4244
Lokacija: nBGd
Nazalost DITD-ovi su OBD-I sto donekle otezava dijagnostiku, u tom smislu da je uglavnom potreban kompjuter iz ovlascenog servisa koji je u mogucnosti da ocita sve greske.

Ako tih gresaka nije bilo pre ciscenja usisa, onda su serviseri nesto pogresili pri vracanju, a ako ti nisu ocistili i interkuler, dzaba su i cistili. Procedura za ciscenje usisa i IC-a je relativno laka, samo treba vremenski malo vise vremena i moze se, bukvalno, uraditi "kod kuce", bez vecih problema.

DITD ima 3 vakuuma, ako se dobro secam, za turbinu i ako neki od njih nije dobro povezan, jedan od nacina manifestovanja je taj kao kod tebe - da auto nece da vuce, ali... Kod tebe se javlja neka greska i auto pada u safe-mod (kao sto je limun napisao), tako da je moguce da neki konektor nisu lepo prikacili ili u najgorem slucaju ostetili.

U Srbiji samo Profil ima dijagnostiku za starije Mazde (OBD-I), posto ih oni rade vec godinama unazad. Dok su se svi novi servisi (GrandM, General Auto...) opremili "univerzalnom" dijagnostikom koja pokriva automobile sa OBD-II konekcijom, jer su tek od skora krenuli da rade. Smesna strana cele price je sto benzinci iz tog perioda, oko 2000. godine, imaju OBD-II konekciju, dok DITD-ovi imaju OBD-I.

Obavesti nas obavezno o razvoju situacije i kako si resio problem.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08-May-2010 2:53 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 08-Feb-2010 10:16
Posts: 30
Location: Zemun
Automobil: Mazda 6 i 323GTR 1.8Turbo 4x4
Lokacija: ZEMUN
Hteo bi kolegu Limuna da nam objasni kako racunar moze da iskljuci turbinu koja radi mehanicki? Nema nikakve elektro delove ili davace. Jedino sto racunar moze a to je da promeni ugao lopatica na samoj osovini i da na taj nacin poveca pritisak u odredjenom trenutku kada je to i potrebno!
Nemaju samo ovlasceni servisi taj prikljucak za BJ dizela. Svi ovlasceni servisi imaju taj prikljucak samo ne znaju kako da koriste jer se neke funkcije znatno razlikuju i mana tog uredjaja je sto nece svaki Bj i GF dizel da prepozna. Uglavnom dobro radi na vozilima posle 2000 godine. To kazem iz svog iskustva!

_________________
www.zoomzoom.rs


Top
Offline Profile  
 
PostPosted: 08-May-2010 6:30 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 13-Feb-2010 1:29
Posts: 44
Location: Novi Beograd
Automobil: 626 GE i-V6 2.5
Lokacija: Novi Beograd
U jednom od servisa mi je tako objasnjeno ;)

_________________
Mazda 626 i-V6 2.5


Top
Offline Profile  
 
PostPosted: 05-Jun-2010 9:04 
Ja ne znam ljudi sta je sa vama :( . Pa zar vi niste culi da se taj auto dijagnostikuje najobicnijom zicicom :glup . Ko ne zna, neka mi se javi na newboysa@sbb.rs. Kakvi ste vi ljubitelji mazde, a da to ne znate. Poz :palac


Top
  
 
PostPosted: 05-Jun-2010 9:10 
Mazdaš početnik
User avatar

Joined: 13-Feb-2010 1:29
Posts: 44
Location: Novi Beograd
Automobil: 626 GE i-V6 2.5
Lokacija: Novi Beograd
Da obicnom zicicom kod OBDI gde imas 20 tak kodova za grubo otkrivanje greske...
A koliko puta mi se desilo da ECU uopste ne vidi gresku a auto pravi probleme da popi**is...

_________________
Mazda 626 i-V6 2.5


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 06-Jun-2010 11:05 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4244
Lokacija: nBGd
@newsboysa - To sto sa zicicom mozes da ocistas je kada ti auto na kontrolnoj tabli javi da imas gresku. Sam ECU ocitava MNOGO vise parametara i njima je moguce pristupiti samo preko neke "krstene" dijagnostike. Bilo da je to ona u ovlascenom servisu ili neki drugi dijagnosticarski servis koji zna svoj posao.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 28-Jun-2010 9:28 
Da se oglasim da ne ostane tema bez mog odgovora :)

Vozio sam auto u Profil, tamo je jedan momak trazio kvar nekih pola sata i otkrio da oko gornjeg creva interkulera falsira vazduh. Prskanjem nekim sprejom u okolini tog creva, rad motor se menjao. Zakljuceno je da treba poceti menjanjem istog pa ici dalje ako to ne resi problem. Oni su bili zauzeti narednih nekoliko dana tako da sam sa tom dijagnozom otisao nazad u NS.

