It is currently 23-Feb-2018 8:30


All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Post new topic Reply to topic  [ 135 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
PostPosted: 31-Jan-2018 10:43 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7263
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Upravo tako, ako su kratke relacije nema sanse nikad da ga dopuni na potreban standard... mora da se vozi duze, min. sat vremena ili vise da bi imalo efekta... naravno zavisi i od stepena ispraznjenosti ali najvise i od stanja aku-a.
Noviji aku. ce to bolje podneti nego neki stariji koji ima vec par god... i to sve naravno, pod uslovom da je el.sistem na autu u potpunosti ispravan.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10-Feb-2018 12:24 
Mazda driver

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 250
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
Da se potrosena energija za startovanje "nadomesti" je potrebno minut/dva pod uslovom da je sistem za punjenje ispravan, i da nije pod velikim teretima, reda grejaci stakla, svetla, brisaci i ventilator kabine u isto vreme. Druga je stvar sto temperatura tog akumulatora cesto niska, i ne stize da se propisno zagreje, a akumulator sa padom temperature od 10ak stepeni gubi okvirno 10% kapaciteta.

Akumulator ce pre ubiti los sistem za punjenje i visoka temperatura nego kratke relacije, stvavise automobilski akumulatori "vole" brza praznjenja u odnosu na duga i spora (radio, svetlo u kabini), tako da mu veliki broj startovanja ne skodi.


Top
Online Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Feb-2018 1:13 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7263
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
@Guslar nemoj od ovog da porucujes, jer ako se ispostavi da nesto nije ispravno, a vrlo lako se moze desiti jer je osetljiva roba, tesko refundira novac, pa trazi ipak nekog drugog.
Posle 20-ak dana dopisivanja i natezanja sa kinezom uspeo sam da izvucem nekih 11eur... medjutim, kasnije se tek ispostavilo da uredjaj ipak radi i puni, tek kad sam ga istestirao kod drugara u servisu na nekoliko akumulatora polupraznih i neispravnih... a posto kinez nije bio fer od starta, i gledao samo svoj interes, onda mu se tako i vratilo... :P

Testiran na nekom i30, u servisu koji nije hteo da zavergla, prazan 5%, nakon 20-ak min. punjenja je upalio iz prve. :D

Image

Potom Mazda i Suzuki koji su ispravni i voze se svakodnevno pa su opet bili na 95%, to je ono sto kazem da alternator ne moze da ga vrati skroz na 100% iako je sve ispravno na oba auta, s'tim sto se Mazda jos vratila sa puta od 1000 km pre 3 dana!
Dopunjeni za pola sata na 100% :)

Image

Image

Image


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12-Feb-2018 1:29 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 4909
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 1.6 tdi, VW Golf
Lokacija: Slovenija
Znači on puni bez skidanja klema, nema opasnosti?

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Feb-2018 1:50 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7263
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Pa nema kad je sve ugaseno na autu, tj. nije u motor u radu ili na kontaktu... isto kao kao kad ga povezes i na kablove.
S'tim sto ovaj uredjaj jos kontorlise sve, obezbedjuje ravnomerni napon punjenja, ima zastitu od prepunjavanja, pogresnog povezivanja i jos sl. A i u Mazdi Celje kad sam bio onda pre 2 god. isto su me dopunjavali ovako brzim punjacem bez skidanja aku-a.
Pa ova 2 moja nisam hteo da skidam da ne gubim memoriju km, a pritom jos kod Suzukija onda mora da se kalibrise i klapna gasa! Da su bili skroz prazni kao ovaj na i30 onda bi ih skidao jer bi punjenje trajalo sigurno celu noc...


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12-Feb-2018 1:55 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 07-Dec-2012 11:37
Posts: 4909
Location: Logatec
Automobil: Škoda oktavia 1.6 tdi, VW Golf
Lokacija: Slovenija
I ja sam tako sa mojim punjačem više puta radio da se ne zezam sa skidanjem, na mazdi još. Međutim, čitao sam po forumima da mora da bude kvalitetan punjač kome ne varira napon da ne bi spržio ECU.

_________________
Image
детские игрушки

viewtopic.php?f=195&t=48165


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12-Feb-2018 2:07 
Moderator
User avatar

Joined: 23-Aug-2010 2:18
Posts: 7263
Automobil: Mazda3 sedan 1.6MZ-CD TX+
Lokacija: Beograd
Ovom mirkoprocesor drzi konstantan napon punjenja V i Amp. i srazmerno procentu napunjenosti, sto je blizi kraju, postepeno obara A, a povecava V, tako da odrzava kontstantno potreban balans izmedju V i A, a sve u granicama normale kako se ne bi prekoracila potrebna vrednost.


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12-Feb-2018 3:03 
Mazda driver

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 250
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
To sto taj punjac pokazuje 95% napunjenosti gotovo da neznaci nista. Kod akumulatora, pogotovu olovnih, a u manjoj meri i litijumskih baterija, postoji stvar koja se zove "surface charge" i koja ostaje neko vreme nakon punjenja akumulatora, a vidi se po tome da je napon malo povisen, recimo preko 13V. Posle X sati stajanja napon bi trebao da bude 12.65V i to je za olovni akumulator 100%. Na oko 10.85V je skroz prazan akumulator, naravno oba merenja treba da se vrse bez opterecenja, idealno sa skinutom klemom. Ako recimo izmerite nakon stajanja od par sati 12.5 (a akumulator stoji u autu) to je onda super. Za brigu je ako se izmeri recimo 11.5 ili ispod 12.

Punjenje bi na novijim autima trebalo da bude 14.4V i to sa svim teretima ukljucenim, znaci svetla grejanje, brisaci, grejac zadnjeg stakla... ako je u tim uslovima iznad 14V alternator radi dobro. Na mom autu kada sam merio napon uopste ne pada sa 14.4 ma koliko tereta ukljucio, cak i na leru sto znaci da je alternator odlican. Na jugu i autima slicne generacije je punjenje 13.8V mada konkretno za novije jugice je isto 14.4, i za njih idu drugaciji akumulatori, ali je princip provere punjenja isti, ako pod opterecenjem napon ne pada ispod 13.5V onda je punjenje dobro.

Znak loseg punjenja je ako se upale opterecenja, napon padne na 12.65 i pocne da opada, to je siguran znak da je alternator los, mada moze da bude i ostecen PK ili klinasti kais.


Top
Online Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 12-Feb-2018 6:01 
Mazdolicus Maximus
User avatar

Joined: 01-Jun-2013 7:10
Posts: 2045
Automobil: EX 626GW DiTD, Audi A4 B6 1.8T
Lokacija: Novi Sad
Ima ona dobra (citaj preskupa :D ) stvar, tj. punjac koji stoji uvek prikacen na acc u kolima. Ima svoju bateriju i stalno kad auto stoji ugasen meri napon i po potrebi dopunjava acc. Punjac se puni kad auto radi.

Samo sto je to najzgodnije onima kojim je acc u gepeku


Top
Offline Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18-Feb-2018 9:12 
Mazda driver

Joined: 21-Jul-2016 10:02
Posts: 250
Location: Loznica/Niš
Automobil: 2002 Mazda Premacy DITD
Lokacija: Loznica
To je samo opravdano za luksuznija vozila koja dugo stoje, ali takva obicno imaju dva akumulatora, jedan za startovanje, drugi za rad svih elektricnih "gedzeta".

Cudno mi se ponasa Premacy danas, par sekundi nakon startovanja napon punjenja je slab, cim dam gas pocne da puni. Lampica alternatora se ne pali...


Top
Online Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 135 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net