It is currently 18-Nov-2018 2:21


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 12-Jan-2010 12:32 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Recirkulacija izduvnih gasova (EGR = Exhaust Gas Recirculation) je dokazan i u praksi potvrđen metod kontrole emisije izduvnih gasova.

Attachment:
U01_EGR_sistem.jpg


EGR sistem umanjuje količinu kiseonika u smesi vazduh-gorivo, te je time temperatura sagorevanja u cilindru umanjena. Obzirom da se štetni azot oksidi (NOx) uglavnom stvaraju pri većim temperaturama i pritiscima, moguće je umanjiti koncentracije NOx emitovanog u okolinu i do 50%. Kod dizel motora, formiranje čestica čađi je umanjeno za oko 10%. EGR sistem se aktivira samo pri definisanim uslovima rada motora. Kod benzinskih motora to je obično iznad „ler“ gasa i do gornjih zona opterećenja motora, a kod dizel motora to je obično do oko 3000 o/min i srednjeg opterećenja motora.

Efekti EGR sistema:

Dizel motori (svi tipovi ubrizgavanja):
Azot oksidi -50%
Čestice -10%
Smanjena emisija ugljovodonika
Smanjena buka

Napomena:
Hlađenje EGR-a je neophodno kod vozila više težinske klase
Količina vraćenog gasa: Max. 65%

Benzinski motori (ubrizgavanje u usisnu granu – SPI = Single Point Injection):
Azot oksidi -40%
Potrošnja goriva -3%
Smanjena emisija ugljendioksida (CO2)

Napomena:
Količina vraćenog gasa: Max. 25%

Benzinski motori (direktno ubrizgavanje – MPI = Multi Point Injection)
Azot oksidi od -50% do -60%
Potrošnja goriva -2%
Smanjena emisija ugljendioksida (CO2)

Napomena:
Količina vraćenog gasa: Max. 50%

Komponente EGR sistema

EGR ventil reguliše količinu vraćenih izduvnih gasova. Nalazi se na izduvnoj grani, u okviru usisne grane, ili na temperaturno otpornim cevima pomoću kojih povezuje izduvnu granu sa sistemom za usisavanje vazduha.

Pneumatski EGR ventili se pokreću putem vakuma pomoću elektromagnetnih ventila. Kod bazičnih sistema sa električno preklopnim ventilima (switchover ventili), EGR ventil ima samo dva stanja, otvoren i zatvoren. Kod sistema sa elektropneumatskim konvertorima pritiska pozicija EGR ventila može biti podešavana. Podpritisak potreban za rad EGR ventila se dobija iz usisne grane ili se generiše vakuum pumpom.

Električne i elektromehaničke EGR ventile direktno pokreće kontrolna jedinica (ECU = Engine Control Unit).

(Slika 2.) EGR ventili kod dizel motora imaju veliki poprečni presek tela usled velike količine vraćenih izduvnih gasova (Max. 65%). Levo: Pneumatski EGR ventil; Sredina: Pneumatski EGR ventil sa detekcijom pozicije; Desno:Električni EGR ventil sa dvostrukim sedištem

Attachment:
U02_Dizel_EGR_ventili.jpg


(Slika 3.) Kod benzinskih motora poprečni presek tela EGR ventila je znatno manji (vraćeni izduvni gasovi do Max. 50%). Levo: Električni EGR ventil sa konekcijom na rashladni sistem; Sredina: Pneumatski EGR ventil; Desno: Električni EGR ventil

Attachment:
U03_Benzin_EGR_ventili.jpg


(Slika 4.) Protokomer (MAF = Mass Air Flow sensor; AMS = Air Mass Sensor) je kod dizel motora neophodan zbog, između ostalih stvari, ispravnog rada (podešavanja) EGR sistema.

Attachment:
U04_AMS.jpg


(Slika 5.) Pneumatski EGR ventili se pokreću putem vakuma pomoću elektro-pneumatskih ventila.