Tamo sam bio u jos dva servisa (jedan od njih preporuceni Intercomerc) i u oba su rastavili sve, proverili creva (nisu menjali nista) i sastavili nazad ali nisu uspeli da rese problem. Momak iz Interkomerca je sumnjao na neki ventil, senzor, ne znam tacno, i preporucio mi da se testira stavljam ispravnog ali oni nisu imali. Preporucio gde se to moze uraditi i tako dalje i tako blize, uglavnom se nije stizalo da se to uradi. Posle par dana auto je proradio :glup Cini mi se da se to poklopilo sa dolaskom prvih vecih vrucina, da li je koincidencija nemam pojma, ali vec mesec dana nema nikakvih problema.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 29-Jun-2010 3:38 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 13-Nov-2009 5:11
Posts: 1528
Location: Zrenjanin
Automobil: 1990. 323f gt, 2004. M6 CD136
Lokacija: Zrenjanin
ne diraj nista onda... jedino mozes da stekas pare po malo, ako slucajno pocne nesto da zeza, pa ako treba koji deo da se dokupi, da bar o tome ne razmisljas...


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11-Sep-2010 6:18 
Nije tacno da dijagnostikuje samo 20-ak gresaka. Dijagnostikuje SVE greske koje postoje, cak tipa kolo radi neispravno, sa malim parametrima, velikim parametrima, povremeno ne radi itd. "Jedno" sto se ne moze dijagnostikovati je pritisak turbine, temperature i sl. Ako vam to nije dovoljno da popravite automobil, onda ste stvarno majstori.. Osim toga zar nikome nije palo na pamet da bi brisanje greske tj. skidanje kleme i pritiskanje papucice kocnice mozda popravilo situaciju? Takodje, ne da je moguce, nego ECU kontrolise turbinu preko velikog solenoida i to dovodi do njenog funkcionisanja. Ono prvo sto bih pogledao da sam pogledao taj auto (iako uopste nisam majstor kao mnogi ovde) je da li vakuum vuce turbinu preko solenoida i ako ne zasto to ne radi. Kao sto je jedan od vas i pomenuo tu ima "nekih" brdo vakuum crvevaca, pa bih zatvarao prstom sve njih na pumpi koja vam bode oci kad dignete haubu, sve dok se ne podigne solenoid. Ako se ne bi podigao, pogledao bih da li mogu prstom da ga podignem ili se zaglavio, ako mrda, onda mi nemojte reci da lampica koja blinka jednom u sekundi nece reci sta mu je. Interesuje vas kako? Kao sto rekoh, rado cu odgovoriti na newboysa@sbb.rs. Nisam znao da su u GrandM takvi idioti da ne mogu na mazgi "procitati" problem bez dijagnostike! Koji su to moroni. Pa mazdin OBDI sistem za dijagnostiku je jedan od najsavrsenijih upravo zato sto mu kompjuter nije ni potreban za dijagnosticiranje. HAHAHAHA, sta bi rekli japanci za ovo, da li bi im bilo smesno? Ovlasceni servis ne moze da popravi auto ispod 2003. E Srbi i Srbijo sramotite se, zato vam je i jugo masina..


