NA ili Turbo

Modifikacije koje utiču na performanse automobila
User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

NA ili Turbo

Post by Vocko » 26-Apr-2008 9:44

Ajmo malo da teoretisemo :cool

Imamo auto marke M(azda) sa XY (1.5 npr) motorom iz kojeg se na jako tezak nacin moze iscediti jos performansi, a mi ih zelimo jos :)

Resenje je ubacivanje 1.8 I4 motora, posto bi sama priprema za ubacivanje v6 motora kostala vise nego sto to neki "normalan" budzet dozvoljava (pozdrav za mikija :mrgreen: ). Naravno racunamo da je pre toga kompletan trap sredjen bolje reci utegnut, da su kocnice pojacane (stavljene od 1.8 NA, barem, napred i pozadi) i da je nabavljena druga, jaca, pumpa za gorivo.

1.8 motor, u nasem slucaju, iako postoji vise inkarnacija istog, moze biti NA (naturaly aspired - atmosferac) od ~140ks ili Turbo od ~180ks.
Za oba motora je potrebno uraditi osvezenje i predihtovati ih, iako su u pitanju, relativno, isti motori, ova akcija bi trebala da bude nesto skuplja za T motor, koji je vec startno, skoro, duplo skuplji. Za oba je potrebno promeniti auspuh, stim sto je za T opet to nesto skuplje.

U slucaju NA motora na raspolaganju imamo ~140ks, koje je moguce povecati do ~150ks, mozda malo preko, bez vecih zahvata. Sve preko toga bi kostalo poprilicno, jer se svodi na stavljanja klipova sa vecom kompresijom, spustanje glave, upustanja ventila...
Takodje u ovom slucaju ne moramo da menjamo menjac, cak stavise sa postojecim menjacem bismo imali bolje ubrzanje do 100 od klasicnog 1.8, a da pritom maximalna brzina tj brzina koju razvijamo na autoputu ne bi bila ugrozena (pri istim obrtajima bismo isli 120kmh na autoputu)

Turbo startno kosta vise, kao i njegovo osvezenje, a i za njega je potreban menjac od 1.8, jer bi ga 1.5 brzo "izvrteo" (prebrzo bi dolazio do maksimalnih obrtaja). Za njega je potrebno prepraviti prednji deo kako bi mogli da ugostimo, bolje receno, da smestimo IC (intercooler), a da bismo povezali IC sa motorom potrebne su cevi (opet dodatan trosak).
Sa ovim i jos par prepravki (koje ne izskuju dodatna sredstva), trebao bi da izbacuje izmedju 190-200ks, startno. S' tim sto nemate ogranicenja za poboljsanje performansi i izvlacenje jos konja.

Za koju opciju biste se vi odlucili i zasto ?
Ako sam nesto propustio slobodno dodajte


p.s. nemojmo sada one fore prodas svoj i kupis jaci umesto da budzis, to nije zanimljivo :)
Image

User avatar
JNC
Site Admin
Posts: 1762
Joined: 11-Nov-2009 11:27
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Honda CR-V, Mazda 5, Berlingo
Odakle nam dolazite (where are you from): Beograd

Post by JNC » 26-Apr-2008 12:21

Ja bi pre turbo, razlozi su ocigledni iz tvog posta vec, znaci sa NA si ogranicen na tih 150 ks da kazemo i to je to, za sve ostalo treba bas dosta para, tako da u tom slucaju mislim da i ne bi ispalo nista jeftinije od turba, a turbo opet ima mogucnost (kad se odradi sve sto treba za ugradnju istog) da se lako podigne na vecu snagu bez neke intervencije extra, bas zbog pocetnog veceg ulaganja.
A i turbo daje onaj osecaj kicka u voznji koji je :mrgreen: .
Naravno NA je svakako bolji za svakodnevnu voznju i laksi za odrzavanje, pogotovo gradska voznja bas ne prija turbu, kreni, stani, pali, gasi to za turbinu nije dobro.

A i znam da bi ti dosailo tih 140ks brzo, pa bi onda kukao za turbom hahaha

323f
Mazda driver
Posts: 105
Joined: 15-Nov-2009 11:20
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): BA 1996 1.8
Odakle nam dolazite (where are you from): Bgd

323f

Post by 323f » 26-Apr-2008 12:34

UVEK TURBO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pazi ovako, ti ako hoces nesto da uradis na kolima da valja, moras da platis!!
Svi mi koji sredjujemo nesto na kolima gledamo da za sto manje para nadjemo stvarcice koje daju sto vece performanse!!!!