Attachment:
U05_EPV.jpg


(Slika 6.) Obzirom da je kod dizel motora razlika u pritiscima između usisne i izduvne grane nedovoljna da bi se postigla visoka količina vraćenih izduvnih gasova, "kontrolni leptir" se postavlja u usisnu granu da bi se generisao potreban podpritisak.

Attachment:
U06_ERT.jpg


Najčešći uzroci kvarova unutar EGR sistema su zaglavljeni ili karbonizovani EGR ventili. Osim gasnih zagađivača, vraćeni izduvni gasovi sadrže čestice čađi, naročito kod dizel motora. Usled pojave ulja u vazduhu usisnog sistema, nastaju karbonske naslage koje sila EGR ventila ne može da savlada te EGR ventil više ne može da se otvori ili ostaje zaglavljen u otvorenoj poziciji. To dovodi do pojave promenjivog ler gasa, neravnomernog rada motora ili gubitka snage motora.
Uzroci pojave veće količine ulja u usisnom sistemu mogu biti: kvar u sistemu ventilacije kartera, istrošeni ležajevi, zapušen povratni uljni vod turbo punjača, istrošene gumice ili vođice ventila, korišćenje ulja ne adekvatnog kvaliteta ili prevelika količina ulja u motoru. Velike naslage čađi mogu biti posledica i neispravnosti u sistemu ubrizgavanja.
Iako su EGR ventili dizajnirani da rade pod visokim temperaturama izduvne grane, ponekad može doći do termalnih oštećenja. Uzroci takvih oštećenja su pogrešna aktuacija (pokretanje) EGR ventila, preveliki povratni pritisak izduvnih gasova ili zaglavljeni „blow-off“ ventil ("waste-gate" ventil) turbo-punjača. Uzrok može biti i tjunovanje zarad povećanja pritiska nadpunjenja.
Kod pneumatskih EGR ventila uzrok kvara može biti i na nekom od elemenata vakuumskog kontrolnog sistema (vakuum pumpa, vodovi, solenoid ventili).
Kada je izvršena zamena defektnog EGR ventila novim, a vozilo se ponaša kao i sa defektnim ventilom, potrebno je da se ponovo formira mapa operacija u ECU. To se može postići ili dužom test vožnjom ili korišćenjem odgovarajuće opcije u dijagnostičkom aparatu (servisnom kompjuteru).

Čišćenje EGR komponenti treba izbegavati! Ukoliko je komponenta već defektna, čišćenje neće ostvariti nikakvo poboljšanje. Ispravne komponente se mogu oštetiti tokom čišćenja.

Neispravne komponente uvek treba zameniti novim.

(Slika 7.) Obzirom da EGR ventili ne talože čađ obavezno potražite uzrok taloženja.

Attachment:
U07_EGR_Old&New.jpg


(Slika 8.) Soli i prašina mogu oštetiti protokomer, ili uticati na tačnost merenja, što utiče na EGR sistem.

Attachment:
U08_AMS_Old.jpg


(Slika 9.) Funkcionalnost pneumatskog EGR ventila i elektro-pneumatskih konvertora se lako može proveriti korišćenjem ručne vakuum pumpe.

Attachment:
U09_MVP.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Jan-2010 12:59 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Detaljan pregled komponenti EGR sistema:

Slika 1. EGR ventil sa jednom membranom (za benzinske i dizel motore)

Attachment:
S01_EGR_SDT.jpg


Slika 2. EGR ventil sa jednom membranom i senzorom temperature (benzinski motori)

Attachment:
S02_EGR_SDTTP.jpg


Slika 3. EGR ventil sa jednom membranom i kontrolom pozicije (dizel motori)

Attachment:
S03_EGR_SDTPP.jpg


Slika 4. EGR ventil sa jednom membranom (dizel motori)

Attachment:
S04_EGR_SDTDC.jpg


Slika 5. EGR ventil sa dve membrane (benzinski motori)