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 11-Sep-2010 6:22 
Samo Profil za OBDI! LUDILO brate, mozda treba i doktorat? Sisam ovce za pare, da nece neko, a?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 12-Sep-2010 6:25 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4244
Lokacija: nBGd
Ocigledno ne shvatas da nisu svi vicni da popravljaju automobile, isto tako se ne razumeju svi u pravo, marketing, fiziku, biologiju, ekonomiju... ili jednostavno ne zele da ista rade oko automobila, jer nece/ne zele/nemaju vremena da se posvete tome, zato idu kod majstora. Druga je prica sto su "majstori" takvi kakvi jesu...
Ti ako hoces da pomognes ljudima, umesto sto omalovazavas tudja misljenja, objasni sta i kako, umesto sto stalno upucujes da ti se jave na mail.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 22-Sep-2010 9:23 
Pokusacu da objasnim, mada nemam vremena za te stvari. Hocu reci, drago mi je kad mogu da pomognem, ali ako neko procita ovaj post na kome je (recimo) objasnim ono sto znam, ko garantuje da ce procitati neko ko je pokrenu stoti post ili ga samo procitao, zato ponekad, kad imam vremena, procitam ovaj forum i nastojim da pomognem ljudima koji imaju mazde i kojima moze pomoci moje "znanje". Zato samo citam, dam neki komentar i ostavim mail. Sto se tice mojih komentara koji su ironicni, to je samo zato sto sam pravi Srbin i sto je moj nacin da ispoljim svoje nezadovoljstvo tako sto cu upravo pljuvati po njima tj nama Srbima, a sve u cilju da se malo opametimo, dakle iz naboljih namera. Eto nadam se da sam se malo iskupio, zbog pljuvanja po Srbima. Istovremeno zelim da kazem da bih najvise voleo kad bismo zauzeli neki slovenacki stav ili juznoaustrijski, vratili se nasim korenima, pravom srbovanju i posmatrali svet kako se sunovracuje iz nasih divnih dvorista i prelepih pejzaza u koje uvek (kao u davna vremena) putnik namernik moze da svrati i prenoci, cak i ako nema novca. A za novac moze da dobije ful servis. Inace zapadnjaci pocrkase za takvim turizmom i pobacase sve pare na austrijske, CH, slovenacke apartmane i da ne duzim dalje, da smo jeli jebenim zlatnim kasikama, ali da bismo mogli u buducnosti... mogli bismo, samo uz malo pameti i slovenackog nacina poimanja zivota. Eto mog recepta ako se kandidujem za predsednika imate preliminarni plan za buducnost Srbije i to Vi prvi (salim se). Da se vratim mazdama, zelim pomoci, ali nisam ni strucnjak za kompjutere ni za automobile iako mi to svi kazu, vec obican covek koji se trudi da misli svojom glavom i podize haubu svog auta, zavrce siljalice u kuci, cisti masinu za sudje od kamenca, nece da greje kucu na gas vece se drnda na ugalj jer nece da ga srpske (kvalitetne) zver potkradaju itd, bas kao u davna vremena kad su to nasi ocevi radili, nista prepametno. I da dodam da su se automobili iskomplikovali vise da bi servisi zaradili nego zbog ekoligije, jer kriju softvere ko zmija noge i da je veca fama oko svega toga nego istina. Nije auto nuklearno postrojenje koje nije nas problem vec prepametnih servisera (koji veze nemaju sa zivotom) i niposto ne dizite haubu pre 20000km pa ce oni... Drzite bre ljudi nivo ulja na sredini, da bi pritisak bio koliko treba i necete imati problem sa EGR ventilom, protokometrom i prljavim usisnim granama. Sto se dijagnostike tice, moram na zalost da opet ostavim moj mail svakom ko zeli, zato sto ima tu atachment-a, a ako neko hoce umeto mene to da uradi ja cu mu rado poslati sve sto imam i znam, sto sam skupio i sto mi je na HDD-u. Ja moj auto "servisiram" vec 4 godine, a pre njega (kvarljivog) fijata 6 godina itd. i nikad nikakvih kvarova nisam imao, da ne kazem da ni stucanja - da kucnem u drvo. Posmatram ljude kakve probleme imaju, a kad im kazem da kupe ful sintetiku i da voze 20000 km jer tako kaze fabrika i da kad sam prodao fiajta sa predjenih 200000 km uz takav tretman prodao fijata sa kao novom bregastom i da ne slusaju sta im seru ovlasceni servisi, oni me jenostavno ne poslusaju iako imaju o meni misljenje da sam ne znam sta. Ljudi nemojte da Vas truju, samo mozak u sake i razmisljajte, setite se kako su vasi calci auto odrzavali, nista se masine nisu promenile, vec samo (ne)ljudi. Pozdrav, za svaku pomoc, pljuvanje po novim Srbima i toplu/vrucu rec - newboysa@sbb.rs. Ne garantujem ako zaserete auto slusajuci moje prepametne reci, na Vama je da odlucite, tj ukljucite zaspalu spravu, tj mozak. Ili su Vam doktori antibioticima isti isprali...?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 22-Sep-2010 9:39 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4244
Lokacija: nBGd
Znam da je ovo pesnicka sloboda koja je kao bujica naprosto istekla iz tebe, te nije trebalo mnogo vremena da se otkuca, jer te je tenzija drzala kao u transu dok si kucao... Nemoj da se ljutis, ali da si ovoliko truda ulozio u objasnjenje "dijagnosticiranja" bilo bi na svaciju radost, mada si mi izmamio osmeh na lice ovim post-om :)