E sad sto se tice turbo motora, u startu imas 20-30ks vise na motoru iste kubikaze, bez ikakvog cackanja.... + das oko 300e za chip i dobijes jos nekih 20ks... daj da stavimo na papir koliko ce da te kosta 20ks na atmosvercu???!!!

Tako da taj turbo koji ubacujemo i koji u startu vise kosta posle manje kosta da se "nasvira".... i jos jedna jako bitna stvar u celoj prici je da kad bi ubacio turbo motor od nekih 170ks snage i to fabricke, 100% je sigurno da se ne bi zadrzao na tome.... ali sam i siguran da ne bi i drugi!!!!!

S' toga uvek je bolja varijanta turbo, bar sto se tuninga tice!!!!!

shone190
Mazdaš u povoju
Posts: 2
Joined: 20-Nov-2009 12:19

Post by shone190 » 26-Apr-2008 2:11

Nas'o si na Cannonball-u da pitas da li NA ili Turbo :)

Jel' ocekujes i jedan odgovor u korist NA motora? :))))

User avatar
JNC
Site Admin
Posts: 1762
Joined: 11-Nov-2009 11:27
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Honda CR-V, Mazda 5, Berlingo
Odakle nam dolazite (where are you from): Beograd

Post by JNC » 26-Apr-2008 3:38

e shone ova ti je dobra :lool:

bakara 336
Mazda lover
Posts: 377
Joined: 20-Nov-2009 12:19

Post by bakara 336 » 26-Apr-2008 6:13

Vocko jel ti to samo teoretises ili hoces nesto da budzis pa se "kao" raspitujes ;)

Turbo naravno, na sto manjem motoru, to je buducnost.

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Post by Vocko » 26-Apr-2008 8:35

Teoretisem, a vrlo dobro znam sta hocu (FD3S)
Image

bakara 336
Mazda lover
Posts: 377
Joined: 20-Nov-2009 12:19

Post by bakara 336 » 26-Apr-2008 8:49

Lepa zelja ;)

User avatar
JNC
Site Admin
Posts: 1762
Joined: 11-Nov-2009 11:27
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Honda CR-V, Mazda 5, Berlingo
Odakle nam dolazite (where are you from): Beograd

Post by JNC » 26-Apr-2008 11:58

E pa nisi ti sa kruske pao, nego sa neke pametnije Vocke, trecu generaciju bi :mrgreen:

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Post by Vocko » 27-Apr-2008 10:57

Znam da bismo svi mi turbo, nitro, biturbo, triturbo... Ali ajde da ubacimo i ekonomski faktor u celu pricu.
Koliko smo zaista u mogucnosti da vozimo jedan takav auto svakodnevno i koliko uopste imati smisla sa guzvama koje su sve vece i vece voziti jedan takav auto svakodnevno.
Nekako se namece da je pored jednog takvog auta potrebno imati i neki civilni (ko rece shone190 ;) za svakodnevnu voznju...
Image

bakara 336
Mazda lover
Posts: 377
Joined: 20-Nov-2009 12:19

Post by bakara 336 » 27-Apr-2008 11:26

Sta fali turbu za svakodnevnu voznju?
Ne razumem zasto turbo vezujete samo za sportske automobile...

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Post by Vocko » 27-Apr-2008 11:32

Pa nije turbo-diesel da trosi malo ;)

Moze to da se vozi svakodnevno, ali mi je nekako malo iluzorno da "ja" sa 200ks stojim i ne pomeram se ili se jedva pomeram u koloni sa yugom 45.
Mislim na uzaludno trosenje goriva, kojeg takav auto ne jede malo.
Image

bakara 336
Mazda lover
Posts: 377
Joined: 20-Nov-2009 12:19

Post by bakara 336 » 27-Apr-2008 12:01

Ah, sad razumem...to si ti sa svojih 200KS :D
bakara wrote:
Turbo naravno, na sto manjem motoru, to je buducnost.
Jok bre, ja mislim na ovako nesto:

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=154055
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=167079
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=155727

Meni vise ne treba necu na trke :D

Stari clan
Mazda lover
Posts: 626
Joined: 20-Nov-2009 12:19

Post by Stari clan » 27-Apr-2008 12:27

@ vocko:

Pa ako imash takav stav o turbu (shto jednim delom itekako ima smisla), onda porazmisli o (mehanichkom) kompresoru. Istina da necesh dobiti istu snagu tj. performanse kao sa turbom narochito na visokim turama, ali dobijash vishe snage u "standardnom" radnom rezhimu, odnosno dobicesh vishe praktichno upotrebljivije snage.

A i cena ugradnje bi trebalo da bude nizha u poredjenju sa konverzijom na turbo. Samo je pitanje kako i gde to odraditi da valja...