Attachment:
S05_EGR_DDT.jpg


Slika 6. Dvostepeni EGR ventil sa dve membrane (benzinski motori)

Attachment:
S06_EGR_2SDDT.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Jan-2010 1:04 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Slika 7. Mehanički vakumski konvertor pritiska sa prigušnicom

Attachment:
S07_MVM_D.jpg


Slika 8. Elektro-pneumatski vakuum konvertor

Attachment:
S08_EPVM.jpg


Slika 9. Električni vakuum konvertor (modulator)

Attachment:
S09_EVM.jpg


Slika 10. Vakuumski solenoid ventil

Attachment:
S10_VSV.jpg


Slika 11. Termo-ventil

Attachment:
S11_TV.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Jan-2010 1:56 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Ispitivanje

U nastavku ću izneti jednostavne testove koje je potrebno izvesti da bi se proverila funkcionalnost i zaptivenost EGR sistema. Za izvođenje testova je potreban sledeći alat:

1. Digitalni termometar
2. Ručna vakuum pumpa
3. Toplotni pištolj (fen)

Napomena: Ukoliko se testiranjem dobiju ne odgovarajući rezultati testiranu komponentu je potrebno zameniti.

1. EGR ventil za benzinske motore

Curenje EGR ventila kod benzinskih motora izaziva nestabilan ler gas.

1.1 Pneumatski EGR ventil sa jednom membranom (Slike 1. i 2.)

Ugašen motor:
Priključite ručnu vakuum pumpu prema slici 12. i uspostavite podpritisak (oko 300 mbar). Ovaj podpritisak nesme opasti u periodu od oko 5 minuta.

Motor upaljen, zagrejan i na leru:
Priključite ručnu vakuum pumpu prema slici 12. i uspostavite podpritisak (oko 300 mbar). Stabilnost ler gasa mora biti znatno narušena (može se dogoditi i da se motor ugasi).

Attachment:
S12_EGR_SDT_Test.jpg


1.2 EGR ventil sa jednom membranom i senzorom temperature (Slika 2.)

Izvršite test prema odeljku 1.1

Test senzora temperature: Signal senzora temperature se koristi samo za dijagnostičku kontrolu EGR sistema. Na osnovu ovog signala dijagnostika u vozilu (OBD = On-Board Diagnostics) detektuje kvar EGR sistema.

Skinite senzor temperature sa EGR ventila i izvršite merenje otpornosti prema slici 13.

Nominalne vrednosti:
20°C : >1000 kΩ
70°C : 160 - 280 kΩ
100°C : 60 - 120 kΩ

Koristite toplotni pištolj ili potopite senzor u vruću vodu da bi postigli željenu temperaturu .

Attachment:
S13_EGR_SDTTP_Test.jpg


1.3 EGR ventil sa dve membrane (Slike 5. i 6.)

Napomena uz sliku 5: Vakuumski konektori na EGR ventilu mogu biti označeni raznim kombinacijama boja u zavisnosti od proizvođača vozila (motora), npr. crvena i crna, crvena i braon, crvena i plava, crna i braon...

Napomena uz sliku 6: Dovođenjem vakuuma na donji konektor EGR ventila on se potpuno otvara, dok pri dovođenju vakuma na gornji konektor, EGR ventil je samo delimično otvoren.

Motor ugašen:
Priključite ručnu vakuum pumpu prema slici 14. na svaki od dva konektora (jedan pa drugi) i uspostavite podpritisak (oko 300 mbar). Ovaj podpritisak nesme opasti u periodu od oko 5 minuta.

Motor upaljen, zagrejan i na leru:
Priključite ručnu vakuum pumpu prema slici 14. i uspostavite podpritisak (oko 300 mbar) na jednom pa na drugom konektoru. U slučaju EGR ventila sa slike 6 koristite donji konektor. Stabilnost ler gasa mora biti znatno narušena (može se dogoditi i da se motor ugasi).