Dodji na skup 3. oktobra da se upoznamo.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 22-Sep-2010 12:47 
Majstor kvariša
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:40
Posts: 4307
Automobil: Mazda 323 BJ 1.6 16v
Lokacija: Novi Beograd
Stvarno ako vec imas neki dobar sistem zasto ne predstavis to u uradi sam sekciji?
Cemu to pozivanje na slanje emailom ako je ista stvar za sve?
Mi ovde pokusavamo da pomognemo jedni drugima i razmenom znanja, pa kako iz tvoje price vidim da dobro stojis sa zica dijagnostikom, a verujem da osim mene i druge to zanima, molimo te da napises nesto vise o tome.

_________________
You only need two tools in life - WD-40 and Duct Tape. If it doesn't move and should, use the WD-40. If it shouldn't move and does, use the duct tape.Image


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 23-Sep-2010 9:46 
Oa svuda na internetu ima da se nadje. Elem, na starijim mazdama koje imaju valjda taj OBD I standard, a to nisu trojke i sestice, vec 323, 626 itd. do 2003.-eg godista moze sa zicicom, posle je softver komplikovaniji, pa valjda zato ne ide, a i ne odlucuju oni o tome nego ceo svet. Vocko rece da napravim post u sekciji uradi sam i ja poslusah, pa sam tamo ubacio sve nacrtano u atachment, a skinuto je cak sa naseg nekog sajta, koji se bavi diajagnostikom, pa je i sve na nasem jeziku. Mislim da ce ljude koji mogu da tako dijagnosticiraju auto taj pdf fajlic stvarno obradovati. Nije to sveto pismo, ali radi i ne treba profil za dijagnozu prljavog EGR-a, ili puknutog vakum creva (mada nece biti greska - puknuto crevo, vec neispranost na turbini i EGR-u, recimo, jer cim crevo pukne, nema vakuma koji drzi sve istale solenoide i eto pet kvarova odjednom, a u stvari nije ni jedan od njih). Znaci nije komp. prepametan, ali ipak stvar odlicno radi. I to sa zicicom. Kraljevi tehnike su smislili da bez kompa dijagnostikujemo kvar. A za taj oktobar, rado, ali ono - kuca, pos'o, zena, deca, pa sad ne znam, rado zaista. Videcu, ne znam ni gde se okupljate, koliko traje okupljanje, da li se nesto nosi, placa, sta se radi na okupljanju, vi se sigurno svi vec poznajete, ko zna sta radite sa novajlijom, ono kao dodji pa moras da kazes 1000 puta - Ja "teram" mazGu i srecan sam zbog toga, ili nesto sl.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 23-Sep-2010 9:52 
E, odricem se svake odgovornosti ako sprzite kompjutere, ja sam za moju mazdu vecao danima i na kraju skrkendao zicu i rek'o, nek' crkne ako sam lud, svuda sam nailazio na netu o tome. Kad ono, umesto mrtve mazge - zica radi kao dijag. kompovi od 3000 eura. Eh, japanci..


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 24-Sep-2010 10:57 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4244
Lokacija: nBGd
Imas tamo topic u manifestacijama, pa baci pogled, bice detaljnije uskoro ;)
Novajlije prvo oblace specijalno odelo za inicijaciju (slika klik), zatim ih potapamo u kacu punu ulja (mineralno, naravno, nista sintetika da se ne biste otrovali), a posle toga trcite po parkingu i vicete Zooom - Zooom.
Zimski obred je isti kao letnji samo sto koristimo ulje sa nizom SAE vrednoscu da bi podmazivanje bilo bolje na niskim temperaturama :lol

_________________
Image


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 24-Sep-2010 11:22 
Majstor kvariša
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:40
Posts: 4307
Automobil: Mazda 323 BJ 1.6 16v
Lokacija: Novi Beograd
Dopunio bih kolegu da se u zimskim uslovima i kosa pere sa total glacial elf plavim antifrizom.

_________________
You only need two tools in life - WD-40 and Duct Tape. If it doesn't move and should, use the WD-40. If it shouldn't move and does, use the duct tape.Image


Top
Offline Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 24-Sep-2010 9:25 
Ali ja sam alergican..


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net