User avatar
X9
Mazda lover
Posts: 665
Joined: 10-Nov-2009 8:50
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda X 9 + RX 8
Odakle nam dolazite (where are you from): Wien,Austria

Post by X9 » 27-Apr-2008 12:38

u TVOM sluchaju(a znam te bolje od ostalih)sredi auto,prodaj i trazi ono sto ti srce zeli.kao prvo ispucaces novac za taj projekat,a sa tim novcem i od onoga sto dobijes za auto moze vec nesto da se trazi..jednostvano ako hoces odgovor od mene evo ti ga:
turbo-ludilo -samo me za moj nachin voznje nervira turbo rupa-primer par puta smo se poterali po nekim krivinama ja i par turbaka,pa smo se onda menjali ja vozio njihove aute oni moj...i svi oni su izasli sa jednim osmehom na licu i rechima da im auto potpuno odgovara jer na primer na izlazu iz krivine na njihovim autima sa turbinama ja bezim jer imam trenutni odziv gasa a kod njih je turbo rupa koja bas tu dolazi kada ne treba.ako vec radis idi na nesto manje gde je turbo rupa manja,i gde ce ti auto biti povozan kao atmo motor ali sa dosta vise snage.
kompresor-odlichna ideja-rotrex-ali na zalost i oni kostaju poprilichno.
Atmo-pa ovako -sto se vise druzim sa turbacima sve vise volim atmo...ali verovatno cu ja biti jedini ovakvog misljenja... ;)
verovatno sam ostario :mrgreen:
Scientist dream about doing things.Engineers do them.
Mazda Rx 8:"It does not have the greatest power but after the 1st corner it will bring the biggest smile to your face!"
http://i277.photobucket.com/albums/kk74 ... op_ani.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
JNC
Site Admin
Posts: 1762
Joined: 11-Nov-2009 11:27
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Honda CR-V, Mazda 5, Berlingo
Odakle nam dolazite (where are you from): Beograd

Post by JNC » 27-Apr-2008 1:01

Najisplativija stvar je svakako staviti novi motor, ali samo u slucajevima kao sto je Darkova MX-3, pa je za relativno male pare dobio dosta, ali to je bas da se poklopi da imas masinu gde pase tako nesto, dosta jaci motor koji pase sraf na sraf i vrlo malo izmena je jos potrebno, sve ostalo ispadne skupa radnja.
Ja za te egzibicije nemam zivaca, a bogme ni mesta za tako nesto, i svakako cu ako budem tako nesto radio, uzeti odmah auto koji ima turbo, a u zavisnosti od toga koji bude auto, imati jos jedan za svaki dan, posto da vozim u guzvama auto sa potrosnjim od 20l nema sanse. I koji ce mi djavo takav auto, jedino npr, 6 MPS sa plinom moze da mi bude auto za svaki dan a da ide, e to je ono sto bi ja prvenstveno uradio.

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Post by Vocko » 27-Apr-2008 2:08

@bakara - pricamo o autmobilima ne o kantama na tockovima :mrgreen: :mrgreen:
Corsu OPC su vozeli Opelasi i nahvalili je, onda seli u Medinu i zaboravili na OPC. Sve je elektronika, nemas osecaj u voznji itd... Jeste sve tiho, novo, utegnuto, al opet...
Mi se kao opasni vozaci i lozimo se :)

@over - i to je jedan smer u kome se moze razmisljati

@miki - apsolutno se slazem sa tobom, odatle nekako i ova diskusija. Atmo ima neke prednosti, koje si naveo, dok Turbo ima druge prednosti.
Stvar je licnog izbora ili zelje

@jnc - ovo je primer slicne konverzije, mada je kada imas 1.8 motor, jos lakse, jer manje stvari treba da se izmeni, jos ako je starije generacije sasija <96, tu ima jos manje problema.

Inace ovo je proisteklo iz Nenadovih i mojih razgovora poslednjih dana ;)


U ovom trenutku nemam vremena, dopisacu se kasnije sta sam jos hteo da kazem.
Image

User avatar
RedboX
Majstor kvariša
Posts: 3779
Joined: 09-Nov-2009 12:40
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Elantra 1.6 2016 (bila 323BJ)
Odakle nam dolazite (where are you from): Novi Beograd

Post by RedboX » 27-Apr-2008 10:36

samo nemoj da ti topik ode kao moj pod kljuc kada sam podvukao crtu :(
You only need two tools in life - WD-40 and Duct Tape. If it doesn't move and should, use the WD-40. If it shouldn't move and does, use the duct tape.