Attachment:
S14_EGR_DDT_Test.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 13-Jan-2010 12:49 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
2. EGR ventili za dizel motore

2.1 Pneumatski EGR ventil sa jednom membranom (Slike 1, 3, i 4)

-ugasite motor
- Priključite ručnu vakuum pumpu prema slici 15. i uspostavite podpritisak (oko 300 mbar). Ovaj podpritisak nesme opasti u periodu od oko 5 minuta.
-Pritisnite pumpu nekoliko puta i gledajući kroz prorez za posmatranje, (bela strelica, Slika 15) proverite da li se šipkica glatko pokreće celom dužinom svog hoda; ako je neophodno, skinite EGR ventil.

Napomena: Kod EGR ventila sa slike 4 vakuum pumpu treba priključiti samo na gornji konektor.

Attachment:
S15_EGR_SDT_Test.jpg


2.2 EGR ventil sa jednom membranom i kontrolom pozicije (Slika 3.)

-Izvršite proveru prema proceduri 2.1

Potenciometar (kontrola pozicije):

-izmerite ukupnu otpornost između kontakata 2 i 3 prema slici 16.
Nominalne vrednosti: od 1.5 kΩ do 2.5 kΩ.
-merite otpornost na klizaču između kontakata 1 i 2; istovremeno postepeno otvarajte EGR ventil pomoću vakuum pumpe; otpornost bi trebala konstantno da raste.
nominalna vrednost: od < 700 Ω do 1.5 kΩ - 2.5 kΩ

Attachment:
S16_EGR_SDTPP_Test.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 13-Jan-2010 2:12 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
3. Vakumski modulatori (konvertori)

3.1 Mehanički vakumski modulator (konvertor pritiska) sa prigušnicom (Slika 7.)

- Priključite ručnu vakuum pumpu prema slici 17; u ovom testu je koristimo kao manometar. Ostala creva na modulatoru ostavite priključena.

-Upalite motor i pomerajte polugice na modulatoru (konvertoru pritiska). Očitani pritisak na manometru bi trebao da se menja pri svakom pomeranju polugica.

Attachment:
S17_MVM_D_Test.jpg


3.2 Elektro-pneumatski vakuumski modulator (konvertor pritiska) (Slika 8.)

- Priključite ručnu vakuum pumpu prema slici 18 preko konektora za kontrolu pritiska; u ovom testu je koristimo kao manometar. Ostala creva na modulatoru ostavite priključena.

-Upalite motor.

-Isklučite strujni konektor sa modulatora. Razlika u pritiscima ne treba da bude veća od 60 mbar.

-Uključite strujni konektor na modulator i dodajte gas. Razlika u pritiscima treba da raste.

-Ukoliko nema promene razlike pritisaka, proverite otpornost solenoida modulatora prema slici 18.

Nominalna vrednost: od 4Ω do 20Ω

Attachment:
S18_EPVM_Test.jpg


3.3 Električni vakuum konvertor (modulator) (Slika 9.)

-Proveru izvršite prema testu 4.

4. Vakuumski solenoid ventil (VSV) (Slika 10.)

Ukoliko su samo dva creva priključena, treća konekcija mora imati zaštitni filter ili ventilacioni čep.

Važno: Ukoliko VSV ima naznačen polaritet (Slika 19.), on mora biti striktno ispoštovan pri dovođenju struje sa spoljnog izvora, npr. akumulatora.

-Koristite ručnu vakuum pumpu da bi ste ustanovili postojanje slobodnog protoka vazduha.

bez struje: slobodan protok u pravcu označenom sa o o o o o

pod strujom: slobodan protok u pravcu označenom sa - - - - -

Attachment:
S19_EVM_Test.jpg


5. Termo-ventil (Slika 11.)

Napomena: Svi termo-ventili sa tačkom otvaranja između 10°C i 70°C se proveravaju ovim testom.

-Skinite termo-ventil

-Koristite ručnu vakuum pumpu na centralnom konektoru, prema slici 20, da proverite postojanje slobodnog prolaza vazduha. Istovremeno ohladite termo-ventil na oko 10°C i izvršite proveru protoka vazduha. Zatim zagrejte termo-ventil na oko 70°C i proverite protok vazduha.

Nominalne vrednosti:

Ispod 10°C = nema protoka

Iznad 70°C = slobodan protok

Attachment:
S20_TV_Test.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 13-Jan-2010 2:30 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Primeri izvođenja raznih EGR sistema

Slika 21.)

1. Usisna grana
2. Kontrolni leptir / leptir gasa
3. Jedinica ubrizgavanja sa filterom vazduha
4. Termo-ventil
5. EGR ventil
6. Izduvna grana

Attachment:
S21_EGR_Sistem1.jpg


Slika 22.)

1. Usisna grana
2. Karburator
3. Termo-ventil
4. EGR ventil
5. Izduvna grana

Attachment:
S22_EGR_Sistem2.jpg


Slika 23.)

1. Usisna grana
2. Ventil gasa / kontrolni leptir
3. Jedinica ubrizgavanja
4. Mehanički vakuumski modulator
4a. Prigušnica
5. EGR ventil
6. Izduvna grana
7. Vakuumski solenoid ventil
8. Termo-ventil
9. Kontrolni ventil
10. Rele kutija
a. Vakuum linija za dovod vazduha

Attachment:
S23_EGR_Sistem3.jpg


Slika 24.)

1. Usisna grana
2. Ventil gasa / kontrolni leptir
3. Filter vazduha
4. Električni vakuumski modulator
5. Kontrolna jedinica
6. EGR ventil sa senzorom temperature
7. Izduvna grana
8. Katalizator

Attachment:
S24_EGR_Sistem4.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 13-Jan-2010 4:40 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Tabela dijagnostike kvarova EGR sistema

U prilogu je tadela koja vam može pomoći pri otkrivanju kvarova EGR sistema (PDF fajl, potreban je Adobe Reader program da bi je mogli otvoriti).

Attachment:
Tabela dijagnostike kvarova EGR sistema.pdf


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13-Jan-2010 10:58 
Majstor kvariša
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:40
Posts: 4623
Automobil: Elantra 1.6 2016 (bila 323BJ)
Lokacija: Novi Beograd
Fantastican post :bravo1 ovo treba u sticki da ide


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13-Jan-2010 12:10 
samo toliko... :)
hehe, svaka cast... ;)


Top
  
Reply with quote  
PostPosted: 13-Jan-2010 11:55 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Pa ovo je skraćena, sažeta verzija. Znam da pojedini ne vole kad se raspišem pa sam se trudio da skratim. :D

Hvala na čestitkama.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 14-Jan-2010 5:36 
Mazda lover
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 7:08
Posts: 941
Automobil: MAZDA 626, GF, 2.0
Lokacija: Progar
:care :care :care

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19-Jan-2010 12:48 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 14-Nov-2009 6:14
Posts: 1691
Location: U kanalu ;)
Automobil: Mazda 323 f BA 1.5
Lokacija: Pancevo city
Ponovicu opet SVAKA CAST !


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 19-Jan-2010 2:33 
dr. mr. sci. prof. Mazdologije
User avatar

Joined: 10-Nov-2009 9:08
Posts: 473
Location: Beograd
Automobil: Mazda6 2.0 DIRECO-D
Lokacija: Beograd
Hvala svima.

_________________
Image Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14-Jun-2010 9:55 
E, ovo se zove detaljno..respect!


Top
  
Reply with quote  
 Post subject: EGR ventil
PostPosted: 12-Apr-2011 6:47 
Imao sam tokom zime problema sa gašenjem motora na semaforu dok je hladan i sve dok ne postigne radnu temperaturu problem je ler gas. Sad je otoplilo i nemam problema ali sam otišao do majstora čisto da ga spojim na dijagnostiku da vidim šta je bilo i javlja grešku P0402 koja je vezana za rad EGR ventila. Negdje je neko na forumu pomenuo da se taj ventil čak može i očistiti pa me interesuje da li je to neko već radio i kako se radi. Svakako moram skidati i hladnjak intercoolera da ga čistim jer je pun blata pošto sa lijevog točka direktno baca na njega što je besmisleno ali tako je..


Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: EGR ventil
PostPosted: 12-Apr-2011 11:05 
Mazda driver

Joined: 20-Nov-2009 3:08
Posts: 125
Automobil: mazda 6
Lokacija: novi sad
meni su svojevremeno ocistili taj ventil...ne zanam kako se radi ali se definitivno moze ocistiti...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13-Apr-2011 9:40 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
Idi u servis da ti ociste EGR ventil, kao sto rece tvoj imenjak, moguce ga je ocistiti.
Da bi sprecio da ti se kasnije nakupi cadj iz izduva i zapusi EGR, vozi auto kad god ti se ukaze prilika na otvorenom putu pod vecim opterecenjem (visim obrtajima) da sagori tu garez koja nastaje od gradske voznje.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: EGR ventil
PostPosted: 13-Apr-2011 9:48 
Hvala, javiću rezultat!


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19-Apr-2011 4:53 
Bio sam kod majstora i očistio IC koji bio zacementiran za zadnje strane tako da ću morati smisliti neko pametno rješenje da ne baca toliko blata na hladnjak jer će ga uništiti skroz. EGR riješen, e sad.. kakvo je vaše mišljenje o blindiranju tog ventila? Majstori kažu da utiče samo na eko test i ništa više, a kad se zaprlja opet se mora skidati, čistiti..


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 20-Apr-2011 3:55 
Neumorno blebetalo
User avatar

Joined: 09-Nov-2009 12:36
Posts: 4241
Lokacija: nBGd
Procitaj sta sam napisao u prethodnom post-u vezano za EGR.
Na novim dizelima, a i benzincima, se ne bih igrao sa zacepljivanjem EGR-a, jer je mnogo vise elektronike koja proverava razlicite parametre, pa ti se moze desiti da ti auto ode u safe mode, jer ne iscitava sve parametre.

_________________
Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: EGR ventil
PostPosted: 20-Apr-2011 5:35 
Ok,hvala Voćko!


Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: EGR ventil
PostPosted: 25-Apr-2011 4:01 
Mazda driver
User avatar

Joined: 11-Jul-2010 3:53
Posts: 280
Automobil: Toyota yaris
Lokacija: Beograd
Izvadi EGR i stavi običan lonac. To je ortak uradio na Santa Fe i auto se više nije ugušio zadnjih godinu dana. Inače čistio ga je svakih petnestak dana.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 06-Apr-2012 1:01 
Imao sam priliku da vidim kod novih opel astri su blendirali taj EGR jer kosta 15000din,i sada sljakaju tako,cak na auto pijaci i na placevima kada pogledate motor nekog novijeg polovnjaka primetio sam da je EGR blindiran nekom plocicom a odozgo nakacen ventil kao da je u funkciji,i auto nema problema sljaka bez njega,cak ne pricaju da to nije u funkciji,jer ljudi neznaju sta je to i cemu sluzi.Moj drugar je blindirao EGR na astri jer mu je skup,gasio mu se na leru i u servisu su mu odstranili EGR.


Top
  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 16-Apr-2012 10:55 
Mazda driver

Joined: 22-Oct-2010 12:58
Posts: 128
Automobil: Mazda MPV
Lokacija: Bajina Basta
Pozdrav svima!
Desava mi se nesto slicno na mojoj Mazdi.Dok se ne zagreje radi nestabilno,ne gasi se ali broj obrtaja varira.
Pali normalno,nema nikakvih promena u vuci,potrosnji itd.sta mislite da lije i ko mene u pitanju EGR ventil?


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net