User avatar
X9
Mazda lover
Posts: 665
Joined: 10-Nov-2009 8:50
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda X 9 + RX 8
Odakle nam dolazite (where are you from): Wien,Austria

Post by X9 » 27-Apr-2008 11:05

@redbox
otisao ti je topik pod lock jer si ti to trazio...chim budes imao neki novi info,samo pp meni ili Vocku i lock je sklonjen..
@tema
Vocko za tebe:
http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=23515
ovde je sve sto sam hteo da ti kazem :mrgreen:
Scientist dream about doing things.Engineers do them.
Mazda Rx 8:"It does not have the greatest power but after the 1st corner it will bring the biggest smile to your face!"
http://i277.photobucket.com/albums/kk74 ... op_ani.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
RedboX
Majstor kvariša
Posts: 3779
Joined: 09-Nov-2009 12:40
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Elantra 1.6 2016 (bila 323BJ)
Odakle nam dolazite (where are you from): Novi Beograd

Post by RedboX » 27-Apr-2008 11:49

Ma nije problem da se odlokuje nego se svo moje kombinacije svode na ono sto je Voko hteo da izbegne

Code: Select all

p.s. nemojmo sada one fore prodas svoj i kupis jaci umesto da budzis, to nije zanimljivo 
You only need two tools in life - WD-40 and Duct Tape. If it doesn't move and should, use the WD-40. If it shouldn't move and does, use the duct tape.

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Post by Vocko » 28-Apr-2008 12:17

@miki - zato merim 20 puta, pa krecem da radim ;)


NA konverziju je lako uraditi, delovi su relativno lako dostupni i osetice se snaga na visim obrtajima, ali tu stajes, jer sve dalje kombinacije kostaju mnogo. Onda kreces da gledas u Turbo smeru i to onda opet kosta, pa ti je to dosta neko vreme, onda opet uhvate bubice, samo sto je sada nadogradnja laksa i opet dodajes snagu... I tako u krug, nikad dosta :mrgreen:
(iako je ovo gore vec na pocetku receno)

Bitno je na pocetku odrediti dugorocni cilj tj da li ces zadrzavati auto i budziti ga koliko zelis (koliko je moguce) ili zelis nesto drugo.

Sad ko za inat ne mogu da pronadjem link gde je decko budzio Opel-ov C20XE motor (poznat iz kadeta i astre za GSI oznakom), ali iskljucivo NA. Zaista treba videti to kako je precizno radjeno i koliko je truda ulozeno, para da ne pominjem...
Image

Stari clan
Mazda lover
Posts: 626
Joined: 20-Nov-2009 12:19

Post by Stari clan » 28-Apr-2008 12:23

Mislis na beli sibijev Kadett sa 2.0 razbusenim na 2.2 + NOS ?

http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=19783

User avatar
Vocko
Neumorno blebetalo
Posts: 3094
Joined: 09-Nov-2009 12:36
Odakle nam dolazite (where are you from): nBGd

Post by Vocko » 28-Apr-2008 12:27

Ma koji crni shibi, on je malo dete za ovog lika... To mi je Meda dao link davno... Englez, Nemac, Turcin neki, ne mogu da se setim
Image

User avatar
JNC
Site Admin
Posts: 1762
Joined: 11-Nov-2009 11:27
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Honda CR-V, Mazda 5, Berlingo
Odakle nam dolazite (where are you from): Beograd

Post by JNC » 28-Apr-2008 1:01

Ma nema tu sta da se razmislja, skupljaj pare i trubo, NA nema sanse sa 1.8 motorom ili tako nesto, Mikiju je lepo NA kad ima 2.5l onda moze da se prica lepse ide, vuce ravnomerno itd.. stim da onda imas i registraciju dosta skuplju , tako da za nase uslove( sto je ja mislim veoma bitno ipak je ovde mnooogo dugacija stvar nego u EU ili USA po pitanju dostupnosti, tj, sve te ispadne skuplje) je turbo na kraju sigurno bolji odnos cena/snaga.

User avatar
X9
Mazda lover
Posts: 665
Joined: 10-Nov-2009 8:50
Šta vozite trenutno (Your 4wheel pet): Mazda X 9 + RX 8
Odakle nam dolazite (where are you from): Wien,Austria

Post by X9 » 28-Apr-2008 8:00

pa na to sam i mislio...on mora da zna sta hoce i prvenstveno sta MOZE...
Scientist dream about doing things.Engineers do them.
Mazda Rx 8:"It does not have the greatest power but after the 1st corner it will bring the biggest smile to your face!"
http://i277.photobucket.com/albums/kk74 ... op_ani.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply

Return to “Tